فناوری
ترند

مشخصات فنی گوشی شیائومی 12 پرو + امکانات

گوشی شیائومی 12 پرو پرچمدار سری گوشی های شیائومی در بازار است.

به گزارش پارت نیوز؛ گوشی شیائومی 12 پرو با عملکرد فوق‌العاده سریع و سرعت شارژ بالا، توانایی اولیه زیادی نشان داده است. اما در بخش‌های حیاتی مانند باتری و دوربین ضعیف است. یک خرید خوب برای کسانی که به سرعت نیاز دارند، اما می توانید گوشی های واقعا عالی را با همان قیمت یا کمتر تهیه کنید.

شیائومی 12 پرو با بزرگ‌ترین نمایشگر، بهترین مشخصات و با قابلیت‌ترین آرایش دوربین، در صدر سری پرچم‌داران 2022 شیائومی قرار دارد. در کنار قرارهای مدرن، شیائومی 12 پرو در مقایسه با سری Mi 11 شیائومی 2021 از تازه سازی طراحی متوسطی برخوردار است. با این حال، این گوشی فاقد چند ویژگی مورد انتظار بود که اکنون در میان پرچمداران مدرن رایج است. آیا طراحی داخلی به روز شده و طراحی جدید می تواند تصویر شیائومی را کامل کند.

بررسی گوشی شیائومی 12 پرو

درباره این بررسی Xiaomi 12 Pro: واحد بررسی Xiaomi 12 Pro (12GB/256GB) در مدت هفت روز آزمایش شد. این دستگاه اندروید 12 را در وصله امنیتی ژانویه 2022 با MIUI 13 شیائومی اجرا می کرد. این واحد توسط شیائومی برای این بررسی ارائه شده است.

آنچه باید در مورد گوشی شیائومی 12 پرو بدانید

شیائومی 12 پرو بخشی از خانواده ای از دستگاه های سازنده گوشی است که شامل شیائومی 12 کوچکتر و شیائومی 12x نیز می شود. شیائومی مانند سری Mi 11 سال گذشته مدل “اولترا” را برای سری 12 معرفی نکرده است، اگرچه شیائومی 12 اس اولترا نیز وجود دارد. متأسفانه، کل خط Xiaomi 12S منحصر به فرد چین است، بنابراین همانطور که می‌دانید، Xiaomi 12 Pro به عنوان دستگاه برتر این برند عمل می‌کند.

عکس جلو و پشت گوشی Xiaomi 12 Pro

به این ترتیب، در برابر برخی از بهترین گوشی‌های هوشمند اندرویدی سامسونگ و گوگل و رقبای اپل و سایرین قرار دارد. به عبارت دیگر، شیائومی برای همگام شدن با رقبای «حرفه ای» چیزهای زیادی برای اثبات دارد.

شیائومی تنها دو نسخه از گوشی شیائومی 12 پرو را ارائه می کند. هر دو دارای 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی هستند و می توانید بین 8 یا 12 گیگابایت رم یکی را انتخاب کنید. این گوشی در سه رنگ گرافیتی، آبی و بنفش موجود است.

سری Xiaomi 12 ابتدا در بازار چین عرضه شد اما اکنون به طور گسترده در بازارهای بین المللی از جمله آفریقا، اروپا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و آسیای جنوب شرقی در دسترس است.

علیرغم افشای اولیه قیمت این گوشی به دلار آمریکا در زمان عرضه، شیائومی قصد ندارد گوشی‌ها را مستقیماً در ایالات متحده بفروشد، بنابراین اگر واقعاً می‌خواهید، باید یکی از آن‌ها را از یک خرده‌فروش آنلاین وارد کنید. قیمت ها در اروپا بسته به بازار کمی متفاوت است.

بررسی مشکلات گوشی شیائومی 12 پرو

شیائومی با 12 پرو از زبان طراحی محافظه کارانه خود دور نشد. اگر به طیف فعلی دستگاه های شیائومی نگاهی بیندازید، به راحتی متوجه شباهت های بین آن ها خواهید شد و این شامل برند فرعی ردمی نیز می شود.

