سلامتآسیب های اجتماعی

عوارض ترامادول بر مغز چیست؟ + راه حل

ترامادول یک آنالوگ مصنوعی کدئین است که برای درمان درد با شدت متوسط تا شدید استفاده می شود و گزارش شده است که دارای پتانسیل عصبی است.

به گزارش پارت نیوز؛ در دوز درمانی، ترامادول در مقایسه با سایر مسکن های مخدر عوارض جانبی عمده ای ایجاد نمی کند و عوارض ترامادول بر مغز در دوز پیش نمی آید حتی برای مدیریت مشکلات عصبی مانند اضطراب و افسردگی مفید است. استفاده طولانی مدت از ترامادول با اختلالات عصبی مختلف مانند تشنج، سندرم سروتونین، بیماری آلزایمر و بیماری پارکینسون مرتبط است.

ترامادول از طریق مهار اکسید نیتریک، بازجذب سروتونین و اثرات مهاری بر گیرنده های GABA باعث تشنج می شود. مصرف زیاد ترامادول تعادل ردوکس را از طریق افزایش پراکسیداسیون لیپیدی و رادیکال های آزاد که منجر به سمیت عصبی می شود تغییر می دهد و نقص های عصبی رفتاری ایجاد می کند. این موضوع از عوارض ترامادول بر مغز است.

این دارو همچنین در طول پیشرفت بیماری آلزایمر، سطوح پایین مولکول های سیگنال دهی داخل سلولی مانند cGMP، cAMP، PKC و PKA بر یادگیری و حافظه تأثیر می گذارد. از نظر فارماکولوژیک، ترامادول اثراتی مشابه مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) ایجاد می کند و غلظت سروتونین را افزایش می دهد که باعث سندرم سروتونین می شود.

علاوه بر این، ترامادول گیرنده های گاباآ در CNS را نیز مهار می کند. ثابت شده است که با سنتز و آزاد شدن دوپامین که مسئول علائم حرکتی است، تداخل دارد. کاهش سطح دوپامین ممکن است باعث برادی‌کینزی و لرزش شود که ناهنجاری‌های حرکتی اصلی در بیماری پارکینسون (PD) هستند.

یک فرد معتاد به ترامادول عوارض ترامادول بر مغز چیست؟ + راه حل

پیچیده ترین اندام بدن شما تنها سه پوند وزن دارد، اما مسئول پیچیده ترین عملکردها در بدن شما است. ما از مغز برای کشف دنیای خود، قضاوت، درک و استدلال استفاده می کنیم. گاهی اوقات ما باارزش‌ترین اندام‌های خود را با مواد افیونی مانند ترامادول اضافه می‌کنیم تا مقدار بالایی تولید کنیم. اعتیاد به ترامادول می تواند بدن را خراب کند، اما بیشترین عوارض ترامادول بر مغز است.

عوارض ترامادول بر مغز در صورت اعتیاد به آن

ترامادول با فعال کردن گیرنده های مواد افیونی واقع در مغز عمل می کند. هنگامی که این گیرنده‌ها فعال می‌شوند، اندورفین تولید می‌کنند که منجر به احساس لذت و تسکین درد می‌شود.

احساسات لذت‌بخش مرتبط با استفاده از ترامادول اغلب یک کاتالیزور اعتیاد هستند. یک فرد ممکن است به طور مکرر از ترامادول استفاده کند تا اثرات سرخوشی یا کاهش درد را دوباره تجربه کند. با این حال تحریک استفاده زیاد از ترامادول و احساس درد و پریشانی کاذب ناشی از کمبود ترامادول می تواند از عوارض ترامادول بر مغز و نشانه اعتیاد به این ماده باشد.

عکس زنی کنار ساحل پس از مصرف ترامادول

در اینجا بخش هایی از مغز که وظیفه ادراک و تشخیص دارد که درمغز مصرف کننده ترامادول مملو از اندورفین است شروع به خاموش شدن یا کاهش شدید تعداد گیرنده های مغز و همچنین تعداد اندورفین های ایجاد شده می کند.

این منجر به افسردگی می شود، و برای اینکه کاربر لذت بیشتری را تجربه کند، باید ترامادول بیشتری مصرف کند که می تواند منجر به عوارض ترامادول بر مغز شود.

اگر یک مصرف کننده ترامادول تصمیم بگیرد برای بهبودی کمک پیدا کند و زندگی عاری از مواد مخدر را به دست آورد، ممکن است ماه ها طول بکشد تا مغز دوباره تعادل پیدا کند.

اگر فردی برای مدت طولانی به ترامادول اعتیاد داشته باشد، ممکن است آسیب دائمی به مغز وارد شود. ترامادول باعث می شود مغز گیرنده های مخدر جدیدی ایجاد کند.

پس از پایان مصرف ترامادول، مغز این گیرنده ها را خاموش می کند، اما نمی تواند آنها را از بین ببرد. این بخشی از دلایلی است که چرا عود اتفاق می افتد و اینکه چرا اعتیاد می تواند به سرعت و به راحتی دوباره برگردد.

چرا باید اعتیاد به ترامادول درمان شود؟

عکس برنامه ترک ترامادول

استفاده مکرر از ترامادول می تواند باعث عوارض ترامادول بر مغز شود که بعضا جبران ناپذیر است و به همین دلیل است که درمان برای بهبود اعتیاد به ترامادول بسیار مهم است. ممکن است ماه ها طول بکشد تا مغز بهبود یابد، و در طول آن زمان بهبودی، نظارت و حمایت برای جلوگیری از عود لازم است.

اگر فکر می کنید که ممکن است شما یا یکی از عزیزانتان به ترامادول معتاد شده باشید، ما در اینجا از شما هستیم.

مغز برای همیشه مشروط به اعتیاد خواهد بود، اما برنامه های زیادی در دسترس هستند که می توانند به مدیریت اثرات دراز مدت اعتیاد کمک کنند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x