سیاست خارجی

متن پیام نوروزی بایدن چیزی جز دخالت در امور داخلی ایران نیست!

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و همسرش ساعاتی پیش از آغاز سال نو 1403 در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید نوروز بار دیگر در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران مداخله و اعلام کردند که از زنان ایرانی تحت پوشش حمایت می کنند. بهانه حقوق بشر

به گزارش پارت نیوز؛ جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و همسرش جیل بایدن در بیانیه ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، فرا رسیدن نوروز را به جشن کنندگان نوروزی تبریک گفتند و نوروز را «زمانی برای تأمل، تجدید و تولد دوباره» خواندند.

بایدن و همسرش فرا رسیدن این عید را «به میلیون‌ها نفری که آن را جشن می‌گیرند» تبریک گفتند و گفتند که نسل‌های مختلف آمریکایی نوروز را در هر گوشه از این کشور جشن گرفته‌اند و آن را بخشی شاد از فرهنگ آمریکایی توصیف کردند.

بایدن افزود: «اکنون که نسل‌های آمریکایی به این تعطیلات در سراسر ایالات متحده آمریکا امید می‌پرورانند، ما این امید را در شیرینی‌ها و هدایایی که بین خانواده و دوستان رد و بدل می‌شود، می‌بینیم. این را در صدای بچه هایی که در قابلمه می کوبند و خنده های خانواده هایی که دور سفره هفت سین جمع شده اند می شنویم و حس می کنیم. نوروز تعطیلی است که نشان دهنده روحیه ملی ماست و به ما یادآوری می کند که امید وجود دارد.»

رئیس جمهور آمریکا گفت: نوروز امسال برای بسیاری در شرایط سختی قرار دارد، در شرایطی که امید بیش از هر زمان دیگری نیاز است و ایالات متحده آمریکا همچنان در کنار زنان دلیر ایران که برای آزادی خود می جنگند می ایستد. ” و ما، همراه با شرکای خود، مقامات ایرانی را به دلیل انکار حقوق اولیه بشر پاسخگو خواهیم دانست.»

تبریک نوروزی بایدن

بایدن در ادامه پیام نوروزی خود بدون اشاره به حمایت همه جانبه خود از رژیم اسرائیل در جنگ با مردم غزه گفت: نوروز امسال فرا رسیده است در حالی که جنگ غزه رنج و عذاب وحشتناکی را بر مردم فلسطین تحمیل کرده است. ما همچنان از رهبری بین‌المللی می‌خواهیم که به ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر از جمله غذا، آب، دارو و سرپناه به آنها ادامه دهیم.”

ما سفره هفت سین خود را در کاخ سفید تزئین کردیم تا امیدها، پتانسیل ها و وعده های سال نو را منعکس کنیم، و همزمان با آغاز بهار، از جوامع مختلف مهاجر در سراسر کشورمان که از سنت های چند صد ساله برای گفتن استفاده می کنند تشکر می کنیم. داستان‌ها.” رئیس جمهور گفت. داستان فعلی آمریکا دوباره اقتباس شده است، ما به آن احترام می گذاریم.

بایدن در پایان افزود: به همه کسانی که نوروز را جشن می گیرند: بایرام مبارک.سالی پر از آرامش و شادی برایتان آرزومندیم.

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که در سفر به آسیا به سر می برد، عکسی از خود در کنار سفره هفت سین وزارت خارجه آمریکا در شبکه اجتماعی «ایکس» یا همان توییتر سابق و قبل از شروع جدید منتشر کرده بود. سال 1403 در پیامی به مناسبت عید نوروز بایرام این عید و سال نو را تبریک گفت و افزود: عید نوروز بر همه کسانی که آغاز بهار و تجدید حیات را جشن می گیرند مبارک باد. بیایید پیوندهای خانوادگی را گرامی بداریم و به روزهای روشن تر در آینده امیدوار باشیم.»

تبریک نوروزی بیلینکن

آبرام پیلی، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با انتشار یک پیام ویدئویی در حساب کاربری X خود که به فارسی نیز ترجمه شده بود، آشکارا در امور داخلی ایران مداخله کرد و گفت: امروز از طرف دولت ایالات متحده آمریکا، من. می خواهم نوروز را به شما تبریک بگویم. نوروز باید زمان شادی و شادی، جشن سال نو، تأمل در سالی که گذشت و افتخار به فرهنگ و تاریخ ایران باشد.

ابرام پیلی با تجلیل از ایرانیان و دویدن به جمهوری اسلامی ایران گفت: به راستی که مردم ایران افتخارات فراوان و استعدادهای بی شماری دارند.ایران کشوری با منابع طبیعی عظیم و استعدادهای عظیم انسانی، جوانان تحصیل کرده، جاه طلب و باهوش است، اما متأسفانه دولت ایران همچنان با فساد و سوء مدیریت به هدر دادن این نعمت ها ادامه می دهد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا آشکارا در امور ایران مداخله کرد و گفت: «در حالی که نوروز و آمدن بهار را جشن می گیرید، ما مشتاقانه منتظر روزی هستیم که مردم ایران دولتی داشته باشند که برای آنها کار و تلاش کند.» در همین حال ایالات متحده آمریکا آمریکا به حمایت از شما و آرمان های شما برای یک ایران آزاد و دموکراتیک ادامه خواهد داد. نوروز مبارک.»

دولت جو بایدن و متحدان غربی اش علیرغم ادعای رویکرد دیپلماتیک از ناآرامی های ایران در 23 دسامبر 1401 برابر با 14 دسامبر 2022 به بهانه حمایت از مردم ایران با حمایت از مخالفان جمهوری اسلامی ایران. ایران علاوه بر اظهار نظر در مورد مسائل داخلی ایران، تهران را نیز تحریم کرد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آمریکایی های تروریست حرومزاده شما دلتون به حال مردم ایران و یا دیگر کشورها نمی‌سوزد..شما حرامی ها فقط به دنبال منافع نامشروع خود هستید…اگر مردم ایران تاریخ کشور خود را مطالعه کنند متوجه می‌شوند که شماها چه حیوانات خونخوار و پستی هستید..کور خوندید اگر فکر کنید که کشور بزرگ ایران به دورانی که خاندان بی اصل و نسب پهلوی در کشور حضور داشتند و نوکری شما رو میکردند و شما در کشور هر غلطی که می‌خواستید انجام میدادید و منابع کشور رو غارت می‌کردید.

ملت ایران هیچ نیازی به تبریک گفتن یه پیرسگ حقیر و خاک بر سر آمریکایی، صهیونیست ندارد…شما زنازاده ها جنایتکار هستید و شریک رژیم جعلی و حرومزاده اسرائیل هستید که کودکان،زنان و غیر نظامی ها رو به شهادت میرسانید…خون شهدای مظلوم فلسطین گریبان شما زنازاده ها رو خواهد گرفت و به عذابی سخت دچار میشوید..بانکی حرومزاده که در سفری به فلسطین اشغالی خود را یهودی معرفی کرده و تمام حرومزاده های آمریکایی که به تروریست های کودک کش صهیونیست به هر طریقی کمک می‌کنند شریک جنایات این شیاطین که در جلد انسان هستند خواهند بود..حتی اگر با گفتار خود از این رژیم سفاک و خونریز حمایت کنند هر کسی خواهد باشد دستش به خون بیگناهان خصوصا کودکان فلسطینی آغشته است..انشاءالله خداوند ریشه شما حرومزاده ها و حامیانتان را خشک کند.

دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x