آشپزی

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس در کمترین زمان

سالاد الویه با کالباس یکی از انواع سالاد است که می‌توانید به عنوان یک وعده غذای اصلی و خوش‌طعم از آن استفاده کنید.

به گزارش پارت نیوز؛ با توجه به سلیقه و ذائقه خود می‌توانید سالاد الویه با کالباس یا با مرغ تهیه کنید. در این نوشته قصد داریم طرز تهیه سالاد الویه خوشمزه با کالباس را آموزش دهیم.

سالاد الویه با کالباس طعم خیلی خوبی دارد و بسیار سریع آماده می شود. جدای از این که این سالاد در دورهمی ها و تولد ها کاربرد بسیاری دارد، برای سرو کردن در کنار غذای اصلی در انواع مهمانی‌ها نیز مناسب می‌باشد. در ادامه به نحوه پخت سالا الویه با کالباس خواهیم پرداخت.

مواد لازم برای پخت سالاد الویه با کالباس برای 4 نفر

تزیین سالاد الویه با کالباس

سالاد الویه یکی از غذاهای مورد علاقه کودکان است که می‌توانید با کالباس یا مرغ تهیه می‌شود. البته اغلب بزرگسالان نیز طعم و مزه این سالاد را دوست دارند و به همین جهت می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها به‌عنوان پیش‌غذا برای مهمانی‌های ناهار یا شام باشد.

برای تهیه این سالاد خوشمزه می‌توانید از مرغ ریش‌ریش شده یا کالباس یا ژامبون با طعم‌های دلخواه استفاده کنید. البته به دلخواه می‌توانید به‌صورت ترکیبی هم از مرغ و هم کالباس استفاده کنید. مواد اولیه‌ای که برای تهیه کردن سالاد الویه با کالباس برای 4 نفر به شرح زیر می‌باشد.

کالباس و ژامبون گوشت سیصد گرم
خیارشور 6 عدد متوسط
تخم مرغ 4 عدد
پیاز 1 عدد
سیب زمینی درشت 2 عدد
سس مایونز به اندازه کافی
آبلیمو 1 ق غ
نمک ، فلفل و زردچوبه به اندازه کافی
هویج 1عدد
کنسرو ذرت 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد الویه با کالباس برای ۴ نفر

نکات خوشمزه تر شدن سالاد الوسه

مرحله اول: آماده سازی سیب‌زمینی و تخم‌مرغ‌ها

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را بشورید تا کاملا تمیز شوند و خاک و گل آن‌ها شسته شوند. سپس در یک قابلمه بزرگ آب بریزید و سیب‌زمینی‌ها را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بپزند. درب قابلمه را قرار دهید تا زودتر پخته شوند. دقت کنید سیب‌زمینی‌ها له نشوند. حالا در ۳۰ دقیقه آخر پخت سیب‌زمینی‌ها نوبت اضافه کردن تخم‌مرغ‌ها می‌باشد. تخم‌مرغ‌ها را به‌آرامی داخل قابلمه آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا آن‌ها سفت و پخته شوند.

مرحله دوم: آماده‌سازی مواد

در این زمان خیار شورها را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید و در ظرفی بریزید و کنار بگذارید. سپس هویج را بشورید و با پوست‌کن پوست بگیری و آن را روی تخته برش نگینی خردکنید و داخل قابلمه با مقدار کمی آب بپزید و بعد از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. کالباس‌ها را روی تخته برش روی هم قرار دهید با استفاده از یک چاقوی تیز به‌صورت نگینی برش دهید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: آماده سازی سس

ابتدا در یک کاسه‌ای مقداری سس سفید بریزید. می‌توانید برای این مقدار مواد الویه اندازه ۵ قاشق غذا خوری سس بریزید و مقدار کمی نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. بعد از آن یک قاشق چای‌خوری آبلیمو و روغن زیتون بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند و سس آماده شود. سپس سس الویه شما آماده است. می‌توانید ۱ قاشق ماست چکیده هم اضافه کنید.

مرحله چهارم: آماده‌سازی سالاد الویه

سیب‌زمینی‌های پخته شده و تخم‌مرغ‌ها را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید خنک شود. سپس پوست سیب‌زمینی و تخم‌مرغ را بگیرید و با رنده ریز آن‌ها را داخل یک کاسه بزرگ رنده کنید و همه مواد خرد شده را که شامل کالباس‌ها، هویج‌ها خیار شور می‌باشد اضافه کنید و هم بزنید.

سپس سس الویه از قبل آماده‌شده را به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید تا همه قسمت‌های مواد آغشته به سس شود. بعدازاین کار همه مواد را داخل ظرف سرو بریزید و با پشت قاشق سطح الویه را صاف کنید تا مواد باهم هم سطح شوند. مقداری سس سفید را روی سطح مواد بریزید و پخش کنید. سالاد الویه با کالباس آماده است.

ترفندهای درست کردن سالاد اولیه مجلسی

تهیه انواع سالاد الویه با کالباس مجلسی

  • سیب‌زمینی را حتماً با پوست آب پز کنید تا سالاد الویه شل نشود.
  • اگر در ترکیب سالاد الویه، از هویج آب پز استفاده می‌کنید. می‌توانید برای خوش‌طعم کردن این سالاد ؛ هویج را باکمی شکر یا عسل بخارپز و به‌صورت نگینی خردکنید و به سایر محتویات اضافه کنید.
  • با نخودفرنگی، هویج آب پز، خیار شور، گوجه‌فرنگی و زرده تخم‌مرغ می‌توانید روی سالاد را تزیین نمایید.
  • نکات مهم در تهیه سالاد الویه
  • خیارشور و هویج را به هیچ‌وجه رنده نکنید، رنده کردن خیارشور و هویج باعث می‌شود سالادتان آب بیاندازد.
  • بهتر است قبل از خرد کردن خیارشور آن را بشورید و کامل خشک کنید تا سالاد الویه شما شور نشود.
  • بنا به سلیقه‌تان می‌توانید به سالاد الویه با کالباس، کمی آبلیمو یا روغن زیتون اضافه کنید.
  • اگر می‌خواهید مایونز کمتری استفاده کنید و سالادتان زیاد چرب نباشد، مایونز را با ماست به‌صورت نصف‌نصف قاطی کنید.
  • اگر غذا با کالباس سرخ شده دوست دارید، می‌توانید بیکن یا کالباستان را قبل از افزودن به سالاد، کمی در کره تفت دهید. این غذا با کالباس سرخ شده هم لذیذ است اما چون کمی‌ چرب‌تر می‌شود بهتر است مایونز را با ماست قاطی کنید.
  • می‌توانید سالاد الویه‌تان را با ترکیب کالباس و مرغ پخته هم درست کنید. برای این کار ۲۰۰ گرم کالباس و یک سینه مرغ پخته را جایگزین میزان کالباس ذکر شده در دستور پخت بالا کنید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x