آشپزی

طرز تهیه ژله انار خوش آب و رنگ مخصوص شب یلدا

ژله یکی از دسرهای خوش رنگ و طعم معروف برای شب یلدا است. در ادامه به آموزش طرز تهیه ژله انار خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ شب یلدا بهانه بسیار خوبی است که طرز تهیه ژله انار را بیاموزید و به میز یلدای تان جلوه ویژه ای بدهید.

مواد لازم برای ژله انار سه رنگ

  • پودر ژله انار 2 بسته
  • پودر ژله سبز 1 عدد
  • دانه انار 2 پیمانه
  • اسانس وانیل چند قطره
  • ورقه ژلاتین کوچک 10 عدد
  • شیر 1 پیمانه
  • خامه 1 پیمانه
  • شکر 5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه ژله انار سه رنگ

در ادامه به نحوه تهیه ژله انار با سه رنگ مختلف را به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله اول

در مرحله نخست 1 پیمانه دانه انار را داخل قالب بریزید و پخش کنید، 1 بسته پودر ژله انار را با با 1 پیمانه آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با 1/2 لیوان آب سرد مخلوط کنید و روی دانه های انار بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

انواع ژله انار یلدایی

مرحله دوم

پس از اینکه ژله بسته شد 1 پیمانه باقی مانده دانه های انار را روی ژله بریزید و پخش کنید سپس بسته دوم ژله انار را آماده کنید ( 1 بسته پودر ژله انار را با با 1 پیمانه آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با 1/2 پیمانه آب سرد مخلوط کنید ) و روی لایه قبلی بریزید و مجدد داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.

مرحله سوم

برای تهیه لایه خامه ای خامه ای ابتدا شیر و شکر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود سپس از روی حرارت بردارید و خامه و وانیل را به آن اضافه کنید. ورقه های ژلاتین را در ظرفی بریزید و چند قاشق آب اضافه کنید و روی حرارت بخار آب قرار دهید و پس از نرم شدن به مخلوط شیر و خامه اضافه کنید (شیر باید ولرم باشد تا پف نکند).

مرحله چهارم

خامه را روی ژله دربسته انار بریزید و قالب را دوباره در یخچال قرار دهید تا ژله بسته شود سپس ژله سبز را آماده کنید (1 بسته پودر ژله را با 1 لیوان آب جوش حل کنید و وقتی شفاف شد با 1/ مخلوط کنید. 2 لیوان آب سرد) و روی بقیه لایه ها بریزید و در یخچال قرار دهید تا خنک و سفت شود.

مرحله پنجم

ژله انار یلدایی

بعد از آماده شدن قالب ژله، آن را کمی در آب داغ قرار دهید و پس از جدا شدن از قالب، دوباره در ظرف بریزید و برش بزنید و سرو کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به طرز تهیه ژله انار ویژه شب یلدا پرداختیم. آیا تا به حال برای شب یلدا دسر ژله ای تهیه کرده اید؟ شما می توانید تجربیات تان را در این خصوص با ما رد بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x