روانشناسی

با این شگرد روانشناسی به تمامی کارهای خود برسید

مدیریت زمان با قانون 5 ساعت در مدت کم می‌تواند به شما کمک کند تا یک دورهمی جذاب بهتری را تجربه کنید و رضایتتان از خودتان بالا برود و در بهترین حالت اگر آن را درست رعایت کنید، می‌تواند به درآمد شما بیفزاید.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر بخواهیم بسیار دقیق و جزئی بگوییم هر روز از ۱۴۴۰دقیقه تشکیل شده است. اما در حالت کلی 24 ساعت روز را همراه مدیریت زمان با قانون 5 ساعت می‌توانید به شکل بهینه ای بگذرانید. یک آدم معمولی در جهان ۸ساعت می‌خوابد (هلندی‌ها بیشترین و مردم سنگاپور کمترین میزان خواب در شبانه‌روز را دارند). خب حال ۱۶ساعت زمان باقی می‌ماند که شما در بیداری می‌گذرانید. بیایید به این قضیه که اینکه می‌گویند در خواب چیز یاد بگیری را فراموش کنید.

مدیریت زمان با قانون 5 ساعت و تقسیم بندی روز

اما در کل اغلب آدم‌ها چندساعتی وقت اضافه دارند که به کار‌هایی که دوست دارند اختصاص دهند. بیشتر از نیمی از جمعیت این زمان را به تلفن‌هایشان اختصاص می‌دهند. اما این‌ها آن‌هایی نیستند که داستان‌های کارآفرینی، اختراع و موفقیت‌شان در آینده به گوش برسد.

در چند دهه اخیر یک صنعت خانگی پا گرفته که به بررسی و مرور ارزش‌های میلیونر‌های «خودساخته» می‌پردازد. یکی از یافته‌های کلیدی این صنعت خانگی مفهوم «قاعده ۵-ساعت» است.

این قاعده درباره صرف یک ساعت از روز برای یادگیری، تفکر و بازاندیشی است. مدیریت زمان با قانون 5 ساعت را ۵روز در هفته انجام می‌دهیم (که قاعده ۵-ساعت را می‌سازد).

این قانون به بنجامین فرانکلین بازمی‌گردد که لااقل یک ساعت به مدیریت زمان با قانون 5 ساعت در از هر روزش را به طور خاص به یادگیری چیزی تازه اختصاص می‌داد. او صبح زود بیدار می‌شد تا مطالعه کند و بنویسد. او حتی باشگاه هنرمندان و تجربه‌کنندگان خودش را نیز راه‌اندازی کرد. خیلی‌ها از جمله ایلان ماسک، بیل گیتس و اوپرا وینفری امروز از این قاعده پیروی می‌کنند.

ایده پشت مدیریت زمان با قانون 5 ساعت به این صورت است که اختصاص یک ساعت از روز به آموزش ذهن را تمرین می‌دهد، مهارت‌هایتان را بهبود می‌بخشد و باعث تمرین نظم و انضباط در حدی عالی می‌شود. در مورد آموزش، قاعده ۵-ساعت مهارت و دانش را در ما ارتقا می‌دهد.

چطور این ساعت را بگذرانیم؟

مدیریت زمان با قانون 5 ساعت شمارا شگفتزده خواهد کرد

حتی اگر بپذیریم که خردی در پشت این قاعده وجود دارد باز هم پذیرش آن دلهره‌آور است. بعد از یک روز کاری طولانی با چشمانی خسته و سردرد ضربان‌دار، اغلب ما به دنبال ریموت تلویزیون هستیم تا یک صفحه از کتاب تولستوی. اما قاعده ۵ساعت سه «گام اولیه» دارد.

هر آنچه می‌توانید یاد بگیرید

قانون 5 ساعت

کتاب چاپی خواندن فقط یکی از روش‌های یادگیری است، اما تنها روش یادگیری نیست. درحقیقت، اگر از مطالعه لذت نبرید، بعید است که چیزی هم یاد بگیرید. امروز پادکست، کتاب صوتی و رادیو همگی روش‌هایی عالی برای گذران یک‌ساعت‌تان هستند. علاوه بر آن، اینترنت مملو از مقالات آموزشی، سرگرمی و تنویرکننده افکار است که قابل هضم‌تر از کتاب‌های قطور و سنگین هستند.

