آشپزی

طرز تهیه کمپوت آلبالو خوشمزه + نکات نگهداری

کمپوت آلبالو از جمله پرطرفدارترین کمپوت هایی است که بسیاری از افراد از خوردن آن لذت می برند.

به گزارش پارت نیوز؛ کمپوت آلبالو از لحاظ طعم و ظاهر بسیار جذاب است. اگر شما به آلبالو علاقه دارید و از میوه های  حتما این کمپوت را امتحان کنید.

مواد لازم طرز تهیه کمپوت آلبالو

میوه آلبالو نیم کیلو گرم
شکر به میزان دلخواه

طرز تهیه کمپوت آلبالو

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به شما خواهیم آموخت که چگونه کمپوت آلبالو در خانه تهیه کنید.

مرحله اول

برای تهیه کمپوت خوشمزه و بازاری آلبالو در ابتدای کار، آلبالو ها را با ترکیب آب و مقداری سرکه و نمک به خوبی می شوییم و دم انها را با دقت جدا می کنیم، سپس با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. آب و شکر را روی حرارت قرار می دهیم تا شکر ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله بعد از اینکه شکر به طور کامل ذوب شد از حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. اگر کامل سرد نشود آلبالوها چروکیده می شوند و ترک می خورند. بعد از این که شربت خنک شد، آلبالوها را اضافه می کنیم

مرحله سوم

حالا دوباره روی حرارت متوسط حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه قرار می‌دهیم تا آلبالوها پخته شوند، ولی زیاد از حد نباید بپزد چون له می شوند. آلبالو ها را از روی حرارت بر می داریم و بعد از خنک شدن آماده سرو هست. به این روش تا ۱۰ الی ۱۵ روز در ظرف در دار، در یخچال ماندگاری دارد.

روش های نگهداری کمپوت آلبالو

اگر قصد نگهداری کمپوت آلبالو  به مدت طولانی را دارید بعد از آماده شدن آن را در ظرف شیشه‌ای درب دار می ریزیم. سپس یک قابلمه را پر از آب گرم می کنیم و شیشه ها را داخل قابلمه می گذاریم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم، آب که جوشید شیشه‌ها را از قابلمه خارج می کنیم و به مدتحدود 60 دقیقه آن ها را به صورت وارونه قرار می دهیم. به این روش زمان ماندگاری آن ها بیشتر می شود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x