آشپزی

مراحل تهیه لواشک آلو خانگی خوشمزه + فواید

لواشک آلو یکی از میان وعده‌های خوشمزه و  مورد علاقه کودکان و بزرگسالان است. در این مقاله به طرز تهیه لواشک با میوه آلو خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ خانواده‌ها می‌توانند با تهیه‌ی لواشک آلو خانگی یک جایگزین مناسب و مفید به‌جای چیپس، پفک و لواشک‌های صنعتی برای فرزندانشان انتخاب کنند. لواشک آلو علاوه بر طعم خوبی که دارد دارای ویتامین‌های مفیدی است که می‌توانند برای بدن مفید باشند.

فواید لواشک آلو

چگونه لواشک آلو درست کنیم؟

آلو دارای خاصیت ضد یبوست است و برای همه افراد چه بزرگ چه کوچک توصیه می‌شود و حتی برای رژیم لاغری خیلی مناسب است و به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کند. آلو خواص آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و بهبوددهنده‌ی حافظه دارد. این میوه‌ی تابستانی حاوی فنول‌ها، به‌ویژه آنتوسیانین است که نوعی آنتی‌اکسیدان هستند. مصرف آلو با بهبود عملکرد شناختی، سلامت استخوان‌ها و عملکرد قلب در ارتباط است.

این میوه همچنین شاخص گلیسمی پایینی دارد و به همین دلیل خوردن آن باعث افزایش سطح قند خون نمی‌شود. میوه  و لواشک آلو دارای ویتامین آ، ب و مقداری کلسیم و دیگر ویتامین‌ها می‌باشد به همین خاطر خریدن آلو و تهیه لواشک از آن می‌تواند ما را، هم از لواشک‌های با مواد نگه‌دارنده و مصنوعی دور کند و هم یک میان وعده خوشمزه و مفید در اختیار ما قرار دهد.

مواد لازم تهیه لواشک

آلو ۲ کیلوگرم
آب ۱/۲ پیمانه
نمک ۲ ق چای‌خوری
شکر در صورت ترش بودن آلو   ۱ ق غذاخوری

مراحل تهیه لواشک آلو

نکات مهم در تهیه لواشک آلو

در ادامه تهیه لواشک از میوه آلو را به طور مرحله‌به‌مرحله توضیح خواهیم داد. این را در نظر داشته باید که تهیه لواشک می تواند با هر نوع میوه ای انجام گیرد. به طور مثال آلبالو، کیوی، زرد آلو و یا آلو برای درست کردن لواشک استفاده می شود. ما در این مطلب به میوه آلو خواهیم پرداخت.نوع آلو هم فرقی ندارد و شما می توانید آلوی زرد، سیاه، قرمز یا حتی سبز استفاده کید که این به ذائقه شما بستگی دارد.

مرحله اول

ابتدا آلوها را شسته و داخل آبکش می‌ریزیم سپس آن‌ها را همراه با یک لیوان آب داخل قابلمه‌ای نسبتا بزرگ ریخته و می‌گذاریم تا آب بیاندازد و آلوها پخته شوند.

مرحله دوم

سپس بعد از ده دقیقه زیر شعله را خاموش می‌کنیم و اجازه می دهیم تا کاملا سرد شوند. این را در نظر داشته باشید که اگر خیلی عجله دارید می توانید ظرف آلو را در آب خنک قرار دهید تا خیلی زودتر آلوهای پخته شده تان سرد شوند.

مرحله سوم

در این مرحله از تهیه لواشک آلو، آلوها را داخل آبکش ریخته و زیر آبکش از یک قابلمه استفاده می‌کنیم تا هنگامی که آلوها را له می‌کنیم محتویاتش کاملا از آبکش خارج شود. برای له کردن آلوها هم می توانید از کف دست تان استفاده کنید و هم می توانید از ته یک کفگیر یا ملاقه بزرگ استفاده کنید. به این صورت که با ته ملاقه به آلوها فشار وارد کرده و یا ملاقه را به صورت چرخشی روی آلوها بکشید.

مرحله چهارم

بعد که خوب گوشت آلوها جدا شدند تفاله آن را کنار می‌گذاریم و با یک قاشق محتویات داخل قابلمه که حاوی گوشت و آب آلو بود را خوب هم می‌زنیم و روی سلفونی که از قبل در یک جای مناسب پهن کردیم به وسیله ملاقه می‌ریزیم و صاف روی سلفون پهن می‌کنیم و روی آن را نمک می‌پاشیم .

مرحله پنجم

پس از تهیه ماده لواشک آلو به آن دو تا سه روز زمان می‌دهیم تا خشک شود. بعد آن را به‌صورت مربع مربع می‌بریم و لوله می‌کنیم و در یخچال می‌گذاریم.

فوت و فن های تهیه لواشک آلو

  • وقتی مایه لواشک را داخل سینی پهن کردید به‌هیچ‌عنوان روی آن نایلون نکشید زیرا کپک می‌زند.
  • مهم‌ترین نکته برای تلخ نشدن لواشک خانگی آلو این می‌باشد که بعد از جوشیدن و برای خنک شدن داخل یک کاسه استیل یا پلاستیکی بریزید و نگذارید داخل قابلمه روحی بماند.
  • لواشک را سریع صاف کنید و مقابل آفتاب قرار دهید اگر آلو بیشتر بماند طعم ترشیدگی به خود می‌گیرد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x