خودرو

مشخصات فنی موتور گلکسی SYM مدل JT200 + طراحی، مزایا و معایب موتور JT200

موتور گلکسی SYM مدل JT200 به نام جت ایکس 200  در بازار جهانی شناخته می شود که محصول یک شرکت تایوانی معروف در زمینه تولید و عرضه موتور سیکلت می باشد. در ادامه مشخصات فنی و طراحی این موتور رادر اختیار شما قرار می دهیم.

به گزارش پارت نیوز؛ موتور گلکسی SYM مدل JT200 از سال 1401 با رنگ بندی متنوع و جذاب در ایران عرضه شد. این موتورسیکلت شهری می باشد و در ابعاد متوسط تولید شده است.

برای آشنایی با مشخصات موتور سیکلت SYM مدل JT200  میتوانید به جدول زیر مراجعه کنید :

جدول مشخصات فنی موتور گلکسی SYM مدل JT200 :

 نام محصول گلکسی JT200
برند SYM
کلاس موتور اسکوتر
حجم انجین 169 سی سی
نوع انجین 4 زمانه – هوا خنک
تعداد سیلندر تک
تعداد سوپاپ در هر سیلندر 4
توان 9.3 کیلو وات در 8000 دور در دقیقه معادل 12.4 اسب بخار
گشتاور 11.5 نیوتون متر در 6500 دور دقیقه
نوع روشن کننده استارتر الکتریکی / سوئیچ
 سیستم تامین سوخت انژکتور EFI
نوع سوخت بنزین
حجم باک 7.5 لیتر
نوع کلاچ اتومات
نوع دنده اتومات
نوع انتقال قدرت تسمه
رنگ بندری سرمه ای ، سفید ، مشکی ، خاکستری ، زرد ، قرمز

ابعاد SYM / JT 200 :

طول*عرض*ارتفاع 2000*760*1115 میلی متر
فاصله دور محور چرخ ها 1350 میلی متر
فاصله زین تا زمین 770 میلی متر

امکانات موتور سیکلت SYM / JT200

کیلومتر شمار دیجیتال
چراغ LED  دارد
آپشن ها  دارای چراغ روز

قدرت موتور JT200

مشخصات فنی

موتورسیکلت گلکسی JT200 یک گزینه جذاب برای علاقه‌مندان به موتورسیکلت‌های شهری و مسافرت‌های کوتاه است، با توجه به مشخصات فنی زیر نقاط قوت و ضعفی به همراه دارد.

موتور SYM / JT200 دارای پیشرانه‌ تک سیلندر، حدود ۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۱.۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس CVT و تسمه به چرخ عقب منتقل می‌شود و سوخت‌رسانی آن از نوع انژکتوری برقی است. حجم باک سوخت این موتورسیکلت ۷.۵ لیتر است، طی مسافت صد کیلومتر بین ۲ تا ۲.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

این موتور از یک سیستم هوا خنک با حجم 170 سی سی قدرتمند استفاده می کند که بهتر بود به سیستم آب خنک که به مراتب عملکرد بهتری دارد مجهز می شد.

امکانات شگفت انگیز

SYM/ JT200 نسخه آپشنال و فیس لیفت شده J200 به حساب می آید؛ برخلاف معنی کلمه آپشنال تفاوت آنچنانی در سطح امکانات رفاهی با نمونه قبلی ندارد.چراغ های موتور به کلی از LED مجهز شده اند، شاهد سوییچ مخفی در زیر زین هستیم، سنسور جک بغل نیز در موتور استفاده شده است. نمایشگر کیلومتر از نوع دیجیتال است و یک درگاه USB که داخل محفظه داشبورد قرار گرفته و از امکانات به خصوص این موتور به حساب می آیند.

تجربه سواری با JT200

برای اینکه بتوان JT200 را روشن کرد از حالت جک بغل موتور را باید خارج کنید، این موتور مجهز به سنسور جک بغل است و حتما باید برای استارت زدن از مدار خارج شود. زمانی که فرصت تجربه نشستن بر روی زین موتور را داشته باشید با یک زین نرم و راحت با ارگونومی مناسبی رو برو خواهید شد. بعد از استارت موتور JT200 متوجه صدای نسبتاً زیاد انجین موتور خواهید شود. به هنگام حرکت تاخیر اندکی احساس می کنید که به گیربکس CVT این موتور مستقیما مربوط می شود.

