آشپزی
ترند

طرز تهیه کتلت ماهی با طعم و عطری بی نظیر

کتلت ماهی می تواند جایزین مناسبی برای کتلت گوشت و مرغ باشد. در ادامه به آموزش طرز تهیه کتلت ماهی خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ کتلت ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه ای است که می توانید به عنوان یک غذای متفاوت و خوشمزه آن را تهیه و میل کنید. در ادامه با آموزش طرز تهیه کتلت ماهی خواهیم بود.

مواد لازم طرز تهیه کتلت ماهی برای 4 نفر

گوشت ماهی تن ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
سیر ۲ حبه
پوره زنجبیل ½ قاشق چایخوری
فلفل تازه سبز و قرمز ۲ عدد
گشنیز تازه ۳۰۰ گرم
سیر سبز ۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری
شنبلیله خشک ۱ قاشق غذاخوری
ادویه ماهی، نمک و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه کتلت ماهی

در ادامه به طرز تهیه کتلت ماهی به صورت مرحله به مرحله خواهیم پرداخت.

مرحله اول

برای تهیه کتلت ماهی خوشمزه در ابتدای کار گوشت ماهی را از پوست و استخوان ها جدا کرده و به همراه سیر، زنجبیل تازه، فلفل سبز و قرمز درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا گشنیز را به صورت ریز خرد کرده و کنار می گذاریم، سپس سیب زمینی ها را به همراه پیاز با دندانه‌ های ریزه رنده، رنده کرده و با دست کمی فشار می دهیم تا آب اضافی شان گرفته شود و درون یک ظرف می ریزیم.

طرز تهیه کتلت ماهی

مرحله سوم

حالا مخلوط گوشت ماهی را به همراه گشنیز به کاسه اضافه کرده، سپس شنبلیله خشک، ادویه ماهی، آرد سوخاری و تخم مرغ ها را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مایه کتلت حالت چسبندگی پیدا کند.

مرحله چهارم

در ادامه طرز تهیه کتلت ماهی روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم مایه کتلت به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی داغ شود، سپس از مایه کتلت به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و فرم می دهیم. در ادامه به دلخواه برای برشته تر شدن کتلت ها آنرا درون آرد سوخاری می غلطانیم تا سطح آن کاور شود.

مرحله ششم

در ادامه کتلت ها را به صورت دایره ای یا بیضی درست کرده و درون روغن می اندازیم، سپس دو طرف شان را کاملا سرخ کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت کتلت ماهی را به همراه خیارشور، سبزی و گوجه سرو می کنیم.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x