گردشگریعکس

معرفی آبشار باران کوه از جاذبه های گردشگری استان گلستان

آبشار باران کوه از جمله جاذبه های گردشگری استان گلستان در نزدیکی شهر گرگان است.

به گزارش پارت نیوز؛ استان گلستان دارای آبشارهای بسیار زیادی است. یکی از این جاذبه‌ها آبشار باران کوه است و همه‌ساله دوستداران طبیعت برای لذت بردن از جاذبه‌های متعدد به‌خصوص این آبشار زیبا به این استان سفر می‌کنند.

آبشار باران کوه یکی از زیباترین مناظر طبیعی استان گلستان و دیدنی‌های گرگان است که یکی از آبشارهای خزه‌ای ایران است. این آبشار در پارک جنگلی باران کوه استان گلستان قرار دارد و یکی از آبشارهای دائمی گلستان در هر چهارفصل سال است. این آبشار به دلیل چکیدن مداوم قطرات ریزودرشت آب باران کوه است که مانند باران از بالای صخره‌های خزه زده سرازیر می‌شوند و منظره‌ای زیبا خلق می‌کنند.

دیگر آبشارهای این استان آبشارهای شیرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه و آبشار زیارت از جمله آبشارهای آن است.

آبشار کوه باران کجاست؟

آدرس: ایران، استان گلستان، 18 کیلومتری جنوب غربی گرگان، پارک جنگلی باران کوه

قطرات از آبشار کوه باران

آبشار کوه باران گرگان در موقعیت جغرافیایی E54.2144, N36.4202 در استان گلستان واقع‌شده است. این آبشار زیبا در ارتفاعات جنگل شتست کلا و در نزدیکی رودخانه شتست کالا واقع‌شده است. برای رسیدن به این آبشار باید از گرگان به سمت پارک جنگلی باران کوه، مسیری به طول حدود 18 کیلومتر در جهت غربی بروید و به ابتدای این پارک زیبا و بکر برسید.

عکس صخره خزه ای در آبشار باران کوه

مسیر آبشار باران کوه تا رودخانه اول سیاه و ناهموار است و بهتر است با ماشین سفر کنید؛ زیرا بعد از رودخانه دو و نیم تا سه ساعت در جاده سیاه و سنگلاخی تا آبشار طول می‌کشد. به دلیل طولانی بودن مسیر پیاده‌روی، بسیاری از گردشگران از دیدن آبشار دلسرد می‌شوند؛ اما نباید مسیر بکر و مناظر شگفت‌انگیز کوه باران را از دست بدهید. بلکه باید از جاذبه‌های بصری و شگفت‌انگیز مسیر زیبا لذت ببرید تا بر خستگی مسیر غلبه کنید. عبور از این مسیر برای افرادی که دارای محدودیت حرکتی، مشکلات استخوانی و پا هستند تقریباً غیرممکن است.

آبشار خزه‌ای کوه باران

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آبشار باران کوه، ریزش مداوم آب به‌صورت قطرات ریزودرشت مانند باران از بالای صخره‌های پوشیده از خزه است. این آبشار با ریزش مداوم این قطرات باران جاری‌شده است. آبی که سرچشمه همه زیبایی‌های باران کوه است، از چشمه‌های جوشان و غارهای این منطقه می‌آید و جالب است بدانید که غارهای باران کوه کوچک، باریک و طویل هستند و تعدادشان زیاد است.

ریزش مداوم قطرات ریزودرشت آب مانند باران از بالای صخره‌های خزه‌ای از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این آبشار است.

از دیگر ویژگی‌های این آبشار صخره‌های خزه‌ای است که ازیک‌طرف مانند چترهای زیبا به کوه چسبیده و از طرف دیگر آویزان شده و منظره خاصی را ایجاد کرده است. به دلیل ارتفاع زیاد این آبشار، ابرهای جوشان و رنگ زیبای خورشید در هنگام غروب، این مکان را «چاگل عطاخان«می‌نامند.

در اطراف آبشار باران کوه چشمه‌ها و درختان بسیار زیبایی وجود دارد که منظره‌ای خاص و بسیار زیبا برای چشم گردشگران است. یکی دیگر از ویژگی‌های آبشار باران کوه، جذابیت و زیبایی آن در تمام فصول سال است.

بهترین زمان برای بازدید از آبشار باران کوه

آب‌وهوای آبشار باران کوه گلستان و به‌طورکلی مناطق اطراف آن سرد و معتدل است. تابستان به دلیل سرسبزی اطراف آبشار و هوای خنک بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه گردشگری است. یکی از دلایلی که گردشگران نیمه اول سال را برای بازدید از این آبشار انتخاب می‌کنند، آبی است که از غارهای طبیعی و دل کوه سرازیر می‌شود. در فصل پاییز با تغییر آب‌وهوا و رنگ برگ درختان، این جنگل شاهد ترکیبی دلربا از رنگ‌های نارنجی، سبز، زرد و قرمز در کنار هم است. همچنین در دو ماه اول سال باران زیادی می‌بارد.