با توجه به افزایش وزن لرزش موتور نسبت به j200 کمتر شده ولی همچنان به ویژه در دست اندازها با تمام وجود خود پستی و بلندی های جاده را احساس خواهید کرد. در این بخش ضعف کمک فنرها بویژه کمک فنرهای عقب و تایرها کاملا به چشم می آید؛ البته به دلیل سایز کوچک چرخ ها در این سبک موتور ها معمولا سواری خشکی را با نسبت های متفاوت شاهد هستید .

اس وای ام گلکسی JT200 هندلینگ خوبی دارد اما بهتر بود از تایر های با کیفیت تری در این موتور استفاده می شد که اطمینان بیشتری را در راکب ایجاد می کرد. موتور به صورت تک سرنشین کشش مناسبی دارد و شیب سربالایی را می تواند به راحتی بالا برود، اما به صورت دو سرنشین عملکرد آن نسبتا افت خواهد کرد و تا حدودی ممکن است با توجه به وزن سرنشینان رضایت بخش نباشد؛

همچنین کمک فنرهای عقب به هنگام دو سرنشینه بودن تاحدی کارایی خود را از دست می دهد و  کوبش بیشتری خواهد داشت. به هنگام ترمز به لطف ترمز های دیسکی بویژه ترمز ABS در قسمت تایر جلوی موتور،عملکرد مناسبی را شاهد هستیم.

طراحی منحصر به فرد و زیبا

طراحی JT200

موتورسیکلت SYM/ JT200 با طراحی شیک و فوق العاده جذاب آن، باعث جلب توجه زیاد آن می شود. استفاده از جنس بسیار با کیفیت و مرغوب در ساختار بدنه این موتور، برای شما اطمینان و استحکام لازم را فراهم می سازد. با داشتن ابعاد مناسب و وزن سبک، گلکسیSYM / JT200 آسانی در حرکت و تجربه سواری بسیار لذت بخشی را به شما می‌بخشد.

مقایسه JT200 با J200

1. مشخصات فنی: از لحاظ مشخصات فنی این دو موتور کاملا مشابه یکدیگر هستند.
2. طراحی و ظاهر: هر دو موتورسیکلت گلکسی J200 و گلکسی JT200 طراحی زیبا و جذابی به همراه دارند، اما موتور گلگسی JT200 در واقع اتاق جدید (نیوفیس) موتور گلگسی J200 است.
3. قابلیت‌ها و امکانات: قابلیت‌ها و امکانات موجود در هر دو موتورسیکلت نیز کاملا مشابه یکدیگر هستند.

مزایا و معایب موتور JT200

مزایا طراحی جذاب و هماهنگ – سنسور جک و سوییچ مخفی زیر زین – چراغ ها از نوع LED – هندلینگ مناسب – بهبود کیفیت ساخت به نسبت J200
معایب قیمت بالا – کمبود و گرانی قطعات بویژه فلاپ ها – عدم وجود سیستم آب خنک – خشکی بیش از حد در سواری – عدم وجود کی لس

آیا موتور JT200 ارزش خرید دارد یا نه ؟

اگرچه JT200 یک موتورسیکلت با طراحی جذاب است، اما قبل از خرید آن بهتر است به نقاط ضعف ذکر شده توجه کرده و با سایر گزینه‌های موجود در بازار مقایسه شود. همچنین، توصیه می‌شود که قبل از تصمیم‌گیری نهایی، تست رانندگی با این موتورسیکلت را انجام دهید تا بتوانید در باره خرید آن بهترین تصمیم را بگیرید .

گلکسی JT200 یک موتور ویژه برای تردد در شهر مناسب به نظر می‌رسد. با این حال پیشرانه ضعیف، ابعاد بزرگ‌تر از برخی رقبای آن و قیمت بالاتر از جمله نقاط ضعفی هستند که باید در نظر گرفته شوند. قبل از خرید موتور JT200 توصیه می‌شود که مشخصات فنی این موتورسیکلت را با سایر گزینه‌های موجود در بازار مقایسه کرده و نظرات کاربران را مطالعه کنید.

قیمت SYM/JT200

درحال حاضر قیمت این موتور سیکلت JT200 در بازار از 200 میلیون تومان شروع می شود .

قیمت موتورسیکلت به عوامل مختلفی مانند کیفیت، طراحی، تکنولوژی و تجهیزات، نوع پیشرانه، وزن، اندازه و… بستگی دارد.

حرف آخر

مجموعه تجارت امروز، در این مقاله به معرفی کامل JT200 پرداخته است. ممنونیم که تا پایان این مطلب باما همراه بودید و مطالعه کرده اید. اگر انتقاد و یا پیشنهادی دارید خوشحال می شویم که با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب / م.د

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x