فیلم و سریال

معرفی بازیگران سریال یوسف پیامبر + بیوگرافی و عکس

در این مطلب به معرفی بازیگران سریال یوسف پیامبر و همچنین خلاصه این سریال خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال يوسف پيامبر به داستان پرفراز و نشيب زندگي حضرت يوسف (ع) می ‌پردازد . در ادامه به معرفی بازیگران سریال یوسف پیامبر و بیوگرافی آنان خواهیم پرداخت.

خلاصه سریال یوسف پیامبر

زمانی که یعقوب، مردمان بنی‌اسرائیل را به معبود یگانه عالم فرا خوانده و از پرستش خدایان سرد و سنگی انذار می‌دهد؛ خداوند، پیامبر بعدی را در نسل او قرار داده و یوسف را به وی عطا می‌کند که در حسن و جمال، بی‌نظیر است. یوسف در کودکی رؤیای عجیبی می‌بیند؛ رؤیایی که در آن خورشید و ماه و ۱۱ ستاره برای او به سجده‌ می‌افتند. یعقوب که این رؤیای عظیم را می‌شنود؛ به او توصیه می‌کند تا آن را از برادران خود پنهان کند.

پس از چندی، برادران یوسف که به علاقه پدرشان نسبت به یوسف حسادت می کردند، او را به چاه می‌اندازند و پس از مدتی کاروانی اورا از چاه در آورده و به عزیز مصر پوتیفار می‌فروشند و پوتیفار اورا به عنوان کنیز به همسرش زلیخا هدیه می‌دهد، اما وقتی زلیخا از او خواست با او وارد بستر شود یوسف فرار کرد، اما پوتیفار فرا می‌رسد و تمام تقصیرات گردن یوسف می‌افتد یوسف به زندان می‌رود و هشت سال آنجا می ماند

سرانجام به واسطه‌ی یکی از دوستان خود در زندان که مدت‌ها پیش آزاد شده و پادشاه مصر آمنحوتب خدمت میکند و به کمک قدرت تعبیر خواب خوابِ فرمانروا را تعبیر کرده و با خردِ خود به یکی از عزیزان فرمانروا تبدیل شده و عزیز مصر میشود. سرانجام پس از سال‌ها دوری او با کمک خداوند جوانی را به زلیخا باز گردانده و با او ازدواج میکند؛ و بالاخره پس از سی و چند سال دوری پدرش را پیدا کرده و او را به کنار خود می‌برد.

بازیگران سریال یوسف پیامبر

در ادامه به معرفی هنرپیشه های این سریال پرطرفدار و محبوب خواهیم پرداخت.

مصطفی زمانی بازیگر نقش یوسف

مصطفی زمانی در سریال یوسف پیامبر

مصطفی زمانی اهل فریدون کنار بوده و 31 خرداد سال 1361متولد شد. او با بازی در سریال محبوب و پرطرفدار یوسف پیامبر به تلویزیون ایران معرفی شد و به شهرت رسید. از بچگی عاشق بازیگری بوده وقتی وارد دانشگاه شد به بازیگری در تئاتر پرداخت. وی هنوز ازوداج نکرده و مجرد می باشد.

محمود پاک نیت بازیگر نقش یعقوب

محمد پاک نیت در سریال یوسف پیامبر

یکی از بازیگران سریال یوسف پیامبر که در نقش هایی تاثیرگذار و متعددی به ایفای نقش پرداخته است محمود پاک نیت می باشد. وی متولد دهم دی ماه سال 1331 و اهل کازرون استان فارس است.کارش را با تئاتر آغاز کرده، در سریال معروف روزی روزگاری به شهرت رسید و همسر او مهوش صبرکن بازیگر شناخته شده ی ایرانی است. میزان تحصیلات این بازیگر دیپلم است.

کتایون ریاحی بازیگر نقش زلیخا

کتایون ریاحی در سریال یوسف پیامبر

کتایون ریاحی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون کشورمان است که یکی از بازیگران سریال یوسف پیامبر است که بسیار خوش درخشید. او در تاریخ 10 دی 1340 در تهران متولد شد. بازی در سریال “یوسف پیامبر” و “پس از باران” شهرت زیادی را برای کتایون ریاحی به ارمغان آورد. او پس از یک ازدواج ناموفق درحال حاضر متاهل بوده و دارای فرزند است. تحصیلات این بازیگر ایرانی کارشناسی ادبیات و انسان شناسی است.