به عبارت دیگر، شیائومی 12 پرو با توجه به شرکت خوبی که می خواهد حفظ کند، شاید آنقدر که باید برجسته نباشد. گوشی های دیگر در این محدوده قیمت کمی شخصیت بیشتری دارند و گاهی اوقات هنگام نگاه کردن به دستگاه ها در فروشگاه بی سیم محلی شما اهمیت بیشتری دارد.

شیائومی 12 پرو یک ساندویچ فلزی و شیشه ای کلاسیک است. قاب میانی آلومینیومی در امتداد ریل‌های جانبی نازک است، اما در جایی که لبه‌های بالا و پایین گوشی را تشکیل می‌دهد، گسترش می‌یابد. قسمت جلویی که گوریلا گلس ویکتوس است، دارای یک انحنای نسبتاً تهاجمی در طرفین است که در آن خم می شود تا به قاب فلزی برخورد کند.

پنل پشتی گوریلا گلس 5 دارای انحنای مشابهی است. من از کانتور صافی که این ایجاد می کند قدردانی می کنم. همراه با قاب فلزی گرد و گوشه های نرم، شما یک قطعه سخت افزاری دارید که در دست گرفتن و استفاده در طول روز راحت است. مایه شرمساری است که از شیشه Victus Corning برای عقب نماندن از رقبای گوشی استفاده نمی کنیم، اگرچه قرار دادن یک قاب روی آن محافظت بیشتری را ارائه می دهد.

افست پنل پشتی گوشی شیائومی 12 پرو به سمت چپ

جنس و کیفیت گوشی عالی است، اما کاملاً بی نقص نیست. شیشه جلو و فریم فلزی کاملاً ساخته شده اند و محکم در کنار هم قرار می گیرند. پنل پشتی دارای یک پوشش مات بر روی آن است کمی بافت و جلوگیری از آسیب رساندن اثر انگشت به سطح. این یک عارضه جانبی ناخوشایند دارد که احساس می‌کنید شبیه به پلاستیک هستید، که تاثیر گوشی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. یک ساندویچ فلزی و شیشه ای که فقط 1000 یورو قیمت دارد باید مانند یک ساندویچ فلزی و شیشه ای باشد.

عکس رنگ های گوشی شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو محکم ساخته شده است، اما فاقد یک لبه برتر است.

شیائومی رنگ گرافیت گوشی را به ما قرض داد. فریم رنگ خوبی دارد و سایه پنل پشتی مات به طرز دلپذیری ظریف است. رنگ‌های بنفش و آبی از نظر ظاهری فقط یک لمس بیشتر برجسته می‌شوند.

گوشی شیائومی 12 پرو چیزهای ضروری را با هم ترکیب نمی کند. دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا هر دو به طرز آزاردهنده ای نازک هستند، اگرچه عملکرد عالی دارند. درگاه USB-C در مرکز لبه پایینی قرار دارد و سینی سیم‌کارت گوشی در سمت چپ درگاه قرار دارد. سینی دارای دو اسلات برای قابلیت های دو سیم کارته است، اما نه کارت حافظه. مشبک‌های بلندگوی منطبق در بالا و پایین یافت می‌شوند.

گوشی شیائومی 12 پرو زاویه شیب دار روی فرش آبی

شیائومی طراحی ماژول دوربین را با وجود اندازه بزرگ آن کمی پیچیده تر کرده است. شکل ماژول Mi 11 به لطف ظاهر لایه ای آن کمی جذاب بود. ماژول دوربین شیائومی 12 پرو با شکل مستطیلی تقسیم‌شده‌اش مفیدتر به نظر می‌رسد. دوربین اصلی دارای یک لنز برجسته با لبه بازتابنده است که آن را واقعاً متمایز می کند. دوربین های ثانویه به لطف پروفایل های کوچکتر که در سطح خود ماژول ترکیب شده اند کمتر قابل مشاهده هستند.

شیائومی نتوانست یکی از ویژگی‌های حیاتی را که باعث می‌شود کمی سرمان را بخارانیم شامل شود: رتبه IP.

موتور لمسی گوشی عملکرد خوبی دارد. من از ارتعاشات تنظیم شده قدردانی کردم که ظریف و در عین حال آنقدر قوی بودند که در صورت تمایل توجه من را جلب کنند.

شیائومی نتوانست یکی از ویژگی‌های حیاتی را که باعث می‌شود کمی سرمان را بخارانیم، لحاظ کند. این گوشی دارای رتبه IP نیست، به این معنی که مانند بسیاری از رقبای آن به طور رسمی در برابر گرد و غبار و آب ایمن نیست. در حالی که شیائومی به Android Authority گفته است که این گوشی «در برابر ورود محدود گرد و غبار و پاشش آب محافظت می‌شود»، هنوز هم اکثر پرچمداران 1000 یورویی دارای گواهینامه IP68 برای آزمایش استاندارد در برابر غوطه‌ور شدن در آب هستند. این یک اشتباه بزرگ برای یک پرچمدار 2022 است، به خصوص با افزایش قیمت درخواستی شیائومی نسبت به مدل های قبلی خود.

صفحه نمایش گوشی شیائومی 12 پرو روی میز

کیفیت گوشی شیائومی 12 پرو در هنگام بازی کردن

شیائومی 12 پرو یک گوشی با ظاهر متوسط است که از نظر بصری جلوه چندانی نمی کند. شاید برخی از خریداران خسته کننده را ترجیح دهند، اما من می خواهم کمی فردیت بیشتری را از چنین قطعه سخت افزاری گران قیمتی انجام دهم. علاوه بر این، احساس پلاستیکی پنل پشتی و رده‌بندی IP از دست رفته، چیزی را که می‌توانست یک تجربه برتر واقعی باشد، از بین می‌برد.

صفحه نمایش چگونه به نظر می رسد؟

شیائومی 12 پرو دارای فناوری صفحه نمایش مناسب و مجموعه ای از ویژگی های مناسب است تا اطمینان حاصل شود که نمایشگر رقابتی در بازار پرچمدار ارائه می دهد.

صفحه نمایش LTPO AMOLED کمی کوچکتر از صفحه نمایش های سری غیر Ultra Mi 11 است، اما در غیر این صورت بیشتر مشخصات و عملکرد مشابهی را دارد. قطر آن 6.73 اینچ است و 3200 در 1440 پیکسل با نسبت تصویر 20:9 بسته بندی می شود. نسبت بلندی صفحه نمایش همراه با لبه های جانبی خمیده به آن ظاهری تقریباً بدون حاشیه می دهد. رزولوشن و تراکم پیکسلی (522ppi) هر دو در این قیمت از بالاترین ها هستند و عناصر فوق العاده واضحی را روی صفحه نمایش ارائه می دهند.

شیائومی ممکن است اندازه صفحه نمایش را کاهش داده باشد، اما نسبت روشنایی و کنتراست نمایشگر را سال به سال ارتقا داده است. به عنوان مثال، شیائومی می گوید روشنایی از 900 نیت به 1000 نیت بهبود یافته است و حداکثر روشنایی به 1500 نیت می رسد. علاوه بر این، نسبت کنتراست از پنج میلیون به یک در Mi 11 به هشت میلیون به در گوشی شیائومی 12 پرو افزایش یافته است. همچنین از HDR 10 Plus، Dolby Vision و TrueColor پشتیبانی می‌کنید. اینها صفحه نمایش درخشانی را ایجاد می کنند که واقعاً می تواند خیره کننده باشد. من هیچ مشکلی برای دیدن صفحه نمایش در داخل یا خارج از خانه نداشتم، حتی در زیر تابش کامل خورشید. محتوای ویدیویی با وضوح بالا از Netflix و Disney Plus روی صفحه نمایش عالی به نظر می رسید.

مانند بسیاری از صفحه نمایش های موجود در فضای پرچمدار، شیائومی 12 پرو از نرخ به روز رسانی تا 120 هرتز پشتیبانی می کند که به طور پیش فرض در خارج از جعبه تنظیم شده است. این یک نرخ متغیر است و بسته به کاری که انجام می‌دهید بین 10 هرتز، 60 هرتز و 120 هرتز به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی یا ارائه عملکرد بهبودیافته باز می‌گردد. عملکرد پیمایش به خصوص روی صفحه نمایش روان به نظر می رسید. صفحه نمایش همچنین از نرخ نمونه برداری لمسی تا 480 هرتز پشتیبانی می کند، که به این معنی است که نمایشگر به ورودی لمسی سریعتر پاسخ می دهد. این به ویژه برای گیمرها مفید است، به همین دلیل است که تنها زمانی فعال است که تنظیمات Game Turbo در حین بازی فعال شده باشد.

گوشی شیائومی 12 پرو صفحه نمایش درخشانی دارد که می تواند واقعاً خیره کننده باشد، اما کاملاً بی نقص نیست.

کیفیت عکس گوشی Xiaomi 12 Pro

این تلفن دارای مبدل ارتقاء Super Resolution است که در Mi 11 سال گذشته موجود بود. این ابزار محتوای SD را به HD و HD con بهبود می بخشد. چادر به WQHD+. ایده این است که تماشای ویدیوهای قدیمی‌تری که با وضوح پایین‌تر ضبط شده‌اند لذت‌بخش‌تر شود. یک چرخش سریع در محتوای قدیمی YouTube ما را متقاعد کرد که در صورت امکان ارزش استفاده از آن با موارد با وضوح پایین را دارد. نرم افزار مدیریت نمایشگر شیائومی نیز کنترل کامل تنظیمات صفحه نمایش را ممکن می سازد. می‌توانید وضوح، روشنایی، حالت روشن/تاریک، نرخ تازه‌سازی، پروفایل‌های رنگ و موارد دیگر را تنظیم کنید.

تنظیمات اصلی صفحه نمایش گوشی شیائومی 12 پرو

چند مشکل کوچک در صفحه نمایش وجود دارد. ابتدا متوجه شدیم که رنگ آن کمی مایل به قرمز است. این تنها زمانی قابل توجه است که گوشی در کنار دستگاه دیگری نگه داشته شود و محتوای سفید را در هر دو صفحه مشاهده کنید.

احتمالا متوجه نخواهید شد، اما قطعا وجود دارد. دوم، زوایای دید بهترین نیستند. وقتی گوشی را کج می کنید یک تغییر رنگ آبی آشکار وجود دارد. اینها معامله شکن نیستند، اما از عالی بودن صفحه نمایش جلوگیری می کنند.

از سوی دیگر، شیائومی 12 پرو با یک محافظ صفحه نمایش با کیفیت پایین عرضه می شود. بعد از چند روز با گوشی در آزمایش من شروع به جدا شدن کرد، اگرچه اگر بیشتر مراقب باشید ممکن است مسافت پیموده شده بیشتری از آن به دست آورید.

شیائومی ترکیب خوبی از قابلیت ها را برای صفحه نمایش 12 Pro شماره گیری کرده است. با وجود ایرادات کوچک، صفحه نمایش بسیار خوبی است که همچنان با همتایان خود در یک لیگ قرار دارد.

آیا عمر باتری گوشی شیائومی 12 پرو به اندازه کافی خوب است؟

بسیاری از رقبای شیائومی 12 پرو باتری های 5000 میلی آمپر ساعتی دارند که باعث می شود سلول برق 4600 میلی آمپر ساعتی گوشی در مقایسه با آن کمی کوتاه باشد. این شرکت برای جبران این تفاوت به یک چیز امیدوار است: سرعت شارژ مضحک.

باتری شیائومی 12 پرو در استفاده روزانه خوب عمل می کند، اما مطمئناً می تواند بهتر باشد. استفاده از تلفن در طول روز برای ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، مرور وب و پخش برخی رسانه‌ها باعث شد که باتری درست زمانی که برای خواب آماده می‌شدم به 20 درصد برسد. این در طول یک هفته با تلفن ثابت بود. زدن ~ 20% اغلب در عصرهای بعد کمی نگرانم می کرد و تلفن هرگز از صبحانه روز بعد فراتر نمی رفت.

باتری 12 پرو در استفاده روزانه خوب عمل می کند، اما مطمئناً می تواند بهتر باشد.

خوشبختانه راه های بی شماری برای مدیریت و کنترل باتری وجود دارد. شیائومی 12 پرو با نرخ رفرش 120 هرتزی نمایشگر عرضه می شود، اما می توانید با تنظیم آن روی 60 هرتز ثابت، این نرمی را فدای کمی بیشتر آب کنید. همچنین می‌توانید رزولوشن صفحه‌نمایش را کاهش دهید، عملکرد پردازنده را کاهش دهید، وظایف پس‌زمینه را با شدت بیشتری از بین ببرید و غیره.

در حالی که این ابزارها برای کمک به افزایش عمر باتری کار می کنند، واضح است که شیائومی به سادگی از شما انتظار دارد که از قدرت شارژ سریع گوشی بهره ببرید. گوشی شیائومی 12 پرو از شارژ سیمی 120 واتی از طریق فناوری اختصاصی HyperCharge شیائومی پشتیبانی می کند.

علاوه بر این، این گوشی با شارژر سیمی 120 واتی در جعبه عرضه می شود. این یک آجر بزرگ است و بسیار سنگین است. من نمی خواهم آن را در تمام طول روز حمل کنم. با حالت شارژ استاندارد (که حالت پیش فرض است)، شیائومی 12 پرو حدود 30 دقیقه طول کشید تا از 10 درصد به شارژ کامل برسد.

مقایسه گوشی شیائومی با آیفون و سامسونگ و گوگل

با فعال بودن حالت Boost (که باید در تنظیمات باتری آن را روشن کنید)، 12 Pro حدود 20 دقیقه طول کشید تا به طور کامل از 10٪ شارژ شود. در هر صورت، این فوق العاده سریع است. و در کمال تعجب، شیائومی 12 پرو هنگام شارژ گرم نشد.

شیائومی شارژ بی سیم را فراموش نکرد. این گوشی از شارژ بی سیم سریع با نرخ 50 وات از طریق فناوری شارژ خود شیائومی پشتیبانی می کند. شیائومی ادعا می کند که این گوشی می تواند در عرض 42 دقیقه از طریق شارژ بی سیم 50 واتی به شارژ کامل برسد، اگرچه شما نمی توانید از این سرعت ها استفاده کنید – شارژر بی سیم در خارج از چین در دسترس نیست.

خوشبختانه، از شارژ بی‌سیم Qi نیز پشتیبانی می‌کند، اگرچه پد شارژ بی‌سیم 18 واتی ما برای شارژ مجدد شیائومی 12 پرو به 80 دقیقه زمان نیاز دارد. شارژ بی سیم معکوس با 10 وات برای تامین انرژی لوازم جانبی شما، مانند هدفون های بی سیم، در دسترس است. این ویژگی به خوبی کار می کرد و 10 وات دو برابر سرعتی است که اکثر گوشی ها ارائه می دهند.

تنظیمات باتری گوشی شیائومی 12 پرو

ای کاش عمر باتری شیائومی 12 پرو کمی بهتر بود. از آنجایی که گوشی پس از یک روز استفاده معمولی به طور مداوم به کمتر از یک چهارم سقوط می کند، من نگران هستم که روزهایی که نیاز به استفاده گسترده تر دارند، تلفن خیلی زودتر از بین می رود.

پرچمداران رقیب سامسونگ، گوگل و اپل به طور متوسط عملکرد بهتری دارند، اگرچه سرعت شارژ مجدد آنها بسیار کندتر است. حداقل شیائومی با گنجاندن شارژر سریع اختصاصی در جعبه به همه لطف می کند.

گوشی شیائومی 12 پرو چقدر قدرتمند است؟

همانند سایر گوشی‌های هوشمند پرچمدار اولیه سال 2022، شیائومی 12 پرو با سیستم کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 1 روی یک تراشه عرضه می‌شود. با این حال، ما بیشتر ترجیح می دهیم رم و ترکیبات ذخیره سازی در دسترس بودند. شیائومی 12 پرو فقط در نسخه های 8/256 و 12/256 گیگابایتی موجود است (ما دومی را آزمایش کردیم)، بدون فضای ذخیره سازی قابل ارتقا. به استثنای گلکسی اس 22 پلاس، رقبای شیائومی گزینه‌های بیشتری را ارائه می‌کنند، که ممکن است برای خریدارانی که می‌خواهند گوشی‌های خود را با فیلم‌های 4K و برنامه‌ها و بازی‌های زیادی بسازند، فرصت بیشتری به آنها بدهد.