عکس آبشار باران کوه در زمستان

آبشار باران کوه آبشاری چهارفصل است که طبیعت آن در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد.

در زمستان نیز می‌توانید از این جاذبه دیدن کنید. در این فصل به دلیل سرما و سرمای شدید منطقه، آبشار باران کوه به‌طور کامل یخ می‌زند و فانوس‌های آن چشم‌اندازی رؤیایی را برای گردشگران و بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. ازاین‌رو باران کوه آبشاری برای تمام فصول سال محسوب می‌شود و کوهنوردان و گردشگران در زمستان لباس گرم می‌پوشند و برای تماشای مناظر زمستانی منطقه و آبشار خزه‌ای به پارک جنگلی می‌روند.

طبیعت آبشار کوه باران

هیچ امکاناتی در این قسمت وجود ندارد و بهتر است وسایل لازم را به همراه داشته باشید؛ اما علاوه بر بازدید از آبشار باران کوه، می‌توانید با آوردن وسایل کمپینگ به دل جنگل باران کوه، روزی فراموش‌نشدنی را در دل طبیعت تجربه کنید. همچنین اگر اهل کوهنوردی هستید، می‌توانید قله‌های اطراف این آبشار زیبا را با در دست گرفتن وسایل کوهنوردی فتح کنید.

پیاده‌روی از دیگر فعالیت‌های این منطقه است و علاقه‌مندانمی توانند با کفش و لباس مناسب ساعت‌ها در دل این جنگل زیبا قدم بزنند. منطقه زیبای باران کوه به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب به یکی از مکان‌های علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل‌شده است و گروه‌های مختلف مناظر این منطقه را برای عکاسی از طبیعت انتخاب می‌کنند.

صخره‌های آبشار باران کوه

در نزدیکی آبشار باران کوه جاذبه‌های دیگری نیز وجود دارد که باید حتماً ببینید. به‌عنوان‌مثال، تنها جنگل «شصت کالا«یک جاذبه منحصربه‌فرد است که می‌توانید در میان درختان بلند و انبوه قدم بزنید و به آواز پرندگان گوش دهید. کوه‌ها و غارهای اطراف این آبشار نیز فرصت‌های مناسبی برای کوه‌نوردی و غارنوردی برای علاقه‌مندان فراهم کرده است. همچنین رودخانه زیبای شصت کالا از دیگر جاذبه‌های اطراف آبشار باران کوه است که از میان درختان جنگل شصت کالا می‌گذرد.

عکس آبشار باران کوه

جنگل و آبشار شصت کلا، پارک جنگلی نهارخوران و ویلا جهان‌نما از جاذبه‌های اطراف آبشار باران کوه هستند.

پارک جنگلی نهارخوران نیز نزدیک است و حدود 20 کیلومتر با آبشار باران کوه فاصله دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید. این پارک در نزدیکی روستای زیارت قرار دارد و با مناظر بکر و زیبای خود مکانی عالی برای گردشگران است تا در میان طبیعتی ناب و آب‌وهوای بی‌نظیر از روز خود لذت ببرند.

رودخانه شصت کلا

در فاصله 25 کیلومتری آبشار باران کوه روستای کوچکی به نام «بام گلستان«قرار دارد. خانه‌های روستایی و ظاهر روستا بدون هیچ نشانه‌ای از شهرنشینی آن را به‌عنوان یک کارت‌پستال زیبا کرده است. روستای جهان‌نما در منطقه حفاظت‌شده‌ای به همین نام قرار دارد که بکرترین جنگل‌های ایران را در خود جای‌داده است و به همین دلیل هر گوشه از آن شمارا شگفت‌زده خواهد کرد. این روستای زیبا در شهر کردکوی قرار دارد. تماشای اقیانوس ابرها بر فراز جنگل‌های سرسبز و جاری شدن چشمه‌ها و رودخانه‌ها در این منطقه با طراوت، آن را به یکی از دیدنی‌های شگفت‌انگیز اطراف آبشار باران کوه تبدیل کرده است که نباید لذت طبیعت‌گردی و طبیعت‌گردی را از دست داد.

اگر تابه‌حال به آبشار باران کوه سفرکرده‌اید، تجربه و نظرات خود را با کاربران پارت نیوز به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

آبشار باران کوه کجاست؟

گرگان

ویژگی آبشار باران کوه چیست؟

سنگ‌های خزه‌ای

بهترین زمان بازدید از آبشار باران کوه کدام فصل است؟

تابستان

آیا در اطراف آبشار باران کوه امکاناتی وجود دارد؟

هیچ امکانات رفاهی در این منطقه وجود ندارد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x