حسین جعفری؛ بازیگر کودکی یوسف پیامبر

عکس کودکی یوسف پیامبر

سیدحسین جعفری بازیگر خردسال دیروز و جوان امروز سینما و تلویزیون ایرانی و تدوینگر سینما و تلویزیون، در سال ۱۳۷۱ در فریدون کنار مازندران به دنیا آمده و در رشته ریاضی و فیزیک دیپلم گرفته است.

وی در آثاری همچون سریال تلویزیونی «یوسف پیامبر»، سریال تلویزیونی «نسیم حوت» و فیلم سینمایی «تمارض» فعالیت داشته است.

رحیم نوروزی بازیگر نقش آخناتون

رحیم نوروزی بازیگر نقش آخناتون

رحیم نوروزی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر کشورمان سال 1346 در رشت متولد شد و تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی در تئاتر ادامه داد و به تدریس در دانشگاه سوره هم می پردازد. او نیز یکی دیگر از بازیگران سریال یوسف پیامبر است.

رحیم نوروزی آموزش بازیگری را از حدود سال 68 در رشت آغاز کرد و زیرنظر اساتیدی چون بهزاد عشقی، بهروز بقایی و امیر ثابت به آموزش حرفه مورد علاقه اش پرداخت.

الهام حمیدی بازیگر نقش آسنات

الهام حمیدی بازیگر نقش آسنات

الهام حمیدی یکی از بازیگران توانمند کشورمان است که در تاریخ 8 آذر 1356 در تهران و در خانواده هنری به دنیا آمد. وی تحصیلاتش را در دانشگاه آزاد اسلامی رودهن به پایان رسانده است.

وی نخستین بار در 20 سالگی یعنی در سال 1376 ازدواج کرد که در آن زمان هنوز به هنر بازیگری نمی پرداخت و معروف نشده بود اما زندگی مشترک او چندان دوام نداشت و چیزی نگذشت که به طلاق ختم شد. پس از حدود 20 سال مجردی از زمان طلاقش در تاریخ 13 بهمن 1397 در صفحه اینستاگرام خود خبر از ازدواج مجددش داد. نام همسر او علیرضا صادقی است که هیچگونه فعالیت هنری ندارد.

پروانه معصومی بازیگر نقش تیه

پروانه معصومی بازیگر نقش تیه

پروانه معصومی متولد ۱۱ اسفند ۱۳۲۳ در تهران ، و یکی از بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون است. این بازیگر فارغ التحصیل زبان های خارجی از دانشگاه ملی ایران می باشد.

سال ۱۳۴۹ وقتی ۲۶ ساله بود در کشور آلمان با «مسعود معصومی» عکاس متولد ۱۳۱۶ آشنا و بعنوان مدل با وی مشغول به همکاری شد. در نهایت این ارتباط به ازدواج ختم شد و تنها صاحب یک پسر بنام «نیما» شدند و خانم کبودرآهنگی از فامیلی «معصومی» شوهرش برای بازیگری خود استفاده کرد.

لیلا بلوکات بازیگر نقش نفرتیتی

لیلا بلوکات در سریال یوسف پیامبر

لیلا بلوکات بازیگر سینما ، تلویزیون و تئاتر است که در اینن سریال به ایفای نقش پرداخته است. وی متولد 4 آذر 1361 در تهران می باشد. لیلا بلوکات درشتة کارشناسی فرش تحصیل کرده است. او مجرد هست و دو خواهر و یک برادر دارد هم اکنون ساکن اقدسیه است.

امیرحسین مدرس بازیگر نقش ایناروس

امیرحسین مدرس در سریال یوسف پیامبر

امیرحسین مدرس متولد شهریور ماه سال 1349 در تهران مجری ، خواننده ، شاعر ، نویسنده و بازیگر میباشد، او از سال 1365 در صدا وسیما مشغول به کار است. مدرس دارای لیسانس زبان و ادبیات فارسی می باشد در وادی هنر حرف زیادی برای گفتن دارد و به قول معروف از هر انگشتش ده ها هنر می ریزد.

در این مطلب به معرفی بازیگران سریال یