زیبایی و تناسب

مانیکور ناخن چیست؟ + مزایا و معایب مانیکور

مانیکور ناخن یکی از راه‌هایی است که پوست مرده را از بین می‌برد و به ناخن‌ها فرم می‌دهد. در ادامه به مزایا و معایب مانیکور خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ در دنیای امروز گرایش به زیبایی و آراستگی به شیوه‌های نوین افزایش پیداکرده و از همین رو مانیکور ناخن نیز دارای اهمیت ویژه‌ای شده است. در این مقاله قصد داریم شما را با جزییات و مراحل مانیکور ناخن آشنا کنیم.

مانیکور ناخن چیست؟

مانیکور ناخن، روشی مراقبتی است که برای دست‌ها انجام می‌شود. در این تکنیک با استفاده از ابزار و مواد مختلف در جهت سلامت و زیبایی ناخن‌ها و دست‌های شما اقدام می‌شود.

این تکنیک ناخن در واقع مجموعه‌ای از اقدامات برای فرم دادن به ناخن‌ها، زدودن پوست‌های اضافی اطراف ناخن و انجام انواع روش‌های درمانی مورد نیاز دستان شماست. تمامی این اقدامات به شما کمک می‌کند تا بتوانید دستانی زیبا و ناخن‌هایی مقاوم داشته باشید.

در طی این روش، ناخن‌های شما کوتاه شده و فرم مورد نظر شما پیاده‌سازی می‌شود. سپس کوتیکول‌های ناخن به عقب رانده شده و پوست‌های اضافی اطراف ناخن برداشته می‌شوند. همچنین در ادامه ممکن است استفاده از روش‌های درمانی متنوعی مانند پارافین‌تراپی به شما پیشنهاد شود. مجموعه این متدها به کاهش چین‌وچروک دستان شما و افزایش شادابی و لطافت آن‌ها کمک می‌کند.

مزایا و معایب مانیکور ناخن

مانیکور یک فرایند زیبایی است که برای مراقبت از ناخن‌ها و دست‌ها استفاده می‌شود. در زیر به برخی از مزایا و معایب مانیکور اشاره می‌کنم:

مزایا مانیکور:

تاثیر مانیکور بر ناخن

زیبایی و ظاهر آراسته: مانیکور می‌تواند ناخن‌های شما را به شکلی زیبا و آراسته ترتیب دهد و ظاهر دست‌هایتان را بهبود بخشد.

تقویت ناخن‌ها: مراقبت منظم و مانیکور ناخن به تقویت ناخن‌ها کمک کند و آن‌ها را از شکستن و شکافتن نجات دهد.

تمیزی و بهداشت: مانیکور شامل تمیزکردن و ضدعفونی‌کردن ناخن‌ها و اطراف آن‌ها است که می‌تواند به حفظ بهداشت دست‌ها و جلوگیری از عفونت‌ها کمک کند.

مراقبت از پوست دست: در فرایند مانیکور، پوست دست نیز مورد مراقبت و تمیزی قرار می‌گیرد. این مراقبت می‌تواند پوست دست را نرم و لطیف کند و آن را از خشکی و ترک‌ها محافظت کند.

افزایش گردش خون :روند انجام مانیکور، به دلیل ماساژ دست ها، در بهبود گردش خون و تحریک مفاصل به شدت تاثیرگذار خواهد بود.

کاهش استرس : همان‌طور که می‌دانید، ماساژ بدن یک راه عالی برای استراحت و تحریک اعصاب است. مانیکور یک راه عالی برای ایجاد آرامش و استراحت است که علاوه بر این مزیت، ظاهر لطیف و زیبای دست‌ها را نیز به ارمغان می‌آورد و می‌توانید با خیال آسوده و با اعتمادبه‌نفس بیشتری در بین دوستانتان حضور پیدا کنید و سطح استرس را کاهش دهید.

معایب مانیکور:

آسیب به ناخن‌ها: استفاده نادرست از ابزارهای مانیکور، ممکن است به ناخن‌ها آسیب برساند و آن‌ها را ضعیف کند. همچنین، برخی فرایندهای مانیکور مانند اصلاح می‌توانند به ناخن‌ها صدمه برسانند.

عفونت: اگر ابزارهای مانیکور ناخن به‌درستی ضدعفونی نشوند یا اشتباه استفاده شوند، ممکن است عفونت‌های قارچی و باکتریایی را به دست‌ها منتقل کنند.

عفونت قارچی ناخن- عوارض مانیکور
543071476

هزینه: مانیکور حرفه‌ای در سالن‌های زیبایی معمولاً هزینه بالایی دارد. اگر می‌خواهید مانیکور را به‌صورت منظم انجام دهید، ممکن است هزینه‌های متعددی برای شما به وجود آید.

