خودرو

مشخصات فنی رنو کینگر 2023، شاسی بلند هندی

رنو کینگر 2023، محصول مشترک فرانسه و هند است، که یکی از جدیدترین شاسی بلندهای اقتصادی محسوب می شود.

به گزارش پارت نیوز؛ رنو کینگر 2023، از جدیدتریت و ارزان ترین محصول هند است. هند در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در رنو داشته است. که با قیمتی فوق العاده مناسب وارد بازار جهانی می کند. و شما با قیمتی مناسب می توانید خرید کنید.

معرفی رنو کیگر مدل 2023

رنو Kiger یک کراس‌اوور کوچک به طول کمتر از ۴ متر (تقریباً معادل سایپا کوییک) است که توسط بخش هندی کمپانی رنو-نیسان برای بازار هندوستان، آمریکای لاتین و سایر کشورهای نه‌چندان ثروتمند طراحی‌شده تا بتواند به‌عنوان یک محصول کوچک‌تر و البته ارزان‌تر از داستر، نیاز بخشی از مشتریان این بازارها را برآورده کند.

این خودرو روی پلتفرم CMF-A ساخته‌شده و سازه آن با محصولاتی همچون رنو ترایبر و نیسان مگنایت مشترک است. رنو کایگر از سال ۲۰۲۱ به بازار آمده و با توجه به طراحی جذاب، توانسته توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کند.

نگاهی بر طراحی بیرونی رنو کینگر 2023

رنو کینگر 2023 طراحی بیرونی

رنو کیگر به‌عنوان یکی از ارزان‌ترین ماشین‌های هندی از ظاهر به نسبت جذاب و مهیجی برخوردار است.

شما در نگاه اول به دلیل جذابتی که این ماشین دارد. فکر نمی کنید که ماشینی ارزان قیمت باشد. معمولا شاسی بلند هیجان انگیز است که شما اگر بتوانید با قیمتی مناسب تهیه کنید، گزینه ای مناسب است. کیگر به‌عنوان یکی از زیباترین کراس‌اوورهای اقتصادی در بازار کنونی دنیا مطرح می شود.

نگاهی بر طراحی داخلی رنو کینگر 2023

طرح داخلی کمی محافظه‌کارانه‌تر به نظر می‌رسد اما هیچ‌گونه ایراد خاصی ازلحاظ فرم و ارگونومی در آن دیده نمی‌شود. فرم داشبورد نسبتاً پخته و قابل‌قبول است و می‌تواند موردپسند کاربران این مدل واقع شود.

گرچه داشبورد و رودری‌ها از پلاستیک خشک ساخته‌شده اما این پلاستیک خیلی هم بی‌کیفیت به نظر نمی‌رسد و در بازه قیمتی کیگر متقاعدکننده ارزیابی می‌شود.

همچنین به دلیل فاصله ۲۵۰۰ میلی‌متری بین محور چرخ‌های جلو و عقب، شاهد فضای نسبتاً جادار درون کابین هستیم؛ به‌نحوی‌که سرنشینان تا قد ۱۸۰ سانتیمتر در ردیف عقب محدودیت‌های آزاردهنده را تجربه نخواهند کرد. صندوق‌عقب ۴۰۵ لیتری این خودرو هم‌ ظرفیتی متوسط دارد و کفاف احتیاجات یک خانواده چهار نفره را می‌دهد.

مشخصات فنی رنو کیگر 2023

کراس‌اوور کوچک رنو در بازار کشور هندوستان به پیشرانه‌های یک لیتری تنفس طبیعی و توربوشارژ مجهز است. حداکثر قدرت موتور یک لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی حدود ۷۱ اسب بخار بوده و بیشترین گشتاور آن‌هم به ۹۶ نیوتن‌متر می‌رسد که تقریباً در حد قدرت پراید ۱۱۱ است.

مدل توربوشارژ معادل 99 اسب بخار قدرت است. همچنین گشتاور این ماشین 152 نیوتن متر تولید کرده و از طریق گیربکس های اتوماتیک AMT پنج سرعته هدایت می کند. جعبه‌دنده‌های مدل تنفس طبیعی نیز شامل گیربکس دستی و اتوماتیک amt پنج سرعته می‌شود.

شتاب صفر تا صد مدل توربوشارژ با گیربکس اتوماتیک cvt حدود ۱۱ ثانیه برآورد شده و این رقم برای نسخه پایه با موتور یک لیتری تنفس طبیعی و گیربکس ۵ سرعته دستی حدود ۱۴ ثانیه است. مصرف سوخت حدود ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و بیشترین سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت را نیز باید به آمار فنی کایگر اضافه کنیم.

آپشن‌ و امکانات رنو کینگر 2023

رنو کینگر آپشن خاصی ندارد. و تقریبا آپشن ها و امکاناتی که که استفاده شده کیفیت نسبتا مطلوبی دارد. با نگاهی به فهرست امکانات کایگر فول آپشن می‌توان مواردی مثل کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، نمایشگر لمسی مالتی مدیا، کیسه‌های هوای جلو و جانبی، ترمز ضد قفل ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری، سانروف برقی، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، ورود و استارت بدون کلید و… را مشاهده کرد.

از آنجایی که این خودرو امتیاز چهار ستاره از پنج ستاره ایمنی را گرفته است. در نتیجه امنیت مطلوبی را برای بازار ایران دارد.

زمان ورود این خودرو در بازار ایران به همراه قیمت

رنو Kiger در تیپ پایه با موتور تنفس طبیعی و گیربکس دستی، به قیمت فوب حدود ۸ هزار و ۵۰۰ دلار در هندوستان فروخته می‌شود. این در حالی است که نسخه فول آپشن مجهز به موتور توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک cvt به همراه امکانات بیشتر، چیزی حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت دارد.

این خودرو معلوم نیست با چه نامی وارد ایران می شود. با توجه به اینکه واردات خودرو از فرانسه ممنوع است و محصولات فرانسوی حق ورود به ایران را ندارند. زمانی نمی توان برای ورود این خودرو به ایران اعلام کرد.

به‌هرحال اگر شرکت‌های بزرگی مثل ایران‌خودرو و سایپا واردات این خودرو را در اختیار بگیرند، آنگاه احتمال دارد که تیپ پایه کایگر به‌عنوان یک محصول اقتصادی، ابتدا به‌صورت وارداتی و سپس به‌صورت مونتاژی در اختیار مشتریان داخلی قرار گیرد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x