خودرو

مشخصات فنی نیسان سنترا ۲۰۲۳ + طراحی و قیمت 

نیسان سنترا ۲۰۲۳ یک خودروی جمع و جور است که با ظاهری ساده می تواند یک کیفیت مطلوب را به شما ارائه بدهد. 

به گزارش پارت نیوز؛ از ویژگی های مطلوب خودرو نیسان سنترا ۲۰۲۳ قیمت مناسب آن می باشد. شما علاوه بر ظاهر مناسب، یک خودرو با قیمت پایین هم دارید که می توانید در سطح شهر یا مسافرت از آن استفاده کنید.

مشخصات فنی نیسان سنترا ۲۰۲۳

مزیت قیمتی آن نسبت به رقبای کلاس کامپکت خود در تریم های بالاتر به طور قابل توجهی افزایش می یابد، اما عملکرد آن همچنان ضعیف است زیرا تمام سنتراها به موتور ضعیف 149 اسب بخاری 2.0 لیتری مجهز هستند. موتور چهار سیلندر و گیربکس متغیر پیوسته که چرخ های جلوی آنها را به حرکت در می آورد. گیربکس دستی و چهار چرخ متحرک موجود نیست.

نیسان سنترا به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی مجهز است. خروجی این موتور حداکثر به ۱۴۹ اسب بخار و ۱۹۸ نیوتن.متر می‌رسد که نسبت به نسل قبل به‌ترتیب ۲۰ درصد و ۱۶ درصد افزایش یافته و برای یک سدان کامپکت مناسب است. پیشرانه تنفس طبیعی مزیتی برای نیسان سنترا ۲۰۲۳ محسوب می‌شود، چراکه استهلاک موتورهای توربو را ندارد و نگهداری از آن راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

جدول مشخصات فنی نیسان سنترا ۲۰۲۳

نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور ۲ لیتر
سیلندر / سوپاپ ۴ / ۱۶
تنفس موتور طبیعی
قدرت ۱۴۹ اسب بخار
گشتاور ۱۹۸ نیوتن.متر
گیربکس CVT
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۹.۸ ثانیه
سرعت ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه سدان جمع و جور
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد نیسان سنترا ۲۰۲۳

طول ۴۶۴۱ میلی‌متر
عرض ۱۸۱۶ میلی‌متر
ارتفاع ۱۴۴۵ میلی‌متر
فاصله محورها ۲۷۰۸ میلی‌متر
وزن خالص ۱۳۷۸ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب ۴۰۵ لیتر
حجم مخزن سوخت ۵۰ لیتر
قطر رینگ ۱۶ – ۱۸ اینچ

موتور، گیربکس و عملکرد نیسان سنترا ۲۰۲۳

هر سنترا از یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری 149 اسب بخاری استفاده می کند که با گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته (CVT) و دیفرانسیل جلو جفت می شود. در حالی که گیربکس اتوماتیک تعویض دنده های سنتی را شبیه سازی می کند، این واقعیت را تغییر نمی دهد که سنترا که ما آزمایش کردیم، پر سر و صدا و کند بود، به خصوص زمانی که می خواهید با سرعت بزرگراه عبور کنید. سرگرمی زیادی پشت فرمان نیز وجود ندارد.

حرکت فرمان سنگین و قابل پیش بینی است، اما به اندازه رقبایی مانند هوندا سیویک و مزدا 3 ارتباط برقرار نمی کند. نیسان دارای سیستم تعلیق مستقل در عقب و اندازه چرخ ها از 16 تا 18 اینچ است.

طراحی ظاهری نیسان سنترا ۲۰۲۳

نیسان سنترا ۲۰۲۳

نسل هشتم نیسان سنترا در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و با نسل قبلی به‌طور کامل تفاوت دارد و جذاب‌تر و اسپرت‌تر شده است. طراحی نیسان سنترا ۲۰۲۳ بر اساس زبان طراحی جدید نیسان شامل جلوپنجره V-Motion، دی‌لایت‌های نازک و سقف دو رنگ (در بعضی مدل‌ها) انجام شده که برای طراحی ماکسیما نیز به کار رفته است. در حقیقت سنترا جدید را می‌توان نسخه کوچک‌تر نیسان ماکسیما در نظر گرفته است.

خطوط تیز نمای جلو را شکل داده‌اند و در ترکیب با خطوط در کناره‌ها ظاهری عضلانی به این سدان کامپکت بخشیده‌اند. چراغ‌های زاویه‌دار و کشیده جلو با دی‌لایت‌ها باریک حالتی خشن از روبرو برای سنترا ایجاد می‌کنند و همین طرح زاویه‌دار و کشیده را در چراغ‌های عقب نیز می‌توان دید.

خط شانه و برجستگی‌های روی گلگیرها حس و حالتی اسپرت و عضلانی در نمای جانبی ایجاد کرده است. سقف با شیبی ملایم به در صندوق می‌رسد و برجستگی‌های جانبی نمای اسپرت عقب را تکمیل می‌کند.

این خودرو در سه تیپ S و SV و SR وارد بازارهای جهانی شده که تیپ SR به‌عنوان مدل رده‌بالا و اسپرت به اسپویلر روی در صندوق و رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز است.

طراحی داخلی نیسان سنترا ۲۰۲۳

طراحی داخلی نیسان سنترا ۲۰۲۳

در طراحی داخلی، سنترا یکی از زیباترین طراحی ها را در این بخش دارد. راننده با مجموعه‌ای از گیج‌های آنالوگ ساده روبروست که نمایشگر ۷.۰ اینچی را در همه مدل‌ها به جز مدل پایه ساندویچ می‌کند. مرکز داشبورد میزبان سه دریچه تهویه دایره‌ای در بالای کنترل‌های تهویه مطبوع استوار است.

مواد داخلی ترکیبی از پلاستیک نرم و سخت است، اما اولی سطوحی را می پوشاند که مهم هستند و به پوشاندن بقیه کمک می کنند. مدل‌هایی که با تودوزی چرمی روکش دار به‌نظر می‌رسند، به‌ویژه مجلل به نظر می‌رسند، حتی اگر با فرمان خودروی اسپورت و کف تخت در تضاد باشند. نیسان همچنین با صندلی‌های فوق‌العاده راحت Zero Gravity که جادار، انعطاف‌پذیر و پشتیبانی‌کننده هستند، مسافران جلو را آرام می‌کند.

انتخاب سانروف موجود، فضای سر کابین را کاهش می دهد، اما در غیر این صورت، بزرگسالان فضای کافی در جلو و عقب دارند. ما همچنین توانستیم هفت چمدان دستی را در صندوق عقب 14 فوت مکعبی سنترا قرار دهیم. این یکی بیشتر از سدان کرولا است.

صفحه نمایش نیسان سنترا ۲۰۲۳

یک صفحه نمایش لمسی از وسط داشبورد هر Sentra جوانه می زند و با حجم فیزیکی و دستگیره های تنظیم تکمیل می شود. با وجود اینکه مدل پایه دارای صفحه نمایش 7.0 اینچی با Apple CarPlay و Android Auto است، بقیه دارای یک واحد 8.0 اینچی و همچنین دسترسی USB در صندلی های جلو و عقب هستند. سیستم دوم همچنین با گزینه های بهتری مانند رادیو ماهواره ای SiriusXM، استریو با هشت بلندگو Bose و هات اسپات Wi-Fi سازگار است.

ویژگی های ایمنی و کمک راننده نیسان سنترا ۲۰۲۳

نیسان سدان جمع و جور خود را با باری از فناوری استاندارد کمک راننده بسته بندی می کند. خریداران همچنین می توانند کروز کنترل تطبیقی ​​و سیستم دوربین 360 درجه را در همه مدل ها به جز مدل پایه دریافت کنند.

  • هشدار برخورد از جلو استاندارد و ترمز اضطراری خودکار
  • نظارت بر نقطه کور استاندارد و هشدار ترافیک متقابل عقب
  • ترمز اضطراری اتوماتیک عقب استاندارد

پوشش گارانتی و نگهداری

نیسان یک گارانتی رقابتی، البته غیرقابل توجه، محدود و پیشرانه ارائه می دهد. با این حال، رقبای کامپکت کیا و هیوندای پوشش بسیار بهتری دارند. به همین ترتیب، تویوتا و فولکس واگن هر دو دارای تعمیر و نگهداری رایگان هستند.

  • گارانتی محدود سه سال یا 36000 مایل را پوشش می دهد
  • گارانتی پیشرانه پنج سال یا 60000 مایل را پوشش می دهد
  • بدون تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده رایگان

قیمت نیسان سنترا ۲۰۲۳

نیسان سنترا که در بازار چین و ایران با نام نیسان سیلفی عرضه می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین محصولات نیسان است. به‌طوری که در بازار ایالات متحده ۶ میلیون دستگاه فروش داشته و چند سالی نیز پرفروش‌ترین خودرو سال چین بوده است. دلیل اصلی استقبال خریداران، قیمت ارزان ۱۹ هزار تا ۲۱ هزار دلاری است و طراحی ظاهری زیبا و امکانات ایمنی و رفاهی کامل نیز فروش خودرو دو چندان کرده است.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x