فیلم و سریال

معرفی بازیگران سریال افسانه جومونگ + عکس، زمان پخش و گویندگان

«افسانه جومونگ» نام یک سریال تلویزیونی کره ای است که هم در کره جنوبی و هم در ایران بسیار پر مخاطب می باشد.

به گزارش پارت نیوز؛ نویسندگی سریال افسانه جومونگ که در ژانر تاریخی روایت شده بر عهده ی جانگ هیونگ سو و چوی وان کیو بوده است، همچنین کارگردانی و تهیه کنندگی آن را لی جو هوان و کیم ته هون بر عهده داشته اند.

سریال افسانه جومونگ

این سریال براساس رخدادهای تاریخی و افسانه‌ای کره‌ای نوشته شده است و به نحوی متعادل و جذاب عناصر تاریخی، اکشن، رمانتیک، درام و کمدی را با هم تلفیق کرده است. این سریال داستان زندگی یکی از مهم‌ترین شخصیت‌ها و بزرگترین امپراطوری های تاریخ کره جنوبی را روایت می‌کند.

سریال جومونگ به دلیل بازی درخشان بازیگران، جلوه‌های ویژه و داستان جذابش، یکی از پربیننده‌ ترین مجموعه‌های تلویزیونی تاریخ کره جنوبی و ایران محسوب می‌ شود. این سریال در بسیاری از کشور‌های خاورمیانه، آسیای شرقی و حتى آفريقا پخش و مورد تحسین قرار گرفته است.

سریال افسانه جومونگ چه سالی ساخته شد؟

این سریال که محصول شبکه MBC در سال 2006 میلادی می باشد.

معرفی سریال جومونگ

سریال جومونگ چند قسمت است؟

این سریال در 81 قسمت تولید شده است.

زمان پخش سریال جومونگ

این سریال کره ای هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۹۰ دقیقه از شبکه تماشا پخش و روز بعد ساعات ۱۳، ۷، ۱ بازپخش خواهد شد. هر شب ۲ قسمت ۴۵ دقیقه ای از شبکه تماشا پخش می شود.

خلاصه داستان سریال جومونگ

همانطور که از نام سریال افسانه جومونگ پیداست داستان سریال درباره ی پسری به نام جومونگ است. جومونگ پسری دست و پا چلفتی است که پدر اصلی او ژنرال هموسو نام دارد. مخالفان هموسو به دروغ به مادر جومونگ اطلاع می‌ دهند که همسر وی مرده است.

پس از آنکه مادر جومونگ مرگ هموسو را باور کرد به خواستگاری پادشاه جواب مثبت داد و پادشاه نیز جومونگ را همچون پسران خود یعنی تسو و یونگ پو بزرگ می کند.

همه چیز به طور عادی پیش می رود تا اینکه زمان موعود فرا می رسد و زندگی جومونگ که به سرنوشت پادشاهی سرزمین گره خورده است دستخوش تغییراتی می شود.

بازیگران سریال جومونگ

در ادامه به معرفی برخی از بازیگران سریال جومونگ خواهیم پرداخت.

سونگ ایل گوگ بازیگر نقش جومونگ

سونگ ایل گوک در سریال جومونگ

سونگ ایل گوک متولد ۱ اکتبر ۱۹۷۱ در سئول، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل کره جنوبی است. سونگ نوه سیاستمدار کیم دوهان ، نوه کیم جوا جین، ژنرال آنارشیست معروف و جنبش استقلال کره در اوایل دهه 1900 است. سونگ پسر سیاستمدار و بازیگر سابق کیم ائول دونگ است.

او از دانشگاه چئونگجو در رشته هنرهای نمایشی فارغ التحصیل شد و بعداً مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه چونگ آنگ گرفت و همانطور که می دانید نقش اول را در سریال افسانه جومونگ سونگ ایل گوک بازی می کند.

وی در ۱۵ مارس ۲۰۰۸ با یک وکیل به نام جونگ سونگ یون اهل بوسان ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه قلوهایی به نام دیهان، مینگوک و مانسه هستند. سه قلوهای سونگ ایل گوک، 16 مارس 2012 متولد شدند.

هان‌ های جین  بازیگر نقش سوسانو

سوسانو در سریال جومونگ

هان‌ های جین زاده ۲۷ اکتبر ۱۹۸۱ بازیگر اهل کره جنوبی است و دو خواهر به نام های هان مو یونگ و هان کا یونگ دارد.

