آشپزی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی در کمتر از 30 دقیقه

شوید پلو با تن ماهی جزو غذاهای ساده و راحتی است که می توانید در کمتر از 30 دقیقه آماده کنید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی را به شما آموزش دهیم.

به گزارش پارت نیوز؛ شوید پلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای ایرانی سریع و بسیار راحت است که طرفداران زیادی دارد، برای مشاهده طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی پارت نیوز را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

شوید پلو با ماهی یکی از غذاهای ساده و لذیذ ایرانی است که می توان آن را در دستورهای مختلفی تهیه کرد

مواد مورد نیاز طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی برای 4 نفر

کنسرو تن ماهی ۱ قوطی
برنج ۳ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
گشنیز ۲ قاشق غذاخوری
شوید ½ لیوان
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار کافی
پودر سیر و زنجبیل به مقدار کافی
روغن مایع به مقدار کافی
زعفران دم کرده به مقدار کافی

طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی برای 4 نفر

مرحله اول

برای تهیه شوید پلو خوشمزه با ماهی تن در ابتدای کار برنج را به همراه 2 قاشق چایخوری نمک در ظرف مناسبی بریزید سپس به اندازه ای آب اضافه کنید که روی برنج را بپوشاند و اجازه دهید برنج 1 ساعت خیس بخورد.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به قطعات کوچک برش دهید، سپس با آب سرد بشویید تا نشاسته آن گرفته شود. سپس سیب زمینی ها را در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آنها کاملا گرفته شود و خشک شوند.

سطح سوم

در طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی در این مرحله یک تابه مناسب را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و کمی روغن مایع اضافه می کنیم تا خوب داغ شود. حالا سیب زمینی های گرانبها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سیب زمینی ها طلایی شوند.

مرحله چهارم

عکس شوید پلو با تن ماهی

پس از سرخ شدن سیب زمینی ها از ماهیتابه خارج کرده و کنار می گذاریم، سپس پیاز را خلالی کرده و با کمی روغن به همان ماهیتابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شفاف شود.

مرحله پنجم

سپس رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل، زردچوبه، پودر زنجبیل و پودر سیر به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی خامی رب و ادویه گوجه فرنگی از بین برود و رنگ رب روشن شود.

مرحله ششم

حالا سیب زمینی های سرخ شده را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا طعم سیب زمینی ها خوب شود، سپس تابه را از روی حرارت بردارید. الان وقت آن است که در طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی کنسرو ماهی تن را با کمی آب در ظرف مناسبی بریزید.تکین شوید پلو یکی از غذاهای لذیذ و پرطرفدار است که با مواد و دستورهای مختلفی تهیه می شود

مرحله هفتم

سپس قابلمه را روی اجاق قرار دهید و اجازه دهید کنسرو به مدت 20 دقیقه در آب جوش بپزد. بعد از این مدت، کنسرو ماهی تن را از قابلمه خارج کرده و پس از برداشتن روغن اضافی آن را به تابه حاوی مخلوط سرخ شده اضافه کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله رازیانه را به همراه گشنیز خرد می کنیم و به همراه مقداری زعفران خیس خورده و برنج خیس خورده به قابلمه اضافه می کنیم. حالا مخلوط ماهی تن را به قابلمه اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. دقت کنید که موارد طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی را با آرامش انجام دهید.

مرحله نهم

مراقب باشید مواد داخل قابلمه را زیاد مخلوط نکنید تا گوشت ماهی از هم نپاشد. در این مرحله از طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی و سیب زمینی باید به اندازه ای آب به قابلمه اضافه کنید تا روی برنج را بگیرد و روی حرارت قرار دهید.

مرحله دهم

حالا می گذاریم آب اضافی در قابلمه تبخیر شود سپس برنج را در قابلمه به مدت 45 دقیقه می جوشانیم تا بپزد. توجه داشته باشید قبل از اینکه تمام آب قابلمه تبخیر شود، برنج را هم بزنید تا مواد و برنج با هم بپزند.مرحله یازدهم

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت برداشته و کمی روغن به غذا اضافه می کنیم. در آخر برنج رازیانه تن را به غذای دلخواه اضافه کنید و با سالاد شیرازی دلخواه سرو کنید. نوش جان..

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x