خودرو

مشخصات فنی هیوندای کونا 2024 + طراحی و قیمت 

هیوندای کونا 2024 از جمله خودروهای وارداتی است که غیر چینی می باشد. در واقع هیوندای کونا 2024 توسط کرمان موتور عرضه خواهد شد. 

به گزارش پارت نیوز؛ اولین نسل از خودرو هیوندای کونا 2024 در سال 2017 معرفی شد و یک پلیتفرم مشترک بین با هیوندای I30 داشت. همچنین نسل دوم آن در سال 2022 توسط شرکت KTL وارد بازار شد. حالا با رونمایی از مدل جدید هیوندای کونا 2024 ما مشخصات فنی و طراحی این خودرو را در اختیار شما قرار می دهیم.

مشخصات فنی خودرو هیوندای کونا 2024

نیروی محرک هیوندای کونا 2024 یک پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی، از سری پیشرانه های Smart Stream گروه هیوندای کیا است که می تواند روی هم رفته ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده CVT مخصوص گروه هیوندای کیا، موسوم به IVT، به چرخ های جلو منتقل کند.

این خودرو از سیستم تعلیق به مک فرسون در محور جلو و از سیستم تعلیق نیمه مستقل در محور عقب بهره می برد که عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می گذارند. هیوندای کونا دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۳۵ لیتر است که با توجه به حجم موتور این خودرو عدد بسیار خوبی به حساب می آید.

جدول مشخصات فنی خودرو هیوندای کونا 2024

برند هیوندای
مدل کونا
کلاس بدنه کراس اوور
حجم موتور ۱۹۹۹ سی سی
تعداد سیلندر 4
تعداد سوپاپ 16
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۴۷ اسب بخار
گشتاور ۱۷۹ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۰.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب تویست بیم
مصرف سوخت ۷.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
شرکت عرضه کننده کرمان موتور

 طراحی ظاهری خودرو هیوندای کونا 2024

طراحی ظاهری هیوندای کونا 2024

یک چراغ یک تکه بزرگ در قسمت جلویی این خودرو وجود دارد. این خودروئ طراحی به روزی دارد و توانسته نسبت به مدل های قبلی خود نمای بهتری را به اجرا بگذارد.

طراحی ظاهری هیوندای کونا 2024

چراغ‌های جلو، در گوشه بیرونی و زیر نوار نورانی قرار گرفته‌اند. طراحی و ظاهر قسمت پایینی این بخش، عامل اصلی تمایز میان مدل‌های مختلف کونا 2024 است. خودرو الکتریکی در این بخش، عناصر پیکسل‌مانندی دارد که نشانه‌هایی از هیوندای آیونیک است. نسخه احتراقی در این بخش یک دهانه مستطیلی دارد. طراحی N لاین در این بخش تهاجمی‌تر بوده و عنصر ذوزنقه‌ای دارد.

طراحی داخلی خودرو هیوندای کونا 2024

طراحی داخلی هیوندای کونا 2024

داشبورد با دکمه هایی پوشانده شده است که حرکت در منوها را سریع و آسان می کند یا در حین حرکت به سرعت دما را تغییر می دهد. نتیجه ترکیبی کنجکاو از مدرسه قدیمی و جدید با تنظیمات صفحه دوقلو در بالا است، اما به جای اینکه کسل کننده و قدیمی به نظر برسد، حس یکپارچه سازی لذت بخش دارد.

وقتی نیاز به استفاده از صفحه‌نمایش دارید، آن‌ها واضح و پاسخ‌گو هستند، با منوهای بصری که به این معنی است که ساعت‌ها برای تغییر یک تنظیمات ساده در اطراف جستجو نمی‌کنید.

صفحه نمایش هیوندای کونا 2024

صفحه نمایش هیوندای کونا 2024

صفحه نمایش ابزار یک واحد 12.3 اینچی است، در حالی که صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 10.25 اینچ است و می توانید از Apple CarPlay و Android Auto برای ادغام سریع با لیست های پخش و نقشه های خود استفاده کنید.

وجود تریم‌های با مشخصات بالاتر این خودرو را جذاب کرده است، هر چیزی را که لمس می‌کنید ظاهری گران‌قیمت دارد و برای ماندگاری ساخته شده است، اگرچه پلاستیک‌های ارزان‌تری نیز وجود دارد.

فضای پشتی خودرو هیوندای کونا 2024

فضای پشت نیز چشمگیر است. حتی مسافران قد بلندتر متوجه خواهند شد که فضای پا و سر زیادی دارند و به دلیل پهن بودن نسبتاً زیاد، برای سه نفر در کنار هم خیلی تنگ نیست.

درب در عقب کمتر چشمگیر است، اما به اندازه کافی بزرگ است که یک بطری نوشیدنی گازدار معمولی را در خود جای دهد، و یک محفظه کوچک دیگر بین صندلی های جلو وجود دارد که در آن چند اسلات USB-C نیز خواهید یافت.

امکانات خودرو هیوندای کونا 2024

امکانات ایمنی شش کیسه هوا – سامانه کنترل پایداری الکتریکی – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی صندلی برقی راننده – استارت دکمه ای – فرمان کمکی برقی – کروز کنترل – تهویه اتوماتیک دو کاناله – نمایشگر لمسی – اندروید اتو – اپل کارپلی – دوربین عقب – سنسور پارک جلو و عقب – دسته دنده الکتریکی – تعویض دنده دستی از پشت فرمان – سامانه کنترل حرکت در سراشیبی – تنظیم حالت رانندگی – شارژر بیسیم تلفن همراه – ترمز پارک برقی – اتوهلد – آینه تاشو برقی – فناوری LED چراغ ها – سنسور نور

قیمت هیوندای کونا 2024

قیمت اعلام شده برای برای خودرو هیوندای کونا 2024 دو میلیارد و پانصد و چهل تومان می باشد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x