خودرو

مشخصات فنی هوندا eNS1 + امکانات و طراحی

هوندا eNS1 یکی از مدل ها جذاب ماشین ها ژاپنی است که در پنجمین نمایشگاه تهران رونمایی شد. این کرارس اوور به خاطر پیشرانه تمام الکتریکی و طراحی فوق العاده بیرونی و داخلی توجهات زیادی رابه خود جلب کرده است.

به گزارش پارت نیوز؛ هوندا eNS1 توسط دو شرکت ایرانی روانه بازار می شود. شرکت معین خودرو و اروین خودرو وار کننده این ماشین هستند. ماشین های ژاپنی محوبیت بالایی دارند و امیدواریم که این محصول هم فروش انبوه را تجربه کند.

مشخصات فنی

هوندا eNS1 از پیشرانه‌ای تمام‌الکتریکی سود می‌برد. تک موتور موجود روی محور جلوی این خودرو توانایی تولید ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. طبق داده‌های موجود در وبسایت‌های خارجی، شتاب صفر تا صد eNS1 برابر با ۷.۷ ثانیه است، حداکثر سرعت آن هم در مسیر مستقیم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

انرژی این خودرو ژاپنی توسط پک باتری 68.8 تامین می شود. با اتکا به این باتری، می‌توان تا ۵۱۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر گذاشت. این کراس اوور در هر صد کیلومتر ۱۳.۸ کیلووات انرژی مصرف می‌کند. با احتساب تعرفه ۵۴۷ تومانی برای هر کیلووات شارژ خودروهای برقی، باید گفت طی مسافت ۱۰۰ کیلومتری با eNS1 فقط ۷,۵۴۸ تومان هزینه خواهد داشت.

eNS1 دارای فناوری شارژ سریع است که در صورت اتصال به یک پورت ۱۰۰ کیلوواتی میزان شارژ باتری این خودرو در عرض ۴۰ دقیقه از ۳۰ به ۸۰ درصد خواهد رسید. اما چنانچه از برق استاندارد شهری برای شارژ باتری استفاده شود، پر شدن کامل آن چیزی در حدود ۹.۵ ساعت زمان خواهد برد.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو یک موتور برقی
ظرفیت باتری ۶۸.۸ کیلووات ساعت
قدرت ۲۰۱ اسب بخار
گشتاور ۳۱۰ نیوتن.متر
گیربکس اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۷.۷ ثانیه
سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت
بُرد خودرو ۵۱۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه کراس اوور جمع و جور
نوع رینگ آلومینیومی

آپشن ها و امکانات هوندا eNS1

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک دارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور
رادار تغییر لاین ندارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب ندارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری
ترمز پارک برقی دارد
پدال شیفتر ندارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو
گرم‌کن صندلی جلو
سردکن صندلی جلو
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف ندارد

 

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۳۹۰ میلیمتر
عرض ۱۷۹۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۵۶۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۱۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۶۷۹ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب
قطر رینگ ۱۸ اینچ

 

مزایا و معایب هوندا eNS1

+ طراحی جذاب بیرونی و داخلی

+ بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز

+ امکانات مناسب

+ کیفیت ساخت بالا

+ پیشرانه پاک و عدم آلایندگی

– نبود زیرساخت کافی برای شارژ

– عرضه احتمالی محدود

طراحی ظاهری

هوندا eNS1 نیز طراحی جذاب و مدرنی دارد. در نمای روبرو به خاطر برقی بودن پیشرانه خبری از جلوپنجره مشبک نیست. به‌جای جلوپنجره رایج، در این بخش یک پنل متحرک نصب شده است که با کنار رفتن آن سوکت شارژ آشکار می‌شود. چراغ‌های اصلی eNS1 ساختاری کشیده و باریک دارند و باعث شده‌اند این خودرو چهره خشن و اسپرتی پیدا کند. سپر این کراس اوور ژاپنی ابعاد بزرگی دارد و روی آن حجم‌پردازی‌هایی صورت گرفته است.

هوندا eNS1

استفاده از نسبت‌های خاص در این خودرو سبب شده تا در بین رقبا کاملا متمایز باشد. همانند قسمت پایینی سپرها، لبه گلگیرها و رکاب‌های جانبی این خودرو به رنگ مشکی پیانویی هستند. نکته عجیب اینکه اکثر خودروهای برقی از رینگ‌های آیرودینامیک بهره می‌برند، اما eNS1 روی رینگ‌های معمولی چند پره سوار است. نصب دستگیره در عقب روی ستون C، دیگر نکته نمای جانبی است که باید به آن اشاره کنیم.

در نمای عقب چراغ‌های سرتاسری شاخص‌ترین ویژگی موجود است. این چراغ‌ها گرافیک جذابی دارند و هنگام روشن شدن جلوه خاصی به این مدل هوندا می‌بخشند. قسمت پایینی سپر عقب هم یک قطعه به رنگ مشکی پیانویی روی خود دارد.

این خودرو ژاپنی بدنه‌ای با ۴۳۹۰ میلیمتر طول دارد و عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با ۱۷۹۰ و ۱۵۶۰ میلیمتر است. فاصله محوری این کراس اوور برقی هم به ۲۶۱۰ میلیمتر می‌رسد. بر اساس داده‌های رسمی، این خودرو ۱۶۷۹ کیلوگرم وزن دارد.

 

طراحی داخلی

هوندا eNS1

برجسته ترین ویژگی طراحی داخلی هوندا eNS1  نمایشگر بسیار بزرگ عمودی حاضر در بخش میانی داشبورد است. ین نمایشگر اندازه‌ای برابر با ۱۵.۴ اینچ دارد. نمایشگر حاضر در پشت فرمان نیز دیجیتال است و اطلاعات لازم را با گرافیکی جذاب در اختیار راننده قرار می‌دهد. جالب اینکه آینه عقب هم دیجیتال است. روی کنسول میانی پد شارژ بی‌سیم، دو جالیوانی و چند دکمه وجود دارد. با کمک این دکمه‌ها می‌توان ترمز پارک، وضعیت حرکت و حالت‌های رانندگی را مدیریت کرد.

انتهای مطلب/ ی.ر

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x