آشپزی

طرز تهیه کوکی شکلاتی در 15 دقیقه

این دستور پخت کوکی شکلاتی دوست داشتنی، بیشتر مورد علاقه کودکان است اما با این حال بزرگسالان زیادی هستند که علاقه زیاد به شکلات و کوکی شکلاتی دارند.

به گزارش پارت نیوز؛ در این مدل طرز تهیه کوکی شکلاتی آن‌ها خیلی نازک نیستند، بلکه وسط این کوکی‌ها یک مرکز نرم با چیپس شکلات است و لبه آن‌ها ترد است. یک کوکی کاکائویی با روش پخت سریع است که می‌توانید آن را در کمتر از 30 دقیقه برای خوردن آماده کنید. وقتی که در پخت آن‌ها حرفه ای شوید، فقط 11-12 دقیقه برای پخت این کوکی‌ها زمان لازم دارید.

مواد لازم طرز تهیه کوکی شکلاتی

طرز تهیه کوکی شکلاتی

مواد مورد نیاز برای تهیه کوکی با طعم شکلات به صورت حرفه‌ای به شرح زیر می‌باشد:

شکر یک فنجان
کره گیاهی یک غالب 100 گرمی
تخم‌مرغ دو عدد
عصاره وانیل نصف قاشق چای‌خوری
آرد دو فنجان
پودر کاکائو ¾ فنجان
شکلات تخته‌ای دو عدد
شیر دو فنجان
آجیل خورد شده یک فنجان
نمک ⅛ قاشق

جوش شیرین را در مواد مورد نیاز نیاوردیم؛ زیرا به عنوان یک مایه خمیر عمل می کند، به این معنی که به بالا آمدن کلوچه ها کمک می کند. استفاده از آجیل گردو اختیاری است، اما یک طعم ترد خوشامزه به آن اضافه می‌کند.

طرز تهیه کوکی شکلاتی

دستور پخت کامل و گام‌به‌گام را در ادامه مطلب به شما می‌گوییم.

مرحله اول

طرز-تهیه-خمیر-کوکی-شکلاتی

100 گرم کره را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط تا کم قرار دهید. شروع به ذوب شدن خواهد کرد. کره گیاهی هنگامی که ذوب می‌‌شود، خوب به نظر می‌رسد، اما به شرطی که وقت بگذارید و با دقت آن را تماشا کنید! حرارت را کم نگه دارید. سپس شکر و شیر را به آن اضافه کنید و کره را خوب هم بزنید. بعد وانیل را اضافه کنید آن‌ها را هم بزنید تا مواد جامد شیر از کره جدا شوند.

این روند را ادامه دهید تا کره کاملا ذوب شود، گاهی اوقات مواد را هم بزنید تا زمانی که شیر شروع به جوشیدن کند، به هم زدن ادامه دهید. مواد را از روی حرارت بردارید و در یک کاسه دیگر بریزید تا فرآیند پخت متوقف شود. بگذارید کمی بماند تا خنک شود تا تخم مرغ ها را هم نزنید. هر از گاهی هم بزنید تا کره یکجا جمع نشود و به طور یکنواخت خنک شود.

مرحله دوم

مواد اولیه خشک

مواد خشک را با هم ترکیب کنید سپس مخلوط خشک را به مخلوط مرطوب اضافه کنید. بهترین شکلات برای استفاده برای شیرینی های شکلاتی، تقریبا استفاده از همان شکلات تخته‌ای خرد شده است. در طرز تهیه کوکی‌ شکلاتی، این شکلات‌های تخته‌ای همیشه نتیجه بهتری دارند. علت آن هم این است که اندازه تکه‌های آن به خودتان بر می‌گردد و شما طیف وسیعی از اندازه‌ها را دارید.

همچنین چیپس‌های شکلات اغلب دارای یک تثبیت کننده هستند که باعث می‌شود، این معنی است که ذوب نمی شوند. به همین علت آن‌ها برای مواردی مانند کلوچه عالی می کند، اما شکلات‌های خرد شده برای کوکی ها گزینه بهتری هستند؛ زیرا شکلات ذوب می‌شوند و شما در سراسر آن طعم شکلات را حس می‌کنید.

مرحله سوم

اسکوپ کوکی

خمیر کوکی را با قاشق روی کاغذ‌ روغنی بریزید و پهن کنید. استفاده از اسکوپ کوکی یک راه عالی برای اطمینان از این است که کوکی‌ها با اندازه یکسان جدا می‌شوند. این نه تنها زیبا به نظر می‌رسد، بلکه به این معناست که همه آن‌ها به طور مساوی پخت خواهند شد. من برای تهیه این شیرینی شکلاتی از قاشق 2 قاشق غذاخوری کوکی استفاده می کنم، اما در صورت نیاز می توانید گلوله های خمیر کوکی را نیز وزن کنید.

