فناوری

مشخصات فنی گوشی ریلمی GT 6 + دوربین و قیمت

گوشی ریلمی GT 6، با اسپندراگون 8s نسل 3 معرفی شد. این گوشی با توجه به آپشن هایی که دارد، توانست خود را در بازار جهانی نشان دهد.

به گزارش پارت نیوز؛ گوشی ریلمی GT 6، در هنگام راه‌اندازی اندروید 14 را اجرا می‌کند و به‌روزرسانی‌های اندروید و وصله‌های امنیتی 4 ساله را دریافت می‌کند تا به اندروید 18 برسد.

مشخصات فنی گوشی ریلمی GT 6

این تلفن بر اساس چیزی ساخته شده است که ریلمی آن را Hyper Display می نامد. این یک پنل 6.78 اینچی 1264x2780px AMOLED با نرخ رفرش 120 هرتز و حداکثر روشنایی 6000 نیت است که به گفته این شرکت روشن‌ترین صفحه در یک گوشی است. روی آن یک ورق گوریلا گلس Victus 2 برای محافظت وجود دارد.

اسنپدراگون 8s نسل 3 که این روزها بسیار محبوب است، همراه با 12 یا 16 گیگابایت رم در داخل است. پردازنده گرافیکی Adreno 715 است که یک تجربه بازی خوب را امکان پذیر می کند.

هوش مصنوعی در گوشی ریلمی GT 6

همانطور که در این روزها رایج شده استفاده از هوش مصنوعی می باشد که ریلمی آن را NextAI می‌نامد و می‌تواند AI Night Vision برای ویدیو، AI Smart Removal برای حذف حواس‌پرتی‌ها در عکس‌های شما و AI Smart Loop برای پیشنهاد برنامه‌ها بر اساس محتوای صفحه‌نمایش و اقدامات شما انجام دهد.

باتری ریلمی GT 6

گوشی GT 6 دارای باتری 5500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 120 واتی است. این شرکت ادعا می کند که می تواند از 1٪ به 50٪ فقط در 10 دقیقه و تا 100٪ در 26 دقیقه برسد. باتری همچنین باید حداقل 80 درصد از ظرفیت خود را پس از 1600 چرخه شارژ حفظ کند که بیش از چهار سال شارژ روزانه است.

دوربین گوشی ریلمی GT 6

دوربین گوشی ریلمی GT 6

گوشی ریلمی GT 6، دارای یک دوربین 26 میلی‌متری 50 مگاپیکسلی واید با سنسور 1/1.4 اینچی Sony-LYT808 و لنز f/1.7، OIS و PDAF و یک واحد تله فوتو 47 میلی‌متری f/2.0 با سنسور 1/2.8 اینچی 50 مگاپیکسلی است. دوربین سوم در پشت یک واحد 8 مگاپیکسلی 16 میلی‌متری f/2.2 ultrawide بدون فوکوس خودکار است.

در جلو یک سنسور 32 مگاپیکسلی 1/2.74 اینچی با لنز عریض 22 میلی‌متری f/2.5 و فوکوس ثابت دارد.

طراحی ریلمی گوشی ریلمی GT 6

گوشی ریلمی GT 6

جالب توجه است که طراحی بررسی جدید گوشی ریلمی GT 6 از نظر منحنی‌های لبه‌های صفحه، موقعیت قوز دوربین عقب و انتخاب رنگ‌ها شبیه به طراحی مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر GT 6T است. با این حال، به طور قابل توجهی ارزان‌تر از ریلمی GT 6 است که دارای یک پنل پشتی شیشه‌ای است که کمی بالاتر از پلاستیکی است.

یک قسمت آینه مانند در پنل پشتی وجود دارد تا تنظیمات دوربین سه گانه عقب را در خود جای دهد و همچنین به عنوان یک آینه جیبی عمل می کند.

سطحی براق دارد و تمایل به جمع آوری مقدار قابل توجهی اثر انگشت، لکه و گرد و غبار دارد. همین امر در مورد بقیه پنل نیز صادق است، اما پوشش ابری آن ها را بهتر می پوشاند، دوربین‌ها در یک طرف قرار دارند که باعث می‌شود گوشی هنگام قرار گرفتن در پشت، لرزش داشته باشد، به خصوص اگر از کاور TPU استفاده نشود.

صفحه نمایش گوشی ریلمی GT 6

در سمت جلو، ریلمی GT 6 دارای یک صفحه نمایش منحنی است که توسط Corning Gorilla Glass Victus 2 محافظت می شود. لبه پایینی دارای مشبک بلندگو و درگاه USB Type-C است، در حالی که در سمت راست دستگاه دارای کلیدهای تنظیم صدا و پاور است.

بالای این کیس دارای یک فرستنده مادون قرمز است که می تواند برای مدیریت چندین لوازم خانگی استفاده شود. دو طرف گوشی دارای فویل فلزی است که بدنه گوشی را در هنگام استفاده خنک نگه می دارد.

کابل شارژ ریلمی GT 6

گوشی ریلمی GT 6

ریلمی GT 6 دارای یک آجر شارژ، یک کابل شارژ USB و یک پوشش TPU است که قسمت بازتابنده پنل پشتی را نشان می دهد. پوشش همراه دارای یک قوز کوچک در پنل پشتی است که ماژول دوربین را برای محافظت از آن قرار می دهد.

ویژگی نرم افزاری گوشی ریلمی GT 6

علاوه بر سیستم عامل گوگل، گوشی ریلمی GT 6 دارای ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشرفته‌تری است، یعنی حالت بازی، «ژست‌های هوا» و ظرفیت استفاده همزمان از هدفون‌های سیمی و هدست‌های بی‌سیم.

همچنین این اولین گوشی با برند هوش مصنوعی ریلمی است. ریلمی GT 6 را با “هوش مصنوعی بعدی” خود بسته بندی کرده است، که قابلیت های دوربین در نور کم را افزایش می دهد، به شما امکان می دهد اشیاء را از تصاویر حذف کنید و به کاربر پیشنهاداتی را در مورد کارهایی که می توانند بر اساس محتوای نمایش داده شده روی صفحه انجام دهند ارائه می دهد.

ریلمی تایید کرد که این گوشی سه بار سیستم عامل اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند و پس از آن یک سال دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی ارائه می‌شود.

حافظه و فضای ذخیره سازی گوشی ریلمی GT 6

از نظر حافظه و فضای ذخیره سازی، گوشی ریلمی GT 6 پیکربندی های متعددی از جمله 8 گیگابایت + 128 گیگابایت (UFS 3.1)، 8 گیگابایت + 256 گیگابایت، 12 گیگابایت + 256 گیگابایت و 12 گیگابایت + 512 گیگابایت ارائه می دهد.

رم LPDDR5X است و فضای ذخیره‌سازی از فناوری UFS 4.0 استفاده می‌کند که دسترسی سریع به داده‌ها و چندوظیفگی روان را تضمین می‌کند. Dash Memory Engine 3.0 با بارگذاری هوشمندانه برنامه ها بر اساس عادت های کاربر، کاهش زمان بارگذاری و فعال نگه داشتن برنامه های پرکاربرد در پس زمینه، عملکرد را بیشتر افزایش می دهد.

قیمت گوشی ریلمی GT 6 در بازار جهانی

قیمت ریلمی GT6 در کانفیگ پایه با هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در هند ۴۹۰ دلار است. قیمت گوشی در قوی‌ترین کانفیگ با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به ۵۳۸ دلار می‌رسد. قیمت ریلمی GT6 در بازار اروپا بسته‌ به کانفیگ انتخابی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو اعلام شده است.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x