آشپزی

این صبحانه هلندی خوشمزه را به راحتی در خانه درست کنید!

در این مطلب طرز تهیه پنکیک و نکات مهی که برای پخت آن لازم است انجام دهید را آموزش می دهیم.

به گزارش پارت نیوز؛ طرز تهیه پنکیک را می توانید به راحتی در این مطلب بیاموزید و برای خود و خانواده تان یک صبحانه کاملا تفاوت و خوشمزه تهیه کنید.

لازم به ذکر است که اولین دستور پخت رسمی پنکیک به قرن شانزدهم در کشور هلند برمی‌گردد، به این ترتیب که یک آشپز هلندی این دستورالعمل را نوشته است و تصاویر متنوعی نیز برای آن طراحی کرده است.

مواد اولیه طرز تهیه پنکیک

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید ۱٫۵ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
وانیل ¼ قاشق چایخوری
شیر یا آب ۱ لیوان سر خالی
روغن مایع ۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱٫۵ قاشق چایخوری
شکر ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنکیک

پنکیک یکی از صبحانه هایی است که بسیاری از افراد به خصوص نوجوان ها طرفداران آن هستند.

طرز تهیه پنکیک در خانه

مرحله ۱

برای طرز تهیه پنکیک صبحانه ابتدا باید مایه یا همان خمیر رقیق پنکیک را آماده کنیم، برای این منظور تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی مواد را چند دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله ۲

همزن مواد را آنقدر ادامه می دهیم که رنگ مخلوط به کرمی تغییر کند و حالتی کشدار پیدا کنند. در صورتی که همزن برقی در دسترس نداشتم می توانیم از همزن دستی نیز استفاده کنیم.

مرحله ۳

پس از اینکه رنگ مواد کرمی یا شیری رنگ شد، شیر یا آب را به همراه روغن به مواد اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

نکته: استفاده از شیر یا آب در طرز تهیه پنکیک سلیقه ای است و بستگی به ذائقه دارد. اگر می خواهید پنکیک شما مدت زمان بیشتری نرم و تازه بماند از شیر استفاده کنید، ولی اگر می خواهید پنکیک را پس از پخت، سریعا سرو کنید، می توانید آب را جایگزین شیر کنید.

مرحله 4

در این مرحله از طرز تهیه پنکیک آرد سفید را به همراه بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم، سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را روی مواد داخل کاسه الک می کنیم. در ادامه با لیسک یا قاشق به خوبی مواد را ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله 5

توجه داشته باشید که پس از اضافه کردن بکینگ پودر، دیگر نباید مواد را بیش از حد ترکیب کنیم، چون این کار خاصیت بکینگ پودر را از بین می برد. پس از اینکه مایه پنیک آماده شد، آنرا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت می دهیم.

مرحله 6

در این مرحله یک تابه نچسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آنرا با اسپری روغن چرب می کنیم. پس از اینکه تابه به خوبی داغ شد، با ملاقه از مواد بر می داریم و درون تابه می ریزیم. مایه پنکیک به دلیل اینکه شل است، خودش درون تابه باز می شود.

مرحله ۷

حالا باید صبر کنیم تا سطح روی پنکیک شروع به حباب زدن کند. پس از اینکه روی پنکیک حباب زد، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز بپزد. در ادامه پنکیک ها را درون یک بشقاب قرار می دهیم و به همراه عسل، موز و .. سرو می کنیم.

نکات تهیه پنکیک

چگونه پنکیک درست کنیم

  • استراحت دادن به مایه پنکیک

یکی از اصول طلایی در پخت پنکیک، استراحت دادن به مایه است. این مرحله کمی معمولی به نظر می‌رسد، اما باور کنید که تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی دارد. این استراحت کوچک، باعث می‌شود پنکیک‌های شما بیشتر از همیشه نرم و پفی شوند!

  • زیاد از حد هم زدن مایه

اما مهم‌ترین قسمت اینجاست: اگر مایه پنکیک را بیش از حد هم بزنید، عواقبی ناخوشایند در انتظارتان است. چرا که مایه‌ی زیاد هم زده شده ممکن است پنکیک نهایی شما را سفت و یا حتی خشک کند. پس همانطور که می‌بینید، هم‌زدن مایه به اندازه‌ی لازم بسیار مهم است.

  • روش های کاربردی پخت پنکیک

یکی از مهارت های اساسی در آماده سازی پنکیک، شناسایی نقطه مناسب برای برگرداندن آن است. این نکته از آشپزی، به شکل حباب های کوچک روی سطح پنکیک مشهود می‌شود. وقتی حباب‌های کوچک روی پنکیک ظاهر شدند، نشانگر این است که پنکیک شما اکنون آماده برای برگشتن است.

در اینجا، شاید ترجیح دهید که پنکیک‌تان را بیشتر بپزید تا به رنگ طلایی دلخواه برسد. اگر شما نیز از طرفداران پنکیک‌های برشته هستید، به راحتی می‌توانید به آن زمان بیشتری برای پخت دهید تا به رنگ طلایی کاملی برسد.

اما یک نکته مهم را باید به یاد داشت: برای هر طرف پنکیک، فقط یکبار سرخ‌شدن کافی است. بهتر است از چرخاندن مکرر پنکیک خودداری کنید، همان یک دقیقه برای هر طرف کاملاً کافی است.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید طرز تهیه پنکیک در خانه به راحتی قابل اجرا است و شما می توانید از سر علایقه و یا ایجاد تنوع این صبحکانه را تهیه کرده و نوش جان کنید. همچنین می توانید تجربه های خود را در این زمینه با ما در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x