فناوری

مشخصات فنی اپل واچ سری 9 (Apple Watch Series 9) + قیمت

اپل در کنفرانس معرفی گوشی‌های آیفون و اپل واچ جدید، اپل واچ سری 9 (Apple Watch Series 9) را نیز معرفی کرد.

به گزارش پارت نیوز؛ ارزشمندترین شرکت جهان اپل واچ سری 9 (Apple Watch Series 9) را معرفی کرد. در ادامه به معرفی مشخصات این ساعت هوشمند خواهیم پرداخت.

مشخصات اپل واچ سری 9

این ساعت با به‌روزرسانی نسبتاً جزئی و به لطف پردازنده جدید S9 توانسته بهبود عملکردی خوبی نسبت به اپل واچ‌های سری قبلی اپل داشته باشد. از تغییرات محسوس این اپل واچ می‌توان به: افزایش سرعت عملکردی دستیار siri، افزایش روشنایی صفحه نمایش و اضافه شدن قابلیت Double Tap اشاره کرد. از مهم‌ترین خصوصیات اپل واچ سری 9 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی و صفحه نمایش اپل واچ سری 9

اپل واچ سری 9 رونمایی شد

در بخش طراحی این ساعت، تغییر زیادی به چشم نمی‌آید. اپل واچ 9 از نظر طراحی همان مسیر اپل واچ‌های قبلی را دنبال می‌کند و ظاهری مستطیلی با دو اندازه قاب: 41 میلی متر و 45 میلی متر دارد. این ساعت هوشمند از دو جنس آلومینیوم و فولاد ضد زنگ موجود است که شما می‌توانید به دلخواه خودتان یکی از متریال‌ها را انتخاب کنید.

یکی از تفاوت‌های این اپل واچ  با سری‌های قبلی این است که این ساعت هوشمند در رنگ صورتی در کنار گزینه‌های رنگی استاندارد قبلی موجود است و توانسته با رنگ‌های آیفون 15 موجود امسال مطابقت داشته باشد. صفحه نمایش اپل واچ سری 9 نسبت به سری‌های پیشین ارتقا پیدا کرده است و اکنون می‌تواند حداکثر روشنایی 2000 نیت را دریافت کند که این میزان، دوبرابر نسبت به سری 8 است.

پردازنده (Apple Watch Series 9)

همانطور که می دانید، اپل سالیان سال از یک پردازنده در ساخت ساعت های هوشمند خود استفاده می کرد؛ اما امسال اپل از پردازنده S9 SiP در اپل ساعت استفاده کرده است که این پردازنده سرعت بالاتری نسبت به پردازنده قبلی دارد.S9 SiP دارای نسخه جدیدی از تراشه فوق پهن باند اپل است؛ همچنین تراشه جدید دارای قابلیت” spatial awareness “است که این ویژگی به دستگاه امکان می‌دهد، مکان سایر دستگاه‌های نزدیک مجهز به فناوری مشابه را دقیقاً تشخیص دهد.

باتری اپل واچ سری 9

صفحه نمایش اپل واچ سری 9

باتری اپل واچ سری 9 تا 18 ساعت دوام دارد که این میزان برای ساعت هوشمند مناسب به حساب می‌آید؛ همچنین این سری اپل واچ دارای یک حالت جدید کم مصرف است که کاربر با فعال‌سازی آن می‌تواند تا 36 ساعت از ساعت هوشمند اپل استفاده کند.

قیمت اپل واچ سری 9

اسعت اپل سری 9 قیمتی برابر با مدل قبلی خود دارد و قیمت این ساعت هوشمند از 399 دلار شروع می‌شود. البته اگر تصمیم بگیرید که اپل واچ سلولار خریداری کنید یا اپل واچ‌های بزرگ‌تری بخرید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

امکانات اپل واچ سری 9

رنگبندی اپل واچ سری 9

یکی از قابلیت های واچ سری 9، قابلیت Double Tap است که به کمک آن می‌توانید دو بار انگشت شست و اشاره خود را به هم بزنید تا ویژگی‌های کلیدی ساعت را کنترل کنید. شما می‌توانید از الگوهای جدید برای پاسخ به تماس، پایان دادن به تماس، کنترل دکمه اصلی در برنامه‌ها (مانند پخش یا توقف موقت موسیقی، توقف تایمر، به تعویق انداختن زنگ هشدارنیز استفاده کنید و به نوعی اپل واچ را شخصی سازی کنید.

شما همچنین با خرید این ساعت می‌توانید، نسل دوم Ultra Wideband جدید را نیز دریافت کنید؛ این یعنی که می توانید از اپل واچ 9 خود برای ردیابی و پیدا کردن آیفون خود با دقت بیشتر و زمان کمتر در حال حاضر استفاده کنید.

در این سری ساعت هوشمند اپل می‌توانید از دستیار هوشمند siri روی دستگاه با قابلیت دسترسی و ثبت اطلاعات سلامت استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از سیری بخواهید که به شما بگوید شب گذشته چند ساعت خوابیده‌اید یا حتی از سیری بخواهید در مورد پیشرفت شما در زمینه فعالیت‌های روزانه‌تان به شما گزارش دهد.

اپل واچ‌ها با ویژگی‌های مرتبط با سلامتی بسیار محبوب هستند و سری 9 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ویژگی‌های معمولی که در ساعت‌های ممتاز اپل می‌بینیم برای سری 9 نیز وجود دارد؛ از مهم‌ترین فاکتورهای سلامتی این ساعت می‌توان به: سنجش اکسیژن خون، نظارت بر خواب، SOS اضطراری، پایش ضربان قلب و تشخیص تصادف اشاره کرد.

مانیتورینگ دمای بدن در سری 8 (برای سلامت زنان) به سری 9 نیز راه یافته است. حالات ورزشی متنوعی نیز در اپل واچ سری 9 در دسترس است. مثلاً (Apple Watch Series 9) می‌تواند معیارهای پیشرفته و نمایش اطلاعات بسیار کاربردی را برای دوچرخه‌سواران به دست بیاورد و در شروع فعالیت دوچرخه سواری اطلاعاتی نظیر: سرعت فعلی، مسافت، سرعت متوسط، ضربان قلب و اطلاعات مفید بیشتری به ورزشکار داده می‌شود.

سیستم عامل (Apple Watch Series 9)

باتری اپل واچ سری 9

در اوایل سال جاری کمپانی اپل، واچ او اس 10 را معرفی کرد؛ سیستم عاملی که اپل واچ سری 9 با آن عرضه می‌شود و توانسته ویژگی های بسیار مفیدی را برای ساعت ایجاد کند. اول از همه به کمک این سیستم عامل می تواند به ویجت ها های گوناگون و متنوع دسترسی داشته باشید. شما همچنین قابلیت Smart Stack را با watchOS 10 دریافت می کنید. اما این همه ماجرا نیست! اپل برخی از برنامه‌های ضروری مانند: هواشناسی، سهام، صفحه اصلی، نقشه‌ها، پیام‌ها، ساعت جهانی و غیره را با watchOS 10 طراحی کرده است.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x