خودروویدیو

مشخصات فنی هیوندای النترا 2023 وارداتی + قیمت، امکانات و عکس

هیوندای النترا 2023 وارداتی به عنوان یک سدان کره ای به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد. هیوندای النترا در بین سدان های وارداتی نقش اساسی ایفا خواهد کرد.

به گزارش پارت نیوز؛ در حال حاضر چند صد دستگاه از این خودرو وارد کشور شده اند و طبق اخبار به زودی عرضه خواهد شد. هیوندای النترا 2023 وارداتی را می توان رقیب کیا سراتو و مزدا ۳ دانست. در ادامه به مشخصات فنی، طراحی و قیمت این خودرو خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی هیوندای النترا وارداتی ۲۰۲۳

هیوندای النترا موجود در بازار ایران به پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی گاما MPi مجهز است. پیشرانه این خودرو ۱۲۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر تولید می کند که جز نقاط قوت آن محسوب می شود. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت هیوندای توان را به چرخ های جلوی این اتومبیل کره ای می رساند.

هیوندای النترا قرمز

هیوندای النترا نسل هفتم فاصله محوری ۲۷۲۰ میلی متر را دارد و طول ۴۶۷۵، عرض ۱۸۲۵ و ارتفاع ۱۴۳۰ میلی متر برای آن اعلام شده است. این خودروی وارداتی کره ای به باک ۴۷ لیتر بنزین مجهز بوده و مصرف سوخت بهینه برای این خودرو کمتر از ۷.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

جدول مشخصات فنی النترا 2023

نام خودرو هیوندای النترا 2023
کشور سازنده کره
موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1591 سی سی
تنفس موتور تنفس طبیعی
حداکثر قدرت 128 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه
انتقل نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر گشتاور 155 نیوتن متر در 4850 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته خودکار
شتاب صفر تا 100 10.4 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت
حجم باک 47 لیتر

طراحی داخلی هیوندای النترا 2023

درست مثل طراحی خارجی، فضای داخلی هیوندای الانترا 2023 نیز نسبت به نسل ششم متحول شده و تغییراتی یافته است. کلاسترهای دوگانه عریض در کابین الانترا 2023 نیز مشاهده می‌شوند، این کلاسترها امضای طراحی این روزهای صنعت خودرو هستند.

فضای کلی داشبورد مقداری گسترش یافته و از قسمت میانه اندکی به سمت راننده متمایل شده است تا راننده تسلط بهتری بر شرایط و کنترلرها داشته باشد. خوشبختانه طراحان هیوندای درگیر اصول و طراحی های مینیمالیستی نشده‌اند و همچنان دکمه‌های کنترلی مختلفی را می‌توان در کابین این خودرو پیدا کرد.

نمای داخلی هیوندای النترا وارداتی 2023

به عقیده خیلی ها متمایز ترین جلوه طراحی داخلی هیوندای الانترا 2023، فرمان دو شاخه و زیبای این خودرومی باشد که طراحی آن ترکیبی از کروم و چرم است. این فرمان در خودروهای هم‌رده مشاهده نمی‌شود و وجود آن در کابین سدان کوچک هیوندای باعث خاص و لاکچری بودن آن شده است. همچنین فاصله بین دو محور نسل هفتم هیوندای الانترا نسبت به نسل ششم این خودرو 20 میلیمتر افزایش را تجربه کرده است.

طراحی خارجی هیوندای النترا 2023

شمایل و طراحی خارجی هیوندای الانترا 2023 در مقایسه با نسل ششم النترا موجود در ایران تغییراتی جدی را تجربه کرده و به طور کامل متحول شده است. به عبارتی می توان گفت هیوندای الانترا 2023 اکنون نسخه کوچکتری از هیوندای سوناتا است. شباهت‌ها میان هیوندای الانترا 2023 و سوناتا بسیار هستند و این شباهت‌ها در قسمت عقب خودرو حسابی به چشم می آیند.

در قسمت جلو هیوندای الانترا 2023 وارداتی کاپوت کشیده و بلندی را داریم که تا لبه‌های جلوپنجره پیشروی کرده است.
جلوپنجره خودرو نیز تا قسمت پایینی سپرها امتداد یافته است و از الگوی مشبک پیروی می‌کند. لوگو H شکل هیوندای نیز با ابعادی بزرگ روی جلوپنجره قرار گرفته است.

نمای عقبی هیوندای النترا 2023

نمای جانبی هیوندای النترا 2023 سرشار از خطوط تیز است که یک فرورفتگی را در قسمت میانی درب‌ها ایجاد کرده‌اند. این خطوط تیز توسط خط‌های تند و شکسته کوچکتری که چراغ عقب را به گلگیر متصل کرده‌ است، همراهی می‌شوند و ظاهری ویژه را برای این خودرو ایجاد کرده اند.

در نمای عقب هیوندای الانترا 2023 یک باز آفرینی کامل از هیوندای سوناتا را شاهد هستیم که البته در ابعاد کوچکتری خلق شده است. صندوق عقب الانترا یک تو رفتگی دارد و روی آن نام الانترا درج شده است. در دو قسمت پایینی سپرها نیز الگوهای مشابه خروجی اگزوز تقلبی قرار گرفته‌اند که خوشبختانه با پلاستیک مشکی پر شده است و خبری از اگزوزهای تقلبی در این بخش نیست.

قیمت هیوندای النترا وارداتی

براساس پیش بینی ها النترا وارداتی خودرویی ۲ میلیارد تومانی برای مصرف‌کننده ایرانی خواهد بود . البته هنوز هیچ چیز دقیقا مشخص نیست و باید منتظر قیمت گذاری رسمی این خودرو بود.

رقبای هیوندای النترا 2023 در بازار

هیوندای الانترا برادر کیا سراتو محسوب می‌شود که هر دو در لیست واردات به ایران قرار دارند و با سدان‌های چینی در رقابت هستند یا به نوعی تهدید می شوند. کی ام سی J7، آریزو 6 پرو و بهمن ریسپکت پرایم از جمله رقبای اصلی هیوندای الانترا 2023 و برادر آن کیا ریو هستند.

قیمت هیوندای النترا 2023 وارداتی

برخی سدان‌های چینی به واسطه در اختیار داشتن موتورهای توربوشارژر، گشتاور و قدرت نسبتا بیشتری دارند و از نظر شتاب و کشش عملکرد بهتری را به نمایش خواهند گذاشت. همچنین سطح امکانات و آپشن‌های برخی از این خودروها نسبت به رقبای کره‌ای بیشتر است.

همچنین قیمت خودروهای چینی نسبت به نسخه‌های مشابه کره‌ای همچنان پایین‌تر است. بنابراین هیوندای الانترا 2023 برای کسب موفقیت در ایران راهی دشوار را پیش رو خواهد داشت. کیفیت ساخت، اعتبار برند و امتیاز بالای ایمنی از جمله مزایای این خودرو برای خریداران هستند که قیمت بالاتر هیوندای الانترا را توجیه پذیر جلوه می‌دهند. بنابراین افرادی که نسبت به برند اتومبیل خریداری شده حساسیت دارند، هیوندای النترا 2023 را به عنون گزینه‌ای مطلوب در بازار ایران خواهند یافت.

فیلم معرفی هیوندای النترا 2023

 

انتهای مطلب/م.ع

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x