آشپزی

طرز تهیه کوکوی مرغ مجلسی و خوشمزه + عکس تزیین

کوکوی مرغ یک غذای بسیار خوشمزه، خوش رنگ و خوش عطر می باشد. در ادامه به طرز تهیه این غذا ی پرطرفدار خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ در این آموزش، کوکوی مرغ شباهت ظاهری به ته چین پیدا می کند. در صورتی که تمایل دارید کوکوهای مرغ پخته شده به صورت گرد و یا بیضی باشند؛ می توانید مایه کوکو را به شکلی که دوست دارید شکل دهید و در ماهیتابه سرخ کنید. شما می توانید برای تزئین کوکو مرغ مجلسی از زرشک، گردو و سیب زمینی سرخ شده نیز استفاده کنید.

مواد اولیه کوکو مرغ برای 3 نفر

سینه مرغ یک سینه مرغ
تخم مرغ ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر یک حبه کوچک
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
روغن مایع و زردچوبه به میزان لازم
ماست خامه ای یک قاشق سرپر
گردو و زرشک به مقدار دلخواه

طرز تهیه کوکوی مرغ مجلسی

در ادامه می توانید به صورت مرحله به مرحله نحوه پخت این غذا را آموزش ببینید و در مهمانی هایتان آن را به همراه برنج سرو کنید.

مرحله اول

در وهله اول یک سینه مرغ را با مقدار کمی آب بپزید. داخل آب و مرغی که میخواهید بپزید, یک عدد پیاز و یک حبه کوچک سیر , نمک و فلفل به مقدار لازم ریخته و هم بزنید.

مرحله دوم

مدت زمانی که طول می کشد تا مرغ بپزد را بیکار ننشینید و کار را از سمت دیگر پیش ببرید. یک عدد پیاز را برداشته و آن را خیلی ریز و نگینی خرد کنید. هرچه ریز تر و نگینی تر باشد بهتر است. و سپس پیاز را روی حرارت سرخ کنید.

مرحله سوم

مرغ پخته شده را روی تخته گذاشته و خردش کنید. لازم به اشاره است که هرچه تکه های مرغ خرد شده ریز تر باشد برگرداندن کوکو در تابه راحت تر است. پس تا جایی که می توانید مرغ ها را ریز کنید. در این مرحله اصلا عجله نکنید و تمرکز کنید.

تزیین کوکو مرغ

مرحله چهارم

حالا که مرغ شما کاملا ریز و خرد شد وقت آن است که دو عدد تخم مرغ متوسط و یک قاشق غذا خوری ماست خامه ای (لازم به ذکر است که ماست به هیچ عنوان نباید آبکی باشد چون مایه کوکوی تان شل و غیر سفت خواهد شد) پیازداغی که در مرحله دوم درست کردید را باهم مخلوط کنید.

مرحله پنجم

زعفران دم کرده  کمی نمک و فلفل روی مرغ خرده شده بریزید و مواد را مخلوط کنید. مواد را با هم مخلوط کنید و حسابی هم بزنید. هرچه مواد شما بیشتر باهم مخلوط شوند نتیجه کار بهتر و خوشمزه تر خواهد بود.

مرحله ششم

مقداری روغن توی تابه ریخته و تابه ای را روی حرارت گذاشته و وقتی روغنش داغ شد؛ مایه آماده شده کوکو را درون تابه بریزید و منتظر بمانید تا به درستی کوکوی مرغ تان سرخ شود. سپس می توانید مایع را برگردانید تا سمت دیگر هم سرخ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله شما میتوانید مایه کوکوی مرغ را به صورت گرد و یا بیضی شکل داخل تابه انداخته و خوب سرخ کنید. البته این موضوع کاملابه سلیقه شما بستگی دارد چراکه می توانید از قالب های کیک بری برای شکل های متنوع برای کوکو استفاده کنید.

مرحله هفتم

شما میتوانید همانند تصویر , با مقداری زرشک و گردوی خرد شده را تفت دهید و به عنوان تزئین کنار کوکو بریزید. زرشک و گردو همچنین باعث خوشمزه و خوش عطر شدن بیشتر غذا خواهند شد.

فوت و فن های تهیه کوکوی مرغ

تخم مرغ ها حتما باید به اندازه استفاده شود تا کوکو انسجام کافی داشته باشد. اگر مقدار تخم مرغ بیشتر شد روی عطر و بوی کوکو تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در صورتی که نمی خواهید کوکو ها را روی گاز و با روغن زیاد سرخ کنید می توانید از فر استفاده کنید. به این صورت که کف ظرف تان را مقدار اندکی چرب کنید و مایه کوکو را داخل آن بریزید و بگذارید نیم ساعت با درجه ملایم پخته شود.

عکس تزیین کوکوی مرغ

روش های تزیین کوکو مرغ

روش های تزیین کوکو مرغ

روش های تزیین کوکو مرغ

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x