سلامت

عوارض خوردن قهوه هر روز چیست؟ + داروهایی که نباید با قهوه بخورید

استفاده بیش از حد از قهوه در طول روز می تواند به بدن آسیب های جدی برساند. بهتر است در صورت مصرف زیاد قهوه با پزشک در این زمینه مشورت کنید.

به گزارش پارت نیوز. یکی از عوارض خوردن قهوه هر روز این است که کافئین زیاد نیز می تواند باعث بی قراری در افراد مبتلا به اختلالات هراس یا اضطراب شود. برای کسانی که قهوه می نوشند، کارشناسان توصیه می کنند قهوه را با فیلتر کاغذی دم کنند، زیرا قهوه بدون فیلتر با نرخ بالاتر مرگ زودهنگام مرتبط است و ممکن است حاوی ترکیباتی باشد که سطح LDL یا کلسترول “بد” را افزایش می دهد.

کافئین موجود در قهوه با تحریک سیستم عصبی مرکزی (CNS)، قلب و ماهیچه ها عمل می کند. اسید کلروژنیک می تواند بر رگ های خونی و نحوه کنترل قند خون و متابولیسم بدن تأثیر بگذارد.

فهرست

مردم معمولا قهوه می نوشند تا هوشیاری ذهنی خود را افزایش دهند. قهوه همچنین برای دیابت، سرطان، بیماری های قلبی، فشار خون بالا، زوال عقل و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می شود، اما هیچ مدرک علمی خوبی برای حمایت از بیشتر آنها وجود ندارد.

تاثیر قهوه بر بدن انسان چیست؟

هوشیاری ذهنی؛ به نظر می رسد نوشیدن قهوه کافئین دار در طول روز هوشیاری و مهارت های تفکر را بهبود می بخشد. کافئین همچنین ممکن است هوشیاری را پس از محرومیت از خواب بهبود بخشد. حتی یک فنجان قهوه کافئین دار می تواند خستگی را کاهش دهد و هوشیاری را افزایش دهد.

عکس یک فنجان قهوه در دستان یک زن

چند فنجان قهوه در روز بنوشیم؟

قهوه معمولاً به عنوان یک نوشیدنی مصرف می شود. نوشیدن قهوه در حد اعتدال (حدود 4 فنجان در روز) احتمالا برای اکثر افراد بی خطر است.

نوشیدن بیش از 4 فنجان قهوه در روز عوارض خوردن قهوه هر روز را افزایش می دهد. نوشیدن مقادیر زیاد به دلیل محتوای کافئین می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. این عوارض جانبی می تواند از خفیف تا جدی باشد و شامل سردرد و ضربان قلب نامنظم باشد.

هنگامی که به عنوان تنقیه (معده) مصرف شود: قهوه احتمالا بی خطر نیست. تنقیه قهوه با عوارض جانبی شدید از جمله مرگ همراه است.

اقدامات احتیاطی و هشدارهای ویژه در مورد مصرف روزانه قهوه

اگر شما جزو کسانی هستید که روزانه بیش از 4 فنجان قهوه مصرف می کنید باید بدانید که مستعد عوارض خوردن قهوه هر روز هستید و باید در شرایطی که در ادامه بیان می کنیم مراقب این مصرف باشید تا آسیب نبینید.

عوارض مصرف قهوه در دوران بارداری

نوشیدن مقادیر متوسط ​​قهوه در دوران بارداری احتمالا بی خطر است. بیش از 3 فنجان قهوه در روز ننوشید. حدود 300 میلی گرم کافئین را فراهم می کند.مصرف بیش از این مقدار در دوران بارداری احتمالاً ناامن است و با افزایش خطر سقط جنین، افزایش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) و سایر اثرات منفی، از جمله علائم ترک کافئین در نوزادان و وزن کم هنگام تولد مرتبط است.

عوارض مصرف قهوه در دوران شیردهی

نوشیدن 1 تا 2 فنجان قهوه در روز در دوران شیردهی امکان پذیر است. بی خطر است، اما نوشیدن مقادیر بیشتر شما را مستعد عوارض خوردن قهوه هر روز می کند و برای شیرخوار نیز مناسب نیست. کافئین موجود در قهوه به شیر مادر منتقل می شود. ممکن است باعث تحریک پذیری و افزایش حرکات روده در نوزادان شیرده شود.

