خودرو

مشخصات فنی آئودی Q۵ ای ترون+ قیمت

آئودی Q۵ ای ترون یک خودروی برقی برای معین خودرو ایرانیان است. این خودرو در لیست سامانه یکپارچه خودرو وارداتی قرار گرفته است. 

به گزارش پارت نیوز؛ آئودی Q۵ ای ترون؛ دومین محصول معین خودرو ایرانیان می باشد. Q۵ e-Tron در سال 2021 نمایشگاه گوانگژو رونمایی شد. این خودرو محصول مشترک بین چین و آلمان است. در واقع مبدا ورود این خودرو از چین به ایران می باشد.

مشخصات فنی آئودی Q۵ ای ترون

آئودی Q۵ E-Tron روی پلتفرم MEB شکل گرفته است. این خودرو تمام الکتریکی در بازار داخلی چین و سایر بازارهای هدف با دو نسخه ۴۰ و ۵۰ عرضه می‌شود که تفاوت‌شان در توان خروجی قوای محرکه و عملکرد آن‌هاست.

آئودی Q۵ ای ترون یک موتور الکتریکی 150 کیلو واتی دارد که نیروی پیشران خود را از آن تامین می کند. همچنین موتور آن توانایی تولید نیرویی برابر با 201 اسب بخار و بیش ترین گشتاور 310 نیوتن متر است. که به واسطه یک جعبه دنده تک سرعته الکتریکی به چرخ ها انتقال می یابد.

هردو نسخه اما از پکیج باطری یکسان ۸۳.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند. آئودی Q۵ ای ترون به وسیله باتری خود در بهترین شرایط ممکن، زمانی که فول شارژ است، بیش ترین مسافت قابل پیمایش برای مدل 40 حدود 605 کیلومتر و برای مدل 50 حدود 560 کیلومتر است.

مدت زمان شارژ معمولی این خودرو از برق شهری، 12 ساعت می باشد. البته قابلیت شارژ سریع را نیز دارد.

نوع موتور خودرو یک موتور برقی
ظرفیت باتری ۸۳.۴ کیلووات ساعت
قدرت ۲۰۱ اسب بخار
گشتاور ۳۱۰ نیوتن.متر
گیربکس اتوماتیک تک سرعت کاهنده
محور محرک دیفرانسیل عقب
شتاب ۹.۳ ثانیه
سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
بُرد خودرو ۵۶۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه کراس اوور لوکس سایز متوسط
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۸۷۶ میلیمتر
عرض ۱۸۶۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۶۷۵ میلیمتر
فاصله محورها ۲۹۶۵ میلیمتر
وزن خالص ۲۳۲۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۷ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۵۳۵ لیتر
قطر رینگ ۲۰ اینچ

طراحی ظاهری آئودی Q۵ ای ترون

آئودی Q۵ ای ترون طراحی ظاهری

این خودرو از نظر شاسی سازی ترکیبی از خودروهای شاسی بلند و خوردهای هاچ بک می باشد. به این نوع خودرو نیم شاسی نیز می گویند.

رفتار رانندگی تصفیه شده و فضاهای داخلی آرام آنها شبیه به مدل های آئودی غیر الکتریکی است که در حال حاضر در نمایشگاه ها قرار دارند. این ویژگی های قابل تشخیص و همچنین طرح های خارجی سنتی آنها باعث می شود که e-tron ها کمتر از رقبای لوکس EV مانند Jaguar I-Pace و Tesla Model X انقلابی به نظر برسند.

اگرچه e-tron و e-tron Sportback 2021 دارای محدوده رانندگی کوتاه تر از Jaguar یا Tesla هستند، آئودی معتقد است که این رویکرد محافظه کارانه تر انتقال از مدل های سنتی گاز تغذیه شده به وسایل نقلیه کاملا الکتریکی را برای خریداران آسان تر می کند.

طراحی داخلی آئودی Q۵ ای ترون

آئودی Q۵ ای ترون طراحی داخلی

چشمگیرترین تکنولوژی e-tron سیستم های الکتریکی آن است، اما کراس اوور پنج نفره نیز دارای یک کابین پیشرفته و کاربردی است. داشبورد آن با چندین صفحه نمایش با وضوح بالا بسته بندی شده است که شامل خوشه دیجیتال سنج آئودی، به نام کابین مجازی و دو صفحه نمایش لمسی نصب شده در مرکز است.

البته، گزینه های مختلفی وجود دارد مانند صفحه نمایش سر به بالا و ماساژ صندلی های جلو برای تکمیل بیشتر فضای داخلی پیچیده e-tron، که از یک کف مسطح به لطف بسته باتری زیر کف بسته بندی شده است، بهره مند می شود.

خط سقف شیب دار اسپورتبک هر دو شکل را 2 مکعب کاهش می دهد. سایر اجزای کابین نظیر کنسول میانی، طراحی کلی داشبرد، رودری‌ها و همچنین غربیلک متمایز فرمان نشان دهنده تلاش آئودی در ساده‌گرایی است. اما به وضوح می‌توان المان‌های مشابهی را از سبک طراحی کابین محصولات وقت لامبورگینی نظیر نسخه جدید اوروس دید.

امکانات خودرو آئودی Q۵ ای ترون

آئودی به طور کلی یک محصول لوکس محسوب می شود. در این خودرو امکاناتی نظیر دوذبین 360 درجه؛ سیستم خودران سطح ۲، سیستم صوتی بنگ اند اولافسن (B&O) با ۸ بلندگو، سیستم نورپردازی انتزاعی کابین،قرار دارد. این سیستم همچنین دارای یک نقطه اتصال wi-fi مبتنی بر اشتراک است؛ شارژر تلفن هوشمند بی سیم اختیاری است.

همچنین استفاده از پوشش چرم با کیفیت با دوخت بخیه رنگ متضاد، استفاده از تریم داخلی دو رنگ، رادار جلو و عقب، سیستم HUD، ترمز اضطراری و رادارهای کامل جلو عقب از ویژگی‌های احتمالی خواهد بود.

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک ندارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین نارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
پدال شیفتر
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ دارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو
گرمکن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

قیمت خودرو آئودی Q۵ ای ترون

قیمت فروش علی الحسابی که برای این خودرو اعلام شده است، معادل ۳۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ می باشد. البته باید در نظر گرفت که تمام موارد در   هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x