آشپزی

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی؛ کم کالری

کوکو کدو حلوایی یکی از خوشمزه ترین کوکوهاست که در عین خوشمزه بودن برای درمان بی خوابی هم مفید است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو کدو حلوایی در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ کوکو غذایی باب سلیقه اکثر ایرانی‌ها انواع بسیار متفاوت دارد و بسیاری از مواد ازجمله سبزیجات، سیفیجات، گوشت یا حتی مرغ هم قابل تهیه است. طرز تهیه کوکو کدو حلوایی هم از آن دست کوکوهایی است که پرطرفدار است. اگر شما علاقه‌مند به غذاهای کم کالری نیز باشید و به دنبال غذاهای مناسب برای رژیم غذایی لاغری بگردید، کوکوی کدو حلوایی یکی از گزینه‌های این لیست است.

در ادامه با طرز تهیه کوکوی کدو حلوایی آشنا خواهید شد که علاوه بر ایجاد تنوع در رژیم غذایی از خوردن آن هم لذت می برید و همچنین از خواص بیشماری که کدو تنبل یا همان کدو حلوایی دارد بهره‌مند خواهید شد.

مواد لازم برای طرز تهیه کوکو کدو حلوایی؛ برای ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه کوکو کدو حلوایی برای 4 نفر را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

مواد لازم میزان مورد نیاز
کدو حلوایی ۴۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سفید ۵ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری ۵ قاشق غذاخوری
سیب زمینی ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی

طرز تهیه کوکو کدو حلوایی2

مرحله اول

برای تهیه کوکو کدو حلوایی باید ابتدا کدو حلوایی را تکه تکه کنید و با آب در قابلمه ریخته و صبر کنید تا کاملا پخته شود.سپس باید با گوشکوب برقی و یا دست به خوبی له کنید.

مرحله دوم

در این مرحله باید سیب زمینی را هم مانند کدو حلوایی با آب در قابلمه بریزید و صبر کنید تا آبپز شود.برای خوش طعم شدن آن می توانید کمی نمک هم در قابلمه بریزید.بعد از پخته شدن سیب زمینی صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله پوست سیب زمینی را بگیرید و سیب زمینی آبپز را رنده کنید و با پوره کدو حلوایی مخلوط کنید.حدود ۲ دقیقه مواد را به هم بزنید تا کاملا به خورد هم بروند و ترکیب یکدستی ایجاد شود.

کوکو فوری برای کسانی که زمانی کمی برای تهیه غذا دارند بسیار شیرین و دلچسب است چرا که در زمان کمی غذای خوبی می توانند این غذای خوشمزه و رژیمی را آماده کنند.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها در ظرفی جداگانه بشکنید و به خوبی به هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا با هم ترکیب شوند و کف ریزی روی ظرف دیده شود.شکستن تخم مرغ در ظرف مجزا این حسن را دارد که اگر تخم مرغ خراب باشد دیگر بقیه مواد خراب نمی شوند.

مرحله پنجم

تهیه کوکو کدو حلواییباید تخم مرغ و آرد سفید و پودر سوخاری را به همراه ادویه ها به باقی مواد اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا ترکیب کاملا یکدست شود.برای خوش طعم شدن کوکو می توانید در طرز تهیه کوکو کدو حلوایی مایع آن را بیست دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله ششم

سپس تخم‌مرغ‌ها، پیازچه خرد شده، شوید تازه و خرد شده، آرد سفید، آرد سوخاری، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و در ابتدا با قاشق و سپس با دست کاملا ورز دهید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله هفتم

اگر بعد از ورز دادن، مخلوط کمی شل بود، مقداری دیگر آرد سوخاری اضافه کنید تا سفت‌تر شود، سپس مخلوط آماده شده را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مواد بیشتر منسجم شوند و طعم مواد کاملا با هم ترکیب شود.

مرحله هشتم

حالا باید مقداری روغن را داخل یک تابه که برای سرخ کردن کوکوها انتخاب کرده‌اید، بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا داغ شود، سپس مقداری از مواد کوکو کدو حلوایی را بردارید و با دست فرم دهید شما می‌توانید از قالب استفاده کنید، بعد آن را داخل روغن سرخ کنید.

مرحله نهم

بعد از سرخ شدن یک طرف کوکو، آن ‌را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود، بعد از این که هر دو طرف کوکو کدو حلوایی سرخ شد آن‌ها را در ظرف مناسب قرار دهید. شما می‌توانید برای تزین و سرو آن از گوجه فرنگی و سبزی تازه استفاده کنید.

فوت و فن پخت کوکو کدوحلوایی

تهیه کوکو کدو حلواییبهترین گزینه برای شروع تهیه غذاهای رژیمی کوکو کدو حلوایی است که معمولاً کمتر در بین خانواده ها جا افتاده است. اما چون طرز تهیه کوکو کدو حلوایی فوت و فن هایی دارد که اگر آنها را ندانید نمی توانید با استفاده از آن غذاهای خوشمزه درست کنید.

  • برای اینکه بتوانید این کوکو را در تمام سال تهیه کنید، باید مقداری کدو را در فریز ذخیره کنید.
  • شما می‌توانید به این کوکو زعفران نیز اضافه کنید.
  • در صورت تمایل به غذاهای شیرین می توانید تا 3 قاشق غذا خوری شکر به این غذا بیفزایید.
  • کوکوی کدو حلوایی به دلیل رنگ زیبا و مزه عالی بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.
  • برای پختن بهتر کوکو می‌توانید چند سوراخ کوچک هم روی آن ایجاد کنید و بعد از اینکه کوکو سرخ شد آن را برش داده و برگردانید تا طرف دیگر هم به خوبی سرخ شود.
  • بعد از حدود 15 دقیقه در ماهیتابه را برداشته و اجازه دهید که آب اضافی تبخیر شود.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x