گوشی در طول یک هفته واقعاً خوب کار کرد. همه چیز در مورد عملکرد عادی و روزمره آن سریع و روان بود. دستگاه با برنامه‌ها، چندوظیفگی یا سایر ویژگی‌ها مشکلی نداشت. بازی‌های مسابقه‌ای شدید و همچنین بازی‌های پازل ساده را به خوبی مدیریت می‌کرد و نرخ فریم‌ها در سراسر آن ثابت بودند.

نتایج بنچمارک از معدود گوشی‌های 8 نسل 1 دیگری که آزمایش کرده‌ایم، از جمله Samsung Galaxy S22 Ultra و OPPO Find X5 Pro (حتی با حالت دوم در حالت عملکرد) فراتر رفت. این یک دستاورد قابل توجه است، اما من باید ادعاهای شیائومی در مورد سیستم خنک کننده جدید 12 Pro را زیر سوال ببرم.

گوشی شیائومی 12 پرو معیاری را برای تراشه کوالکام تعیین می‌کند، اما داغ کار می‌کند – داغ‌تر از هر گوشی نسل 8 دیگری.

شیائومی می‌گوید که این تلفن دارای «سه صفحه گرافیت اتلاف حرارت بزرگ» برای کمک به مدیریت حرارتی است، اما من متوجه شدم که Xiaomi 12 Pro داغ کار می‌کند – داغ‌تر از هر تلفن نسل 8 دیگری که من آزمایش کرده‌ام. بنچمارک های در حال اجرا را به میزان قابل توجهی گرم می کند، که می تواند برای برخی از تلفن ها معمول باشد، اما پس از انجام بازی های غنی از گرافیک نیز به میزان زیادی گرم می شود. گرمای پنل پشتی نیز اغلب با لمس قابل توجه بود. به نظر می‌رسد این گرما به‌عنوان جایگزینی برای چنین عملکرد بالایی از پردازنده است.

دوربین گوشی شیائومی 12 پرو چقدر خوب است؟

شیائومی به طور کامل سیستم دوربین 12 پرو را دوباره طراحی کرد و این بیشتر چیز خوبی است. اساساً، هیچ لنز تله ماکرو تقریباً بی‌فایده‌ای مانند آنچه در Mi 11 دیده‌ایم وجود ندارد. در عوض، این بار یک پرچم‌دار غیر اولترا شیائومی دریافت می‌کنیم که می‌توانید با یک دوربین تله فوتو واقعی آن را در سطح جهانی خریداری کنید. علاوه بر این، سخت افزار را در اطراف به روز کرد و به هر دوربین یک سنسور 50 مگاپیکسلی اختصاص داد.

دوربین اصلی دارای سنسور سونی IMX707 با لنز بزرگ هفت عنصری f/1.9 است. شیائومی سنسور 50 مگاپیکسلی را چهار برابر کاهش می دهد و تصاویر 12.5 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل موثر 2.44 میکرومتر ایجاد می کند. این حالت های عکاسی مانند Ultra Night و Portrait Night را فعال می کند. دوربین فوق عریض دارای میدان دید 115 درجه و دیافراگم f/2.2 است، در حالی که تله فوتو دارای لنز معادل 48 میلی متر و دیافراگم f/1.9 است. این دو دوربین اضافی به سنسورهای کوچکتر سامسونگ متکی هستند، اگرچه هنوز هم عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی را تولید می‌کنند. در صورت تمایل می توانید با هر سه دوربین تصاویر کامل 50 مگاپیکسلی بگیرید.

شیائومی 12 پرو در عکاسی معمولی در روز عالی است. عکس‌هایی که در ساعات نور خورشید از بیرون گرفته‌ام واقعاً خوب به نظر می‌رسند. فوکوس واضح بود، نوردهی ثابت بود و تراز سفیدی دقیق بود. برخی از عکس‌ها کمی کسل‌کننده به نظر می‌رسند، اما اکثریت خوشایند بودند.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x