آشپزی

طرز تهیه مرغ پرتقالی مجلسی با دستو پخت ویژه!

اگر به دنبال طعمی جدید و خوشمزه هستید می توانید طرز تهیه مرغ پرتقالی را بیاموزید و برای یکبار هم شده آن را امتحان کرده و از خوردن آن لذت ببرید.

به گزارش پارت نیوز؛ مرغ پرتقالی علاوه بر خوشمزگی و متفاوت بودن طعمش به واسطه داشتن پرتقال دارای ویتامین های زیادی از جمله C است. در ادامه به طرز تهیه مرغ پرتقالی با طعمی جدید و خوشمزه خواهیم پرداخت.

مواد لازم طرز تهیه مرغ پرتقالی برای ۲ نفر

ران یا سینه مرغ ۴۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
استاک مرغ ۱ پیمانه
آب پرتقال ۱ و ¼ پیمانه
شکر ۱ قاشق مربا خوری
زعفران دم کرده به مقدار کافی
زست پرتقال ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر زنجبیل به مقدار کافی

طرز تهیه مرغ پرتقالی

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به شما طرز تهیه مرغ پرتقالی را خواهیم آموخت.

مرحله اول

برای تهیه مرغ پرتقالی خوشمزه ابتدا سینه یا ران مرغ را با دستمال حوله ای به طور کامل خشک می کنیم، سپس مقداری زعفران دم کرده، نمک، فلفل سیاه و پودر زردچوبه روی آن می ریزیم و با دست ماساژ می دهیم.

مرحله دوم

حالا روی مرغ را با نایلون فریزر می پوشانیم، سپس به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این مدت یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

طرز تهیه مرغ پرتقالی

مرحله سوم

در این مرحله مقداری روغن درون تابه می ریزیم، سپس مرغ های مزه دار شده را درون تابه می چینیم، سپس دو طرف آنها را کاملا سرخ می کنیم. حالا برای درست کردن سس مرغ ابتدا پوست پیاز را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم، در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم، سپس پیاز های خرد شده را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست پرتقال را به صورت ریز رنده می کنیم، سپس زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، استاک مرغ را درون تابه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا آب پرتقال را به همراه شکر درون تابه می ریزیم، سپس زست پرتقال را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس زمانی که ذرات شکر حل شد تکه های مرغ را اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم تا گوشت مرغ به طور کامل بپزد.

مرغ پرتقالی

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت ۳۰ دقیقه زمانی که مرغ به خوبی پخت و سس غلیظ شد شعله را خاموش می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر مقداری زرشک روی مرغ به عنوان تزئین می ریزیم و با پلو آبکش شده یا کته سرو می کنیم.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x