فیلم و سریال

عکس و بیوگرافی بازیگران سریال طوبی + نقد و بررسی

سریال طوبی محصول شبکه یک می باشد که به کارگردانی سعید سلطانی ساخته شده است. 

به گزارش پارت نیوز؛ سریال طوبی، داستان جالبی دارد که بخشی از آن را نیز در پیاده روی اربعین فیلمبرداری کرده اند. نویسنده سریال طوبی حسین امیرجهانی است که سابقه نگارش «نجلا» را در کارنامه خود دارد.

مشخصات کلی سریال طوبی

نام سریال: طوبی
سال ساخت: 1403
کارگردان: سعید سلطانی
تعداد قسمت ها: 53 قسمت
تهیه کننده: سید حامد حسینی

داستان سریال طوبی

داستان سریال طوبی ماجراهای زندگی زنی به نام طوبی را روایت می کند. این سریال با فضای اربیعینی در ارتباط می باشد و ماجرا از دهه 50 شروع و تا دهه 80 ادامه پیدا می کند. لوکیشن‌های عراق در شهرک سینمای غزالی ساخته شده و مهم‌ترین لوکیشن سریال عمارت عراق است که ساخت و ساز آن در مساحت نزدیک به 2700 متر مربع انجام شده است.

نقد و بررسی سریال طوبی

هر چند برای قضاوت این سریال و نقد همه جانبه آن باید منتظر پایان سریال ماند، اما تا این جای کار سازندگان «طوبی» راه درستی را طی کرده‌اند و توانسته‌اند بدون اطناب و زیاده‌گویی و فارغ از شعارزدگی و پرهیز از افتادن در دام یک ملودرام پر اشک و آه اثری خلق کنند که در کنار کاستی‌های احتمالی اثری قابل قبول بسازند.

این نقاط قوت در کنار هدایت درست سعید سلطانی به مقوله اقتباس بازمی‌گردد، امری که در تولید آثار سینمایی و سریال‌های تلویزیونی به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرد. مسلما اگر کارگردانی برای تولید اثر خود به سراغ یک داستان یا رمان قابل قبول برود بخش زیادی از راه را طی کرده است و می‌توان انتظار داشت که قدم‌های بعدی را به درستی بردارد.

زمان پخش سریال طوبی

زمان پخش سریال طوبی ساعت 15:22 دقیقه است، این سریال هر شب از شبکه اول سیما پخش می شود.

معرفی عوامل سریال طوبی

  • کارگردان:سعید سلطانی
  • تهیه کننده:حامد حسینی
  • نویسنده:حسین امیرجهانی
  • فیلمبردار:علیرضا زرین دست
  • خواننده :محمد اصفهانی

معرفی بازیگران سریال طوبی

  • شبنم قربانی
  • امین زندگانی
  • رحیم نوروزی
  • هومن برق نورد
  • فرهاد آئیش

شبنم قربانی در نقش طوبی

شبنم قربانی 

شبنم قربانی در تاریخ 19 تیر 1368 متولد شده است. مدرک تحصیلی او دیپلم کامپیوتر می باشد. شبنم قربانی با امین شکاری، صدا بردار ازدواج کرده و حاصل این ازدواج یک دختر و یک پسر می باشد.

امین زندگانی در سریال طوبی

امین زندگانی

امین زندگانی در تاریخ  5 شهریور 1351 متولد شده است. وی با الیکا عبدالرزاقی ازدواج کرد. امین زندگانی در سال 1371 وارد دانشگاه هنر شد و در رشته تئاتر به تحصیل پرداخت، وی پس از آن پا به عرصه بازیگری گذاشت و در نمایش هایی مثل همسرایی مختار ، خروسک پریشان ، بازی تابلوی آخر ، به من دروغ بگو ، دو مرد بر یک نیمکت ، سرخ سوزان ، مرغ دریایی به ایفای نقش پرداخت.

رحیم نوروزی

رحیم نوروزی

رحیم نوروزی در سال  1346 متولد شده است. این بازیگر فعالیت هنری خود را از سال  1375 شروع کرده است. وی ازدواج کرده و یک دختر به نام پناه دارد. همچنین تحصیلات وی کارشناس ادبیات نمایسی در تئاتر است، که اکنون در دانشگاه سوره تدریس می کند.

هومن برق نورد

هومن برق نورد

هومن برق نورد در تاریخ 1348/10/5 متولد شده است. مدرک تحصیلی او دیپلم برق است. شروع فعالیت وی از سال 1369 تا کنون می باشد. همچنین متاهل است. اما فرزندی ندارند.

فرهاد آئیش

هاد حشمتی عقدایی

فرهاد حشمتی عقدایی، با نام هنری فرهاد آئیش، بازیگر، تهیه‌کننده، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی، متولد ۲۷ شهریور ۱۳۳۱ در شمیران است که در سریال طوبی نقش آفرینسی می کند. وی از سال ۱۳۷۷ فعالیت حرفه ای خود را آغاز نمود. فرهاد آئیش همسر مائده طهماسبی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سیمنا است.

رامین راستاد در سریال طوبی

رامین راستاد

رامین راستاد متولد سال 1351 از مشهد می باشد. شروع فعالیت وی از سال 1375 می باشد. همچنین راستاد متاهل است و دو فرزند به نام های صدف و آرشک دارد. . رامین راستاد  دانشجوی انصرافی رشته ادبیات در ترم سه دانشگاه است.

انتهای مطلب/آ.ع

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x