تجربه کنید

ارتقای شما در برنامه مدیریت زمان با قانون 5 ساعت همیشه به معنای پر کردن ذهن از حقایق نیست. موفق‌ترین آدم‌ها در زندگی آن‌هایی نبودند که ناگهان به یک گنجینه جادویی در جنگل برخوردند، بلکه آن‌هایی بودند که آزمون و خطا کردند و بار‌ها و بار‌ها شکست خوردند.

تیم هارفورد، در کتابی با عنوان «سازگاری: چرا موفقیت همیشه با شکست شروع می‌شود»، می‌گوید موفقیت یعنی ما «ابتدا ایده‌های تازه را جستجو و چیز‌های تازه را امتحان کنیم و بعد همین‌طور که پیش می‌رویم بازخورد‌ها را جستجو کنیم و از خطاهایمان یاد بگیریم.» چیز تازه‌ای را امتحان کنید. چیز متفاوتی را امتحان کنید. وقتی تجربه می‌کنیم، هم خوش‌گذرانی می‌کنیم و هم چیز‌های زیادی یاد می‌گیریم.

بازاندیشی

شکست فقط تاجایی ارزشمند است که بتواند باعث بهبود آینده شود. ساموئل بکت می‌گوید «دوباره تلاش کن. دوباره شکست بخور. این بار بهتر شکست بخور.» هر شکستی باید متفاوت باشد و هر شکستی از شکست قبلی به پیروزی نزدیک‌تر می‌شود. روش‌های متفاوتی برای تفکر وجود دارد. برای برخی بازاندیشی و تفکر در قالب نوشتن خاطرات روزانه، یادداشت‌های روزانه یا ۱۰دقیقه نشخوار فکری حاصل می‌شود.

برای سایر افراد ممکن است به معنای بار‌ها صحبت کردن درباره رویداد‌ها و موشکافی آنچه رخ داده است باشد. وقتی درباره روز‌ها و اشتباهایمان فکر می‌کنیم، می‌توانیم در مدیریت زمان با قانون 5 ساعت شکست را به تجربه‌ای آموزنده تبدیل می‌کنیم.

روتین روزانه مردم دنیامدیریت زمان

تقسیم بندی روز باید آن ۷-۸ساعتی که در طی روز سخت مشغول کار هستیم را (البته هلندی‌ها کمتر از بقیه ما کار می‌کنند) از این مقدار کم کنید؛ بنابراین شما هنوز ۹ساعت زمان در شبانه‌روز خود برای صرف کردن دارید.

بخش زیادی از این ۹ساعت صرف اداره زندگی می‌شود کارهایی مانند خرید، کار‌های خانه، کار بدون دستمزد (مثل مراقبت و نگهداری از خانواده) و خوردن و نوشیدن. البته که تفاوت‌های فرهنگی در این بین تفاوت زیادی ایجاد می‌کنند. برای مثال مردم در فرانسه، یونان، ایتالیا و اسپانیا در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی زمان بیشتری را به غذا خوردن اختصاص می‌دهند. آمریکایی‌ها کمترین زمان را (۶۳دقیقه) در روز به خوردن و نوشیدن اختصاص می‌دهند.

شگفت‌آور نیست که کار بی‌دستمزد و مراقبت و نگهداری از دیگران نیز بین جنسیت‌های مختلف تفاوت‌های چشمگیری دارد. بر اساس یک تحقیقات و آمار رسمی در سراسر جهان، زنان ۲ تا ۱۰برابر بیشتر از مردان در کار نگهداری بی‌دستمزد از دیگران هستند.» بنابراین اوقات آزاد جنسیت‌ها نیز با هم تفاوت دارد. مثلا در نروژ و نیوزیلند تفاوت قابل اغماض است. اما در پرتغال و هند، مردان در مقایسه با زنان ۵۰برابر بیشتر اوقات فراغت دارند.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x