زمان مصرفی: مانیکور ناخن به دلیل شامل شدن مراحل مختلفی مانند تمیزکردن ناخن، اصلاح ناخن، رنگ‌کردن و آرایش ناخن، زمان مصرفی قابل‌توجهی دارد. این ممکن است برای برخی افراد که وقت کافی ندارند، مشکل‌ساز باشد.

خطر عفونت: اگر ابزارهای استفاده شده در مانیکور به‌درستی ضدعفونی نشوند یا از ابزارهای تمیز و استریل استفاده نشود، خطر عفونت و انتقال بیماری‌ها به ناخن‌ها و پوست اطراف وجود دارد؛ لذا، اطمینان حاصل کنید که سالن زیبایی یا آرایشگاهی که می‌رید، به رعایت استانداردهای بهداشتی و ضدعفونی ابزارهای مانیکور ناخن اهمیت می‌دهد.

آسیب به ناخن‌ها: استفاده از ابزارهای ناصحیح و فشار زیاد در حین مانیکور ممکن است باعث آسیب و ضعف ناخن‌ها شود. این مسئله می‌تواند باعث شکنندگی، شق شدن و آسیب به ناخن‌ها شود.

ریسک اشعه فرابنفش: در برخی از انواع مانیکور، نیاز به اشعه فرابنفش هست که می‌تواند به سلول‌های پوست آسیب‌زده و منجر به سرطان شود. تحقیقات نشان داده افرادی که پوست روشن دارند نسبت به افرادی که پوست تیره دارند بیشتر در معرض خطر هستند.

ریسک ابتلا به قارچ: قارچ ناخن در سالن‌های آرایشگاه خیلی سریع از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. اگر در سالنی که پیش از شما فردی مبتلا به قارچ کرده باشد،  به احتمال زیاد شما نیز به آن مبتلا می‌شوید. به همین دلیل استفاده از مواد ضد قارچ ضروری است.

در نهایت، مهم است که در انجام مانیکور به انتخاب متخصصین ماهر و استفاده از ابزارها و مواد بهداشتی مناسب توجه کنید. همچنین، رعایت بهداشت شخصی و بهبود عادات بهداشتی مرتبط با دست‌ها و ناخن‌ها نیز بسیار مهم است.

مراحل انجام مانیکور ناخن

مراحل انجام مانیکور ناخن

  1. کوتاه کردن ناخن‌ها : درصورتی که ناخن‌های شما در حال حاضر نسبتا کوتاه هستند، زمان خوبی است که مانیکور انجام دهید. طبیعتا ناخن‌های کوتاه آمادگی بیشتری برای تقویت شدن دارند. بنابراین درصورتی‌که ناخن‌های بلندی دارید، بهتر است برای انجام مانیکور کمی ناخن‌ها کوتاه شوند.
  2. فرم دهی به ناخن‌ها : مانیکوریست ها از فایل‌های ناخن استفاده می‌کنند تا لبه‌های ناخن را به‌آرامی بردارند. مانیکور شما به شما خواهد گفت که کدام ناخن شمارا ترجیح می‌دهد، با استانداردهای دور یا مربع. شکل‌های بسیاری از ناخن‌ها وجود دارد اما این‌ها شایع‌ترین هستند. این در مورد تنظیمات زیبایی شناسی است و اگر شما واقعا مطمئن نیستید، فقط از حرفه‌ای که فکر می‌کنید به بهترین وجه به ناخن‌ها پاسخ دهید.
  3. پاکسازی اطراف ناخن : پوست خشک اطراف ناخن‌های دست با وسیله‌ی مخصوص جدا می‌شوند.
  4. درخشان سازی ناخن‌ها : در این مرحله با استفاده از محلول‌های مخصوص مانیکور ناخن، سطح ناخن درخشان و براق می‌شود که باعث خنک شدن سطح ناخن و ظاهری مرتب می‌شود.
  5. طراحی ناخن‌ها : طراحی ناخن‌ها جهت براق شدن و زیبایی طولانی مدت انجام می‌شود. ابتدا توسط بیس کُت، یک پوشش پایه براق جهت حفاظت بیشتر، بر روی ناخن‌ها زده می‌شود. گام بعدی این است که رنگ لاک موردعلاقه‌ی خود را انتخاب کنید و بر روی ناخن‌ها بزنید. در آخر تاپ کت روی ناخن‌ها زده می‌شود. با این کار ظاهر براق و زیبایی به ناخن‌های خود می‌بخشید.

قیمت مانیکور ناخن

قیمت مانیکور از 100 هزار تومان تا 400 هزار تومان متغیر است. البته این قیمت با توجه به ماده مورد استفاده و محل انجام کار می تواند متغیر باشد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x