چرا کودکان نباید قهوه بخورند؟

قهوه کافئین دار در صورت مصرف در مقادیری که معمولاً در غذاها و نوشیدنی ها یافت می شود، احتمالاً برای کودکان بی خطر است.

عوارض قهوه برای اختلالات اضطرابی چیست؟

عوارض خوردن قهوه هر روز این است که کافئین موجود در قهوه می تواند اضطراب را بدتر کند.

عوارض قهوه برای بیماران دچار اختلال دوقطبی چیست؟

کافئین موجود در قهوه می تواند علائم شیدایی را بدتر کند.

عوارض قهوه برای بیماران دچار اختلالات لخته شدن خون چیست؟

کافئین موجود در قهوه می تواند لخته شدن خون را کند کرده و اختلالات لخته شدن خون را بدتر کند.

عوارض قهوه برای بیماری قلبی

عکس یک فنجان قهوه

به نظر نمی رسد که نوشیدن روزانه قهوه خطر عوارض جدی بیماری قلبی را افزایش دهد. اما افرادی که سیگار می کشند و بیماری قلبی دارند، اگر هر روز قهوه بنوشند، ممکن است خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی را افزایش دهند.

عوارض مصرف قهوه برای بیماران مبتلا به دیابت

کافئین موجود در قهوه می تواند بر قند خون تأثیر بگذارد. اگر دیابت دارید برای دچار نشدن به عوارض خوردن قهوه هر روز بهتر است مصرف قهوه را تحت کنترل داشته باشید.

عوارض قهوه برای افراد دچار اسهال

کافئین موجود در قهوه می تواند اسهال را بدتر کند، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود.

عوارض نوشیدن قهوه برای تشنج

قهوه حاوی کافئین است. افراد مبتلا به صرع باید از کافئین در دوزهای بالا اجتناب کنند. دوزهای کم کافئین باید با احتیاط مصرف شود.

عوارض قهوه برای بیماران دچار گلوکوم

نوشیدن قهوه کافئین دار باعث افزایش فشار داخل چشم می شود. افزایش در عرض 30 دقیقه شروع می شود و حداقل 90 دقیقه طول می کشد. اگر مبتلا به گلوکوم هستید، قهوه را با احتیاط بنوشید.

عوارض قهوه برای فشار خون بالا

نوشیدن قهوه کافئین دار می تواند فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون بالا افزایش دهد و این از عوارض خوردن قهوه هر روز است. اما به نظر می رسد این اتفاق در افرادی که به طور منظم محصولات کافئین دار مصرف می کنند، اتفاق نمی افتد.

عوارض قهوه برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

قهوه حاوی کافئین است. کافئین موجود در قهوه، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند اسهال و سایر علائم IBS را بدتر کند.

عوارض نوشیدن قهوه برای از دست دادن کنترل مثانه

قهوه حاوی کافئین است. کافئین می تواند کنترل مثانه را با افزایش دفعات و اصرار به ادرار کردن مختل کند که یکی از عوارض خوردن قهوه هر روز است.

خطرات مصرف قهوه هر روز برای افراد سیگاری

افرادی که سیگار می کشند و قهوه می نوشند ممکن است در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سرطان باشند. این موضوع از عوارض خوردن قهوه هر روز است.

عوارض مصرف قهوه بر روی نازک شدن استخوان ها (پوکی استخوان)

نوشیدن قهوه کافئین دار می تواند میزان کلسیم دفع شده از ادرار را افزایش دهد. این می تواند استخوان ها را ضعیف کند. اگر پوکی استخوان دارید، بیش از 3 فنجان قهوه در روز ننوشید. اگر به طور کلی سالم هستید و کلسیم کافی از رژیم غذایی یا مکمل های خود دریافت می کنید، به نظر نمی رسد نوشیدن حدود 4 فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهد.

عوارض مصرف روزانه قهوه در کنار مصرف این مواد!

عوارض خوردن قهوه هر روز

ترکیبات موجود در قهوه و اثرات بعدی آن بر بدن تأثیراتی دارد که شما را از خوردن هر چیزی با آن باز می دارد. در زیر به داروهایی اشاره می کنیم که عوارض خوردن قهوه هر روز می تواند به تاثیر آنها کمک و یا عملکرد آنها را مختل کند.