فوت کوزه گری در طرز تهیه کوکی شکلاتی

  1. مقدار کره را در دستور غذا افزایش دهید؛ کوکی‌ها بیشتر در فر پخش می‌شوند.
  2. شکر و کره را در یک کاسه بزرگ بریزید تا سبک و پفکی شود. تخم‌مرغ‌ها را یکی یکی بزنید سپس وانیل را اضافه کرده و بعد هم بزنید.
  3. آرد، کاکائو، جوش شیرین و نمک را در یک کاسه جداگانه با هم مخلوط کنید. به مخلوط کره، شکر، شیر، تخم‌مرغ و وانیل اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود. گردو را هم بزنید. قاشق های خمیر را به فاصله 2 اینچ روی ورقه های شیرینی چرب نشده بریزید.
  4. مقدار شکلات را در طرز تهیه کوکی شکلاتی زیاد کنید. این تاثیر زیادی بر میزان پخش شدن یک کوکی ندارد، اما تکه های شکلات بیشتر در کوکی مطمئنا به پخش شدن آن کمک می کند.
  5. با نسبت شکر قهوه ای به سفید بازی کنید. کوکی‌هایی که نسبت شکر قهوه ای به سفید بیشتری دارند کمی غلیظ‌تر می‌باشند، در حالی که آن‌هایی که شکر سفید بیشتری دارند یا فقط شکر سفید دارند؛ پخش می‌شوند و کمی سفت‌تر هستند. نسبت شکر و کره نیز همان برای تغییر بافت یا پخش یک بیسکویت چیپسی شکلاتی آن را باید کم و زیاد کنید.
  6. زمانی که کوکی‌ها پف کردند و در اطراف لبه‌های کوکی شروع به بسته شدن می‌کنند، متوجه خواهید شد که زمان پخت تمام شده‌اند.
  7. 8 تا 10 دقیقه قبل فر را گرم کنید. اینکار باعث می‌شود تا لبه‌های کوکی سفت شود و مرکزها نرم شوند. قبل از انتقال به قفسه های سیمی اجازه دهید کمی بماند تا کاملا خنک شود. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید.
  8. زمان سرد شدن را کاهش دهید یا حذف کنید. در حالی که برخی از کوکی‌ها زمان زیادی را برای خنک شدن نیاز دارند، طرز تهیه کوکی شکلاتی که الان به شما آموزش دادیم دستوری دارد که تهیه آن بسیار آسان باشد و نیازی به زمان خنک شدن نداشته باشد. این به معنای یافتن یک تعادل ظریف بین خمیری است که در فر پخش می‌شود.

نحوه نگهداری کوکی های شکلاتی

کوکی شکلاتی

نحوه نگهداری هم به اندازه طرز تهیه کوکی‌ شکلاتی مهم است. می‌توانید کوکی‌های خنک شده را در ظرف دربسته در دمای اتاق می‌توانید تا یک هفته نگهداری کنید. اگر یک تکه نان سفید را داخل ظرف بیندازید، هوای خشک را جذب می‌کند و شیرینی‌ها را برای مدت طولانی‌تری نرم نگه می‌مانند.

برای فریز کردن کوکی های پخته شده؛ ابتدا اجازه دهید کوکی های پخته شده کاملا خنک شوند. آن‌ها را در یک لایه روی یک ورقه پخت بچینید، روی آن را بپوشانید و حدود سه ساعت یا تا یک شب در فریزر بگذارید. کوکی ها را که اکنون منجمد شده‌اند به یک کیسه زیپ‌دار یا ظرف مخصوص فریزر منتقل کنید. برای محافظت بیشتر، حداقل یک لایه فویل بپیچید و تا دو ماه فریز کنید.

برای فریز کردن خمیر کوکی‌ها خمیر کوکی گلوله‌های خمیر را روی یک ورقه پخت با پوشش روغنی بریزید. روی آن را بپوشانید و حدود سه ساعت یا تا یک شب در فریز قرار دهید. کوکی های یخ زده را به یک کیسه زیپ‌دار یا ظرف مخصوص فریزر منتقل کنید. برای محافظت بیشتر، حداقل یک لایه فویل بپیچید. با این روش خمیر کوکی‌ها تا دو ماه در فریز می‌مانند.

پایان مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x