زیبایی و تناسب

مراقبت های بعد از تزریق فیلر خط لبخند که خیلی مهم اند!

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که قصد انجام فیلر خط خنده را دارید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا با مراقبت های بعد از تزریق فیلر خط لبخند بیشتر آشنا شوید.

به گزارش پارت نیوز؛ مراقبت های بعد از فیلر خط لبخنده از عواملی است که در اثر بخشی فیلر می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. بنابراین شما با استفاده از رعایت یکسری نکات ساده تاثیرگذاری فیلر را می توانید افزایش دهید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر خط لبخند

فعالیت های مکرر لبخند زدن منجر به شل شدن پوست و چین و چروک های دائمی می شود. لبخند همچنین بافت آن ناحیه از صورت را ساییده و خطی را ایجاد می کند که حتی پس از از بین رفتن لبخند ادامه می یابد. به عنوان بخشی از روند پیری، پوست خاصیت ارتجاعی و چربی خود را از دست می دهد که ظاهر خطوط لبخند را بدتر می کند.

خط خنده یا خطی که در دو طرف لب‌ها و بینی قرار دارد (خط خنده از دو طرف سوراخ‌های بینی تا دو طرف لب‌ها ادامه دارد). آنها به شدت در القای سن و ایجاد چهره های پیر و افتاده نقش دارند.

این دو خط حالت غم انگیز و تاکیدی بر چهره می دهد. یک روش موثر و مفید همراه با حداقل عوارض جانبی؛ و خط خنده تزریق فیلر را رفع می کند. برای دستیابی به بهترین نتیجه، ایجاد کمترین عوارض و ماندگاری مناسب، این روش نیاز به مراقبت های ساده ای دارد که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر خط خنده

چه چیزی باعث خطوط لبخند می شود؟

با گذشت زمان، این چین و چروک ها حتی زمانی که صورت در حالت استراحت است، قابل توجه می شود. اگرچه خطوط خنده بخشی طبیعی از روند پیری هستند، آسیب های ناشی از نور خورشید و انتخاب های خاص سبک زندگی می تواند آن ها را قابل توجه تر نشان دهد.

تاثیر فیلر بر خط لبخند

پیش از آنکه به سراغ مراقبت های بعد از تزریق فیلر خط لبخند بروید باید بدانید که خطوط لبخند با تزریق فیلر پوستی درمان می شوند. فیلر مستقیماً به خطوط تزریق می شود. پرکننده ها در چند نوع مختلف وجود دارند. نیمه دائمی و غیر دائمی. تا کنون، رایج‌ترین آنها غیر دائمی است، زیرا اثرات آن موقتی است و به راحتی قابل برگشت است. هنگامی که فیلر زیر پوست قرار می گیرد، حجم آن را افزایش می دهد، پوست را از داخل حجیم می کند و باعث صاف شدن خطوط لبخند می شود.

انجام این درمان در کلینیک تقریباً 30 دقیقه طول می کشد. ابتدا، یک کرم بی حس کننده موضعی ممکن است اعمال شود یا ممکن است در هنگام تزریق به مواد پرکننده اضافه شود. سپس تزریق های کوچکی از فیلر پوستی در امتداد خطوط لبخند در دو طرف صورت قرار می گیرد. پس از دریافت تزریقات، شما آزادید مطب را ترک کرده و بلافاصله به کار و فعالیت های اجتماعی بازگردید.

زمان توقف کمی وجود دارد. برخی از نتایج بلافاصله قابل مشاهده است. اثرات این درمان با فیلرغیر دائمی معمولاً 12-6 ماه باقی می ماند. بسیاری از مراجعان برای حفظ ظاهر جوان خود، تزریقات دوره ای را برنامه ریزی می کنند.

نکات مراقبت های بعد از تزریق فیلر خط لبخند

تزریق فیلر خط خنده نیازمند مراقبت های ویژه ای است که فرد می‌بایست این مراقبتها را به طور کامل رعایت نماید. در صورتی که مراقبت های لازم پس از تزریق فیلر خط خنده انجام نشود؛ ممکن است این روش شما را به نتیجه دلخواه نرساند.
لازم به ذکر است عوارض این روش که تورم اولیه و قرمزی می باشد بسیار محدود بوده و کوتاه مدت می‌باشند و به طور کلی پس از یک الی دو روز از بین می روند.

با این وجود رفع کامل تورم ممکن است نیاز به زمان زیادتری در حدود 2 الی 4 هفته داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود برای مشاهده نتایج نهایی تزریق فیلر خط خنده کمی صبر داشته باشید.

تزریق فیلر از اثربخش‌ترین و پرطرفدارترین روش‌ها در رفع پیری پوست است. اگر می‌خواهید با عوارض خطرناک تزریق فیلر آشنا شوید، این مطلب را از دست ندهید!

مراقبت های بعد از تزریق فیلر خط لبخند

در روز اول پس از تزریق فیلر خط خنده می توانید از کمپرس یخ، برای کاهش تورم در ناحیه ی مورد نظر استفاده کنید و هر دوساعت یک بار این عمل را به مدت 2 الی 10 دقیقه تکرار نمایید.

از روز اول به بعد، روزانه یک الی دو بار این عمل را انجام دهید. تنها به یاد داشته باشید که از وارد کردن فشار زیاد به این ناحیه خودداری کنید، مگر اینکه پزشک در دستورات خود به انجام این مورد اشاره کرده باشد.

تیلنول و یا داروهای هم گروه آن را می توان برای کاهش درد و ناراحتی پس از تزریق استفاده نمود. همچنین قرص آرنیکا و یا کرم های آرنیکا را نیز می تواند به منظور کاهش تورم و کبودی نیز استفاده کرد. اما لازم است که قبل از مصرف این داروها حتما پزشک خود را در جریان این امر قرار دهید.

سعی کنید در یکی دو شب اول پس از تزریق فیلر خط خنده، برای خوابیدن از دو بالش استفاده کنید.

حتما به پشت بخوابید تا ژل تزریق شده به صورت شما، حرکت نکرده و جابجا نشود.

لازم است چند روز قبل و چند روز بعد از تزریق فیلر از مصرف داروهایی مانند آسپرین (رقیق کننده خون) خودداری کنید چرا که این داروها سبب خونریزی و کبودی مضاعف در ناحیه ی تزریق می شوند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x