وی همسر کی سونگ یونگ بازیکن فوتبال و کاپیتان تیم ملی فوتبال کره جنوبی است. این بازیگر ابتدا قرار بوده که با یک خواننده به نام ناول ازدواج کند که به دلایلی به هم خورده است. وی در سال 2013 با کی سونگ یونگ، هافبک کره جنوبی ازدواح کرده است و یک دختر دارد که در 13 سپتامبر 2015 به دنیا آمده است.

کیم سونگ سو بازیگر نقش تسو

تسو در سریال جومونگ

کیم سونگ سو ۲۵ جولای ۱۹۷۱ در سئول به دنیا آمد. وی از دانشگاه کیونگگی کره جنوبی فارغ التحصیل شده است. رد این سریال نیز به ایفای نقش تسو به زیبایی تمام پرداخته است.

اوه یون سو بازیگر نقش بانو یوها

بانو یوها در سریال جومونگ

اوه یون سو (زاده ۲۷ اکتبر ۱۹۷۱ – سئول) بازیگر در کره جنوبی است. وی از دانشگاه دانکوک کره جنوبی فارغ التحصیل شده است.این بازیگر در سال 1998 با سون جی چانگ ازدواج کرده است و دو فرزند دارد.

سونگ جی هیو بازیگر نقش بانو یه‌ سویا

بانو سویا در سریال جومونگ

سونگ جی هیو (زادهٔ ۱۵ اوت ۱۹۸۱) بازیگر و مدل اهل کره جنوبی است. او یک خواهر و یک برادر کوچکتر دارد که یکی از آنها بازیگر است.

پارک تام هی بازیگر نقش بانو سولان

بانو سولان در سریال جومونگ

پارک تام هی (زادهٔ 12ژانویه 1978) بازیگر اهل کره جنوبی است. فعالیت مورد علاقه او اسب سواری است. وی در سال 2008 با یک تاجر کره ای ازدواج کرده است که 4 سال از خودش بزرگتر می باشد.

گویندگان سریال افسانه جومونگ

سریال افسانه جومونگ به سرپرستی علیرضا باشکندی دوبلهٔ فارسی شده است. گویندگان این سریال عبارتند از: علیرضا باشکندی (جومونگ)، آزیتا یار احمدی (یوها ـ مادر جومونگ)، رزیتا یار احمدی (سوسانو)، عباس نباتی (وزیر اعظم)، تورج مهرزادیان (ارباب یونتابال پدر سوسانو)، امیرمحمد صمصامی (اوته)، بیژن علی محمدی (گپییل و هم چنین سونگ ینگ)، جواد پزشکیان (توچی) فاطمه نیرومند (بانو یوم یول)، ظفر گرایی (تسو)، ، کامبیز شکوفنده (یونگ پو)، امیر حکیمی (اوئی و هم چنین یانگ جو).

سعید مقدم‌منش (امپراتور گوموا)، حسین نورعلی (نارو و هم چنین هاندانگ)، ، علیرضا شایگان (ماری)، شهراد بانکی (هیوبو)، محبت دارآفرین (مودونگ)، امیر عطرچی (موسونگ ـ سولتک)، سارا جعفری (چی ری یانگ عمه ی سوسانو)، فریدون اسماعیلی (ینگ تک)، شهروز ملک‌ آرایی (موپالمو)، غلام رضا الماسی (سایون)، فریبا شاهین مقدم (ملکه ون‌هو)، زنده‌ یاد سید اکبر میرطاهری (برادر ملکه)، ناصر خویشتندار (جین یانگ)، حمیدرضا رضائی (برادر ملکه جایگزین زنده‌یاد میرطاهری)، اسفندیار مهرتاش (هی بل چان)، مریم رادپور (بانو سویا همسر جومونگ)، شهرزاد ثابتی (بانو سولان همسر تسو)، غلامرضا صادقی (هموسو؛ پدر جومونگ).

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بازیگران سریال پرطرفدار جومونگ پرداختیم. پس از سال ها این سریال دوباره از شبکه تماشا در حال پخش می باشد. نظر شما درمورد این سریال و بازیگرانش چیست؟ شما می توانید در بخش دیدگاه ها نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

3.9/5 - (9 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x