فناوری

مشخصات شیائومی ردمی نوت 10 پرو با طراحی و بدنه منحصربه فرد!

یکی از ویژگی‌ های مهم گوشی‌های شیائومی به خصوص شیائومی ردمی نوت 10 پرو طراحی منحصر به فرد آن‌ها می باشد.

به گزارش پارت نیوز؛ شیائومی ردمی نوت 10 پرو دارای بدنه بسیار جذاب در کنار طراحی خاص هستند و همین امر سبب شده نام این کمپانی در سراسر جهان، علی‌الخصوص ایران بسیار پررنگ شود.

مشخصات شیائومی ردمی نوت 10 پرو

هنگامی که گوشی جدید شیائومی ردمی نوت 10 پرو را در دست بگیرید، کیفیت بدنه و جانمایی عالی حسگر اثر انگشت، توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. حسگر اثر انگشت این دستگاه با کلید پاور، مشترک بوده و در دسترس شما قرار دارد.

این دستگاه مجهز به ماژول دوربین خاص در بخش عقب بوده که به خودی خود، گویای کیفیت بالای تصویربرداری خواهد بود و این ارزشمند است. کاربران به دنبال خرید گوشی‌های هوشمندی هستند که ظاهر جذاب و خاصی داشته باشند و بدین ترتیب، می‌توان گفت شیائومی ردمی نوت 10 پرو از این مزیت برخوردار است.

طراحی ردمی شیائومی نوت 10 پرو شیائومی

یکی از ویژگی‌های گوشی جدید شیائومی، داشتن استاندارد IP53 بوده که ضدپاشش و گرد و غبار است. البته اگر این دستگاه از قابلیت ضدآب هم برخوردار بود، قطعا یک شگفتی به حساب می‌آمد، اما تا همین میزان تلاش برای دریافت تاییدیه‌ها هم ستودنی است.

شیائومی ردمی نوت 10 پرو

در قسمت بالای بخش جلوی دستگاه شاهد قرارگیری یک حفره خواهید دید که مکان قرارگیری سنسور سلفی است. در حقیقت این گوشی فاقد طراحی ناچ بوده و به جای آن از فناوری حفره روی نمایشگر استفاده شده است. این طراحی می‌تواند فضای نمایشگر بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد که قطعا تاثیر قابل توجهی در تماشای فیلم یا انجام بازی خواهد داشت.

وزن شیائومی ردمی نوت 10 پرو

این دستگاه وزنی معادل 193 گرم دارد که ایده‌آل به نظر می‌رسد. البته گوشی‌های شیائومی را با وزن‌های بالا می‌شناسیم که خب، نشان‌دهنده کیفیت قطعات به کارگیری شده در ساخت است و جای تقدیر دارد. بازار شیائومی در ایران شرایط خوبی دارد و پیشبینی می‌شود شیائومی ردمی نوت 10 پرو هم بتواند راه درخشان شیائومی ردمی نوت 9 پرو که هم اکنون به عنوان یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند بازار شناخته می‌شود را ادامه دهد.

بررسی صفحه نمایش گوشی Redmi Note 10 Pro

گوشی جدید شیائومی Redmi Note 10 Pro مجهز به نمایشگر 6.67 اینچ آمولد با وضوح 1080×2400 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 20:9 است. یکی از ویژگی‌های عالی و بارز نمایشگر ردمی نوت 10 پرو را باید پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز و HDR10 دانست که هر کدام از آن‌ها می‌توانند نقش بسزایی در خروجی تصویر داشته باشند.

صفحه نمایش شیائومی ردمی نوت 10 پرو

. نمایشگر، بیشتر بخش جلوی دستگاه را تشکیل داده و نسبت دقیق آن هم معادل 85.6 درصد است که این ادعا را تصدیق می‌کند. از دیگر قابلیت‌های گوشی جدید شیائومی باید به محافظ نمایشگر کورنینگ گوریلا گلس 5 اشاره کرد. این محافظ می‌تواند نقش قابل قبولی در افزایش ضریب ایمنی دستگاه داشته باشد. البته باز هم تاکید می‌شود که نصب گلس مجزا را فراموش نکنید، زیرا این محافظ نمی‌تواند معجزه‌ای را به تنهایی رقم بزند.

سخت افزار و نرم افزار ردمی نوت 10 پرو شیائومی

گوشی جدید شیائومی ردمی نوت 10 پرو مجهز به رابط کاربری MIUI 12 بوده که مبتنی بر اندروید 11 است. کاربرانی که تمایل به کار کردن و استفاده از قابلیت‌های جدید دارند، بهتر است بدانند که این رابط کاربری، ارزش بسیار بالایی دارد و از جذابیت زیادی هم برخوردار است.

برخی از کاربران به دلیل آشنا نبودن با محیط و رابط کاربری MIUI از خرید گوشی‌های شیائومی دوری می‌کنند، اما بهتر است دل خود را به دریا بزنید و این رابط کاربری جذاب را امتحان کنید؛ ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن بر آن و قابلیت‌های بی‌نیری که دارد، مسلط خواهید شد.

گوشی هوشمند جدید شیائومی در کنار قابلیت‌های نرم افزاری خود، مجهز به پردازنده کوالکام اسنپدراگون 732 جی (تراشه 8 نانومتری) بوده و می‌تواند سرعت بسیار زیادی را در پردازش اطلاعات مختلف در اختیار کاربران قرار دهد.

