آشپزی

طرز تهیه پاناکوتا لوتوس، یک دسر لاکچری و خوشمزه

پاناکوتا لوتوس، یک دسر بین المللی است که در کل دنیا طرفدار دارد. این دسر با بیسکوییت فوق العاده خوشمزه لوتوس درست می شود. در این مقاله طرز تهیه این دسر را آموزش می دهیم.

به گزارش پارت نیوز؛ پاناکوتا لوتوس، معمولا به صورت لایه به لایه از بیسکوییت و خامه تهیه می شود. این دسر دستور تهیه مختلفی دارد که معمولا همه آن ها با ترکیب خامه و بسکوییت هستند.

تاریخچه پاناکوتا لوتوس

پاناکوتا لوتوس در شهر بلژیک، لمبک، پخته می‌شوند. در سال 1932، برادران بون اولین بیسکویت کاراملی شده خود را که از مواد طبیعی تهیه شده بود، افتتاح کردند. جان بون پدر آن را لوتوس نامگذاری کرد، به دلیل گلی که نماد پاکی است.

در سال‌های 1956 تا 1958، برادران بون کوکی‌های لوتوس خود را با یک فنجان قهوه تازه معرفی کردند تا مشتریانی را جذب کنند. این یک موفقیت فوری شد و همه آن را دوست دارند. در سال 1960 این روند تبدیل به یک روال جدید برای بلژیک شد و به عنوان شیرینی مورد علاقه اروپا با قهوه نامزد شد. در طول سال ها، لوتوس بیسکوف مشهور شد و در سراسر جهان توزیع شد. علاوه بر این، طعم منحصر به فرد آنها دلیل اصلی رشد سریع شهرت این شیرینی است.

دلیل محبوبت زیاد پاناکوتا لوتوس

نرم و لطیف: پاناکوتا به خاطر لذیذ و کرمی بودنش که در دهان ذوب می شود معروف است. قوام غنی و مخملی آن به خوبی با طعم متمایز کره کوکی بیسکوف جفت می شود.
تهیه آسان: آماده سازی پاناکوتا نسبتاً ساده است و آن را به یک گزینه دسر در دسترس برای آشپزها با هر سطح مهارت تبدیل می کند.

طعم شبیه کوکی‌های اسپکولوس: کره بیسکوف لوتوس طعم شیرین، کاراملی و کمی تند دارد. هنگامی که به پاناکوتا اضافه می شود، یک خوراکی منحط ایجاد می کند که بدون شک از آن لذت خواهید برد.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا لوتوس

از این دسر می توان در تمامی مجالس و میهمانی ازجمله مجالس خودمونی و تولدها استفاده کرد. مطمئن باشید که کودکان هم عاشق این نوع دسر می شوند.

خامه: پاناکوتا یک دسر ژله مانند با پایه شیر و خامه است. کسانی که دسرهای شیری دوست دارند این دسر را دوست خواهند داشت. برای تهیه این دسر می توانید از خامه غلیظ یا خامه فرم گرفته استفاده کنید.
پخش بیسکوییت لوتوس: طعم اصلی این پاناکوتا پهن لوتوس است که طعم شیرین، تند و کاراملی به دسر می دهد.

شیر: برای این دستور می توانید از شیر مورد علاقه خود استفاده کنید.
شکر: برای این دسر از شکر گرانول استفاده می شود.
پودر ژلاتین: از پودر ژلاتین بدون طعم برای تهیه پاناکوتا استفاده می شود.
عصاره وانیل: وانیل شیرینی و طعم می بخشد.

  • بیسکویت لوتوس ( ۱ بسته )
  • کرم لوتوس ( به مقدار لازم )
  • تخم مرغ( ۱ عدد )
  • خامه صبحانه( ۱۰۰ گرم )
  • پنیر خامه ای( ۱۰۰ گرم )
  • شکر ( ۱۰۰ گرم )
  • نشاسته ( ۴ قاشق غذاخوری )
  • شیر( ۳ لیوان )
  • کره( ۵۰ گرم )
  • عصاره وانیل ( ۱/۲ قاشق چای خوری )

طرز تهیه پاناکوتا لوتوس

در مرحله اول: برای درست کردن لایه خامه ای این دسر در ابتدا تخم مرغ را به همراه نشاسته ، شکر ووانیلدر کاسه بزرگی ریخته و با همزن به خوبی تمام مواد را با هم مخلوط کنید .

سپس در مرحله دوم: موادی را که مخلوط کرده ایم را بر روی حرارت قرار داده و مدام هم می زنیم تا سفت شود. اینکار را ادامه می دهیم تا مخلوط کاراملی ما به دست بیاید.

مرحله سوم: پس از اینکه مخلوط را از روی حرارت برداشتید به آن کره ، پنیر خامه ای و خامه اضافه کنید و به آرامی تمام مواد را با هم مخلوط کنید .

بیسکویت های لوتوس را در کف ظرف دسرتان بچینید .( می توانید از بیسکویتلوتوس به صورت پودر شده هم استفاده کنید ) شما باید لایه یه لایه خامه و پودر بیسکوییت لوتوس استفاده کنید. این کار را تا انتهای ظرف ادامه می دهیم.

مرحله چهارم: روی سطح دسر کرم لوتوس بریزید . کرم لوتوسرا از لوازم قنادی ها میتوانید تهیه کنید اما در صورت نداشتن کرم لوتوس میتوانید آن را با کارامل ، شکلات ذوب شده و یا پودر بیسکویت لوتوس جایگزین کنید .

مرحله آخر: شما پس از اتمام تهیه دسر باید آن را به مدت 5 تا 7 ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را به طور کامل بگیرد و بیسکوییت و خامه با هم مخلوط شود.

بعد از اینکه دسر را از یخچال بیرون آوردید ، آن را با استفاده از شکلات ،میوه ، انواع مغزها، ترافل های رنگی و یا بیسکویت تزیین کرده و میل کنید .

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x