آشپزی

طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی برای 4 نفر

در این مطلب به طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی، نوشیدنی بسیار خوشمزه ای که در تابستان می تواند حال تان را خوب کند خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ کمتر کسی وجود دارد که در کودکی با یخ در بهشت خاطره نداشته باشد. اگر طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی را بیاموزید به راحتی می توانید در روزهای گرم زمستان یک نوشیدنی بسیار خنک برای خود و خانواده تان تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه یخ در بهشت برای ۴ نفر

لیموترش تازه ۸ عدد
پوست لیموترش ۲ عدد
شکر ۱ لیوان
آب ۱ لیوان
یخ قالبی ۸ تا ۱۲ قطعه

طرز تهیه یخ در بهشت لیمویی

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به نحوه تهیه یخ در بهشت با طعم دلپذیر لیمو خواهیم پرداخت.

مرحله ۱: آماده سازی شربت اولیه

ابتدا یک قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و آب و شکر را در آن بریزید. باید شکر را به آب اضافه کنید تا شکر کاملا در آب حل شود و شربت کمی غلیظ شود. پس از آماده شدن شربت، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید شربت خنک شود.

مرحله ۲: آماده سازی نعنا و لیمو

نعنا را با آب ولرم خوب به خوبی بشویید، سپس در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن خارج شده و کمی خشک شود. بعد از آن دو عدد لیموترش متوسط را به خوبی بشویید، سپس پوست آن‌ها را با رنده ریز رنده کنید.

مرحله ۳: برش زدن و گرفتن آب لیمو

مراقب باشید هنگام رنده کردن پوست سفید لیمو را رنده نکنید، زیرا این قسمت لیمو تلخ است و می تواند طعم یخ در بهشت شما را تلخ کند. در نهایت، لیموها را از وسط برش زده و آب آن‌ها را به طور کامل بگیرید.

مرحله ۴: ترکیب کردن مواد

آب لیمو ترش را صاف کنید تا دانه های لیمو به موادتان اضافه نشود سپس به همراه شربت، نعناع، ۳ لیوان آب سرد و یخ درون میکسر بریزید و به خوبی میکس کنید تا خرده‌های یخ حالت پودری پیدا کنند. اگر یخچال شما می تواند یخ پودر شده تولید کند، می توانید از این روش نیز استفاده کنید.

مرحله ۵: تزیین و سرو یخ در بهشت

در این مرحله یخ در بهشت لیمویی را درون لیوان‌های سرو بریزید. برای تزیین روی یخ در بهشت می‌توانید از لیمو ترش ورقه‌ای یا برگ تازه نعنا و یا هر چیز دیگری که مایل هستید استفاده کنید. در نهایت یخ در بهشت را به صورت خنک سرو کنید.

مرحله ۶: استفاده از آب گازدار

در جواب این سوال که می‌توانیم از آب گازدار برای تهیه یخ در بهشت استفاده کنیم؟ باید گفت که آب گازدار باعث می‌شود طعم یخ در بهشت خوشمزه‌تر شود. البته اگر از آب معمولی هم استفاده کنید، طعم یخ در بهشت عالی است.

مرحله ۷: استفاده از میوه‌های یخ‌زده

برای غلظت بیشتر نوشیدنی‌ها، شما می‌توانید از یک ترفند ساده استفاده کنید. هر میوه‌ای که دوست دارید، چه برای افزایش طعم یا ارزش غذایی، را یک تا دو ساعت قبل در فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس، این میوه‌های یخ‌زده را در نوشیدنی خود به کار ببرید. با استفاده از این روش، نه تنها نوشیدنی شما غلیظ‌تر می‌شود، بلکه مزه و طراوت جدیدی نیز به آن اضافه می‌کنید.

مرحله ۸: استراتژی‌های سرو یخ در بهشت

اگر می‌پرسید آیا یخ در بهشت را در فریزر قرار دهید یا نه، پاسخ منفی است. بستنی خود را بلافاصله پس از تهیه می توانید در بهشت ​​سرو کنید. با این حال، اگر به دلایلی یخ در دسترس نباشد، یک جایگزین وجود دارد. می توانید یخدر بهشت لیمویی تان خود را به مدت 30 دقیقه در بهشت ​​در فریزر قرار دهید تا کمی یخ بزند. سپس از یک قاشق برای ترکیب و سرو استفاده کنید.

مرحله ۹: میوه‌های مناسب برای یخ در بهشت

میوه‌هایی که ساختار محکم و بافت سفت تری  دارند و آب فراوانی در داخل خود جای داده‌اند، برای استفاده در نوشیدنی یخ در بهشت مناسب‌تر هستند. از این نوع میوه‌ها می‌توان به آلبالو، گیلاس، توت فرنگی، انگور، بلوبری، موز، هندوانه، پرتقال و لیمو ترش اشاره کرد.

انتهای مطلب/م.ع

3/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x