توجه داشته باشید که وجود پردازنده قوی، نوید یک باتری قدرتمند را هم می‌دهد، چرا که پردازنده قدرتمند می‌تواند فشار موجود روی باتری را کاهش داده و همین مسئله موجب افزایش طول عمر آن خواهد شد. در کنار پردازنده قدرتمند کوالکام، یک پردازنده گرافیکی Adreno 618 هم موجود بوده که از قدرت بسیار زیادی برخوردار است و شما می‌توانید جدیدترین بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی را در دستگاه و بدون مشکل، اجرا کنید.

گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو در سه مدل مختلف و بر اساس تفاوت در میزان رم و حافظه داخلی عرضه می‌شود که عبارتند از:

  • 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی
  • 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی

لازم به ذکر است گوشی جدید شیائومی، مجهز به خشاب مجزا برای کارت حافظه جانبی نبوده و این خبر خوبی است. به عنوان مثال، گوشی هوشمند پوکو ایکس 3 با اینکه قابلیت‌های بی‌نظیری دارد، اما خشاب سیم کارت آن با کارت حافظه جانبی به صورت اشتراکی بوده و از دید برخی کاربران، یک ضعف به حساب می‌آید، اما در ردمی نوت 10 پرو چنین چیزی را شاهد نیستیم.

توجه داشته باشید که نوع حافظه گوشی جدید شیائومی، UFS 2.2 بوده و با این که انتظار مشاهده نوع سوم را داشتیم، اما همین مدل هم می‌تواند سرعت بالایی را در نقل و انتقال اطلاعات در اختیار کاربران قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قدرت پردازشی تراشه و مقایسه آن با سایر رقبای هم رده وارد لینک زیر شوید:

بررسی دوربین گوشی Redmi Note 10 Pro

گوشی جدید شیائومی در زمینه دوربین، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این دستگاه مجهز به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/1.9 بوده و در کنار سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسل با پوشش زاویه‌ای 118 درجه و گشودگی دیافراگم f/2.2، می‌تواند عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان دهد. البته فراموش نکنید که دو سنسور ماکرو و سنجش عمق 5 و 2 مگاپیکسلی هم سنسورهای نوت 10 پرو را پوشش می‌دهند.

قیمت شیائومی ردمی نوت 10 پرو

شما می‌توانید به لطف سنسورهای قوی و کارآمد ردمی نوت 10 پرو، فایل‌های ویدیویی باکیفیت عالی و تصاویر جذاب را ثبت و ضبط کنید. یکی از ضعف‌های این دستگاه را در بخش دوربین، می‌توان سنسور سلفی 16 مگاپیکسل دانست. انتظار می‌رفت که شیائومی ردمی نوت 10 پرو مجهز به سنسور 32 مگاپیکسلی سلفی باشد، اما اینطور نشد و کماکان شاهد سنسورهای سلفی رده پایین‌تر در مقایسه با سنسورهای اصلی بخش عقب هستیم.

البته فراموش نکنید که اهمیت سنسور سلفی در مقایسه با اهمیت سنسور اصلی بخش عقب برای بیشتر کاربران، کمتر بوده و همین که بتوانند تصاویر باکیفیت قابل قبول را ثبت و ضبط کنند، کافی است.

بررسی باتری شیائومی ردمی نوت 10 پرو

باتری شیائومی ردمی نوت 10 پرو

گوشی جدید شیائومی مجهز به باتری 5020 میلی‌آمپر ساعتی بوده و از فناوری شارژ سریع 33 وات هم پشتیبانی می‌کند. وجود یک باتری قدرتمند در کنار فناوری شارژ سریع قوی، می‌تواند برای کاربران و گیمرها خبر خوشحال‌کننده‌ای باشد.

بر اساس اطلاعات موجود، 59 درصد از باتری ردمی نوت 10 پرو ظرف مدت 30 دقیقه تکمیل خواهد شد. در صورتی که قصد خرید یک گوشی قدرتمند با باتری قوی را دارید، ردمی نوت 10 پرو می‌تواند انتخاب خوبی باشد. البته می‌توان مشخصات باتری این دستگاه را با پوکو ایکس 3 هم تقریبا برابر دانست.

معایب گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو

از معایب گوشی ردمی نوت 10 پرو شیائومی می توان به عدم پشتیبانی از شارژ معکوس اشاره کرد. دوربین ها هم عملکرد متوسطی در محیط های تاریک داشته اند. ناگفته نماند، انتظار می رفت پردازنده هم کمی بهتر باشد! نبود نایت در دوربین اولتراواید نیز از دیگر نقاط ضعف این میان رده محسوب می شود.

مزایا گوشی Redmi Note 10 Pro شیائومی

به طور کلی، مزایا گوشی Redmi Note 10 Pro شیائومی شامل طراحی و ساخت چشم نواز آن می شود که خوش دست است. صفحه نمایش امولد این دستگاه از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می کند و روشنایی خوبی دارد.

باتری هم عمر بالایی دارد و از شارژ سریع پشتیبانی می کند. بلندگوهای استریو این میان رده نیز کیفیت خوبی دارند. لازم به ذکر است که این گوشی دارای جک 3.5 میلی متری صدا و NFC هم می باشد.

گوشی ردمی نوت 10 پرو تا حدی ضد آب است؛ شیائومی این میان رده با استاندارد IP53 ارائه نموده که آن را در برابر پاشش آب و گرد و غبار مقاوم می کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x