خودرو

مشخصات فنی کی ام سی EJ7 + امکانات

چند شرکت ایرانی برای واردات سدان های تمام الکتریکی اقدام کرده اند. کی ام سی EJ7 سدان برقی، وارداتی کرمان موتور است که در واقع همان نمونه برقی سازی شده از J7 به حساب می آید.

به گزارش پارت نیوز؛ ماشین کی ام سی EJ7 محصول سال ۲۰۱۹ است و در بازار چین با نام سهول E50A عرضه می‌شود. این خودرو نسخه برقی سهول A5 یا همان مدل قبل از فیس‌لیفت کی ام سی جی ۷ بنزینی کرمان موتور است که علاوه بر مصارف تاکسیرانی، برای استفاده شخصی نیز توسط کرمان موتور به مشتریان عرضه شده است.

مشخصات فنی

ماشین کی ام سی J7 برقی یک موتور الکتریکی سنکرون مغناطیس دائم به قدرت ۱۹۰ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر را به عنوان منبع تامین نیروی خود دارد. انرژی مورد نیاز این موتور نیز از طریق یک باتری LFP قابل شارژ با ظرفیت ۵۰.۱ کیلووات ساعت دریافت می‌شود. این باتری اجازه می‌دهد کی ام سی EJ7 مسافتی در حدود ۴۰۲ کیلومتر را با یک مرتبه شارژ کامل طی کند. همچنین تقریبا ۸.۵ ساعت زمان نیاز است تا به کمک برق خانگی، شارژ باتری کی ام سی جی ۷ برقی از ۱۵ به ۱۰۰ درصد برسد. اگر به جایگاه شارژ سریع مراجعه کنید، زمان شارژ باتری از میزان ۳۰ تا ۸۰ درصد تنها حدود ۴۸ دقیقه زمان می برد.

این سدان برقی کرمان موتور معادل ۱۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد و طبق ادعای شرکت سازنده می‌توانـد ظرف مدت ۷.۶ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و بیشترین سرعت آن هم برابر ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت است. خودروهای برقی معمولاً نیازی به گیربکس ندارند و تنها یک جعبه دنده تک سرعته به منظور انتقال قدرت موتور به دیفرانسیل و محور چرخ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که EJ7 هم از همین قاعده پیروی می‌کند.

 

برند کی ام سی
مدل EJ7
کلاس بدنه لیفت بک
سال تولید ۲۰۲۳
حجم موتور برقی
ظرفیت باتری ۵۰ کیلو وات ساعت
تعداد سیلندر
تعداد سوپاپ
فناوری موتور برقی
قدرت ۱۹۲ اسب بخار
گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۷.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۴۵۷۰ میلی متر
عرض ۱۸۲۰ میلی متر
ارتفاع ۱۵۱۰ میلی متر
فاصله محوری ۲۷۶۰ میلی متر
وزن ۱۶۷۰ کیلوگرم
حجم باک
مصرف سوخت
پیمایش در حالت برقی ۵۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۱۵/۵۵R17
شرکت عرضه کننده کرمان موتور
برند نشان مادر جک
کشور سازنده چین

 

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی سامانه کنترل پایداری الکتریکی – دو کیسه هوا –  سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی سنسور پارک و دوربین دنده عقب – سنسور نور – سنسور باران – رینگ آلومینیومی – دسته دنده الکتریکی – کروز کنترل – جلو آمپر دیجیتال – پاکسازی هوای کابین – تریم داخلی چرم و پارچه – تهویه اتوماتیک – فناوری LED چراغ ها – ترمز پارک برقی – اتوهلد – نمایشگر لمسی – استارت دکمه ای – بازیافت انرژی اتوماتیک

 

طراحی ظاهری کی ام سی EJ7

طراحی بدنه کی ام سی ای جی ۷ برقی نسبت به نسخه بنزینی تفاوت زیادی ندارد و به رسم خودروهای برقی، جلوپنجره آن به حالت یک پنل یکپارچه درآمده است. البته باید بدانید که چهره مدل برقی مطابق با نسخه قبل از فیس‌لیفت کی ام سی جی ۷ موجود در ایران طراحی شده و بنابراین طرح چراغ‌ها و نمای جلوی آن کمی قدیمی‌تر به نظر می‌رسد.

 کی ام سی EJ7

در روزهای اول عرضه نسخه بنزینی به بازار ایران، آن هم در نسخه فیس‌لیفت، به دلیل نبود رقبای ممتاز و طراحی نسبتاً جذاب این خودرو توانست مشتری های زیادی را جذب کند.

طراحی داخلی

طرح کابینJ7  برقی نسبت به نسخه بنزینی آن کمی قدیمی‌تر به نظر می‌رسد. اصل تفاوت این دو سدان در سبک طراحی کنسول میانی، از بالای نمایشگر گرفته تا قسمت پنل تعویض دنده مرتبط است که در نسخه بنزینی کاملاً جدید و زیباتر احساس می‌شود.

 کی ام سی EJ7

به هر حال در اینجا یک نمایشگر بزرگ در میانه داشبورد جا گرفته و فرمی شبیه به خودروهای تسلا را در ذهن یاد آور می شود. طرح غربیلک فرمان و جزئیات طراحی دریچه‌های تهویه نیز تا حدودی قدیمی‌تر از نسخه بنزینی آن است.

به هر حال می‌توان گفت که این سبک طراحی برای یک خودروی برقی اقتصادی تقریباً مناسب است اما به دلیل توسعه روزافزون  طراحی داخلی و پیشرفت هرچه بیشتر طرح داشبورد خودروهای جدید، استایل بخش داخل کی ام سی EJ7 آن‌چنان به ‌روز احساس نمی‌شود.

مزایا و معایب کی ام سی EJ7

مزایا کیفیت مونتاژ خوب – شتاب مناسب – پایداری مناسب – پیمایش قابل قبول
معایب کمبود جایگاه های فست شارژ DC در جاده ها و شهرها – امکانات رفاهی و ایمنی نه چندان زیاد

انتهای مطلب/ ی.ر

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x