افدرین با قهوه تداخل دارد

محرک ها باعث افزایش سرعت سیستم عصبی می شوند. کافئین موجود در قهوه و افدرین محرک هستند. نوشیدن قهوه و مصرف افدرین می تواند باعث تحریک بیش از حد و گاهی اوقات عوارض جانبی جدی و مشکلات قلبی شود.محصولات حاوی کافئین و افدرین را همزمان مصرف نکنید.

آدنوزین (آدنوکورت) با قهوه تعامل دارد

کافئین موجود در قهوه می تواند اثرات آدنوزین را که برای انجام آزمایشی به نام تست استرس قلبی استفاده می شود، مسدود کند. اگر می خواهید به عوارض خوردن قهوه هر روز همزمان با مصرف این دارو دچار نشوید و آزمایشات شما با خطا مواجه نشود حداقل 24 ساعت قبل از تست استرس قلبی از نوشیدن قهوه یا سایر محصولات کافئین دار خودداری کنید.

آلندرونات (فوساماکس) با قهوه تداخل دارد

قهوه می تواند جذب آلندرونات را در بدن کاهش دهد. مصرف همزمان قهوه و آلندرونات ممکن است اثرات آلندرونات را کاهش دهد. تا دو ساعت پس از مصرف آلندرونات قهوه ننوشید.

آنتی بیوتیک ها (آنتی بیوتیک های کینولون) با قهوه تداخل دارند

قهوه حاوی کافئین است. بدن کافئین را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. برخی از آنتی بیوتیک ها می توانند سرعت تجزیه کافئین در بدن را کاهش دهند. مصرف این آنتی بیوتیک ها با قهوه ممکن است خطر عوارض جانبی از جمله اضطراب، سردرد، ضربان قلب سریع و سایر عوارض جانبی را افزایش دهد. این موارد به عوارض خوردن قهوه هر روز کمک می کنند.

داروهای ضد بارداری با قهوه تداخل دارند

عکس یک زن در حال خوردن قهوه

قهوه حاوی کافئین است. بدن کافئین را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. قرص های ضد بارداری می توانند سرعت تجزیه کافئین در بدن را کاهش دهند.این می تواند خطر عوارض جانبی ناشی از کافئین مانند سردرد، سرگیجه و ضربان قلب سریع را افزایش دهد.

سایمتیدین (تاگامت) با قهوه تداخل دارد

بدن کافئین موجود در قهوه را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. سایمتیدین می تواند سرعت تجزیه کافئین در بدن را کاهش دهد. مصرف سایمتیدین با قهوه ممکن است احتمال عوارض جانبی کافئین و عوارض خوردن قهوه هر روز از جمله بیقراری، سردرد و ضربان قلب سریع را افزایش دهد.

کلوزاپین (کلوزاریل) با قهوه تداخل دارد

بدن کلوزاپین را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. کافئین موجود در قهوه می تواند سرعت تجزیه کلوزاپین در بدن را کاهش دهد. مصرف قهوه با کلوزاپین ممکن است اثرات و عوارض جانبی کلوزاپین را افزایش دهد.

دی پیریدامول (Persanthin) با قهوه تعامل دارد

 

کافئین موجود در قهوه می تواند اثرات دی پیریدامول را مسدود کند. دیپیریدامول اغلب توسط پزشکان برای انجام معاینه قلب به نام تست استرس قلبی استفاده می شود. حداقل 24 ساعت قبل از تست استرس قلبی از نوشیدن قهوه یا سایر محصولات کافئین دار خودداری کنید.

دی سولفیرام (آنتابوس) با قهوه تداخل دارد

بدن کافئین موجود در قهوه را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود.دی سولفیرام می تواند سرعت خلاص شدن بدن از شر کافئین را کاهش دهد. مصرف قهوه با دی سولفیرام ممکن است خطر عوارض جانبی کافئین و عوارض خوردن قهوه هر روز از جمله عصبی بودن، تحریک پذیری و ضربان قلب سریع را افزایش دهد.

استروژن ها با قهوه تعامل دارند

بدن کافئین را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. استروژن ها می توانند تجزیه کافئین را در بدن کاهش دهند. مصرف استروژن با قهوه ممکن است خطر عوارض جانبی مانند اضطراب، سردرد و ضربان قلب سریع را افزایش دهد.

فلووکسامین (Luvox) با قهوه تداخل دارد

بدن کافئین موجود در قهوه را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. فلووکسامین می تواند سرعت تجزیه کافئین در بدن را کاهش دهد. مصرف کافئین همراه با فلووکسامین ممکن است خطر عوارض جانبی کافئین و عوارض خوردن قهوه هر روز را افزایش دهد.

لووتیروکسین (Synthroid، دیگران) با قهوه تعامل دارد

نوشیدن قهوه ممکن است میزان جذب لووتیروکسین خوراکی را کاهش دهد. این ممکن است اثربخشی لووتیروکسین را کاهش دهد. حداقل یک ساعت پس از مصرف لووتیروکسین از نوشیدن قهوه خودداری کنید.

لیتیوم با قهوه تعامل دارد

کافئین موجود در قهوه می تواند سرعت دفع لیتیوم بدن را افزایش دهد.اگر محصولات حاوی کافئین مصرف می کنید و لیتیوم مصرف می کنید، نوشیدن قهوه را به طور ناگهانی قطع نکنید. در عوض، به تدریج مصرف قهوه خود را کاهش دهید. قطع سریع کافئین می تواند عوارض جانبی لیتیوم و عوارض خوردن قهوه هر روز را افزایش دهد.

داروهای ضد افسردگی (MAOIs) با قهوه تداخل دارند

قهوه حاوی کافئین است. این نگرانی وجود دارد که کافئین ممکن است با داروهای خاصی به نام MAOI تداخل داشته باشد. اگر کافئین با این داروها مصرف شود، می تواند خطر عوارض جانبی جدی از جمله ضربان قلب سریع و فشار خون بسیار بالا را افزایش دهد.

برخی از MAOIهای رایج عبارتند از فنلزین (ناردیل)، سلژیلین (زلاپار) و ترانیل سیپرومین (پارنات).

داروهایی که لخته شدن خون را کند می کنند (ضد انعقادها/ضد پلاکت ها) با قهوه تداخل دارند.

قهوه می تواند لخته شدن خون را کند کند. مصرف قهوه با داروهایی که لخته شدن خون را نیز کند می کنند، می تواند خطر کبودی و خونریزی را افزایش دهد.

پنتوباربیتال (نمبوتال) با قهوه تعامل دارد

عوارض مصرف زیاد قهوه برای نخوابیدن

قهوه حاوی کافئین است. اثرات محرک کافئین و عوارض خوردن قهوه هر روز می تواند اثرات خواب آور پنتوباربیتال را مسدود کند.

فنیل پروپانولامین با قهوه تعامل دارد

کافئین موجود در قهوه می تواند بدن را تحریک کند. فنیل پروپانولامین همچنین می تواند بدن را تحریک کند. مصرف کافئین و فنیل پروپانولامین با هم می تواند باعث تحریک بیش از حد و افزایش ضربان قلب، فشار خون و عصبی شود.

Riluzole (Rilutek) با قهوه تعامل دارد

بدن ریلوزول را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. نوشیدن قهوه می تواند تجزیه ریلوزول را در بدن کاهش دهد. این ممکن است اثرات و عوارض جانبی ریلوزول و همچنین عوارض خوردن قهوه هر روز را افزایش دهد.

محرک ها با قهوه تعامل دارند

محرک هایی مانند آمفتامین ها و کوکائین سیستم عصبی را تسریع می کنند. با افزایش سرعت سیستم عصبی، محرک ها می توانند فشار خون را بالا ببرند و ضربان قلب را تسریع کنند. قهوه حاوی کافئین است. کافئین همچنین می تواند سیستم عصبی را تسریع کند. مصرف قهوه با مواد محرک می تواند باعث مشکلات جدی از جمله افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا شود.

تئوفیلین با قهوه تداخل دارد

کافئین موجود در قهوه مانند تئوفیلین عمل می کند. کافئین همچنین می تواند سرعت خلاص شدن بدن از شر تئوفیلین را کاهش دهد. نوشیدن قهوه و مصرف تئوفیلین ممکن است اثرات و عوارض جانبی تئوفیلینو عوارض خوردن قهوه هر روز را افزایش دهد.

وراپامیل (کالان، دیگران) با قهوه تعامل دارد

بدن کافئین موجود در قهوه را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. وراپامیل می تواند سرعت خلاص شدن بدن از شر کافئین را کاهش دهد. نوشیدن قهوه و مصرف وراپامیل می تواند خطر عوارض جانبی کافئین از جمله بی قراری و ضربان قلب سریع را افزایش دهد.

داروهای آسم (آگونیست های بتا آدرنرژیک) با قهوه تداخل دارند

قهوه حاوی کافئین است. کافئین می تواند قلب را تحریک کند. برخی از داروهای آسم نیز می توانند قلب را تحریک کنند. مصرف کافئین با برخی از داروهای آسم می تواند باعث تحریک بیش از حد و مشکلات قلبی شود.

نیکوتین با قهوه تداخل دارد

قهوه حاوی کافئین است. مصرف قهوه با نیکوتین می تواند باعث ضربان قلب سریع و افزایش فشار خون شود.

قرص های آب (ادرار آور) با قهوه تداخل دارند

یک زن در حال خوردن قهوه

قهوه حاوی کافئین است. از عوارض خوردن قهوه هر روز این است که کافئین می تواند سطح پتاسیم را در بدن کاهش دهد. “قرص های آب” همچنین می توانند سطح پتاسیم را در بدن کاهش دهند. مصرف مقادیر زیاد کافئین با “قرص های آب” می تواند سطح پتاسیم را بیش از حد کاهش دهد.

مراقب این ترکیب باشید

الکل (اتانول) با قهوه تعامل دارد

بدن کافئین موجود در قهوه را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. الکل می تواند تجزیه کافئین را در بدن کند کند.نوشیدن قهوه با الکل می تواند خطر عوارض جانبی کافئین از جمله بی قراری، سردرد و ضربان قلب سریع را افزایش دهد.

فلوکونازول (دی فلوکان) با قهوه تداخل دارد

بدن کافئین موجود در قهوه را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. تی فلوکونازول می تواند سرعت خلاص شدن بدن از شر کافئین را کاهش دهد. مصرف فلوکونازول و نوشیدن قهوه ممکن است خطر عوارض جانبی کافئینو عوارض خوردن قهوه هر روز از جمله بی قراری و ضربان قلب سریع را افزایش دهد.

داروهای ضد افسردگی (داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای) با قهوه تداخل دارند

قهوه حاوی مواد شیمیایی به نام تانن است. تانن ها می توانند به برخی از داروهای افسردگی (ضدافسردگی های سه حلقه ای) متصل شوند و جذب دارو را در بدن کاهش دهند. برای جلوگیری از این تداخل، از مصرف قهوه یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از مصرف این داروها اجتناب کنید.

داروهای دیابت (داروهای ضد دیابت) با قهوه تداخل دارند

قهوه می تواند سطح قند خون را افزایش دهد. مصرف قهوه با داروهای دیابت می تواند اثرات آن داروها را کاهش دهد. قند خون خود را به دقت کنترل کنید.

مکسیلتین (Mexitil) با قهوه تعامل دارد

قهوه حاوی کافئین است. بدن کافئین را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود.مکزیلتین می تواند سرعت تجزیه کافئین در بدن را کاهش دهد. مصرف مکزیلتین با قهوه ممکن است خطر عوارض جانبی کافئین را افزایش دهد.

فنوتیازین ها با قهوه تداخل دارند

قهوه حاوی مواد شیمیایی به نام تانن است. تانن ها می توانند به فنوتیازین ها متصل شوند و جذب دارو را کاهش دهند. برای جلوگیری از این تداخل، از مصرف قهوه یک ساعت قبل و دو ساعت بعد از مصرف این داروها اجتناب کنید.

تربینافین (لامیسیل) با قهوه تداخل دارد

بدن کافئین موجود در قهوه را تجزیه می کند تا از شر آن خلاص شود. تربینافین می تواند توانایی بدن برای خلاص شدن از شر کافئین را کاهش دهد و خطر عوارض جانبی کافئین از جمله بی قراری و ضربان قلب سریع را افزایش دهد.

کلام آخر

قهوه معمولاً به عنوان یک نوشیدنی توسط بزرگسالان مصرف می شود، معمولاً به مقدار 2 فنجان در روز. حدود 250 میلی گرم کافئین را فراهم می کند. با یک پزشک صحبت کنید تا بدانید چه دوزی ممکن است برای سلامتی شما یا برای درمان یک بیماری خاص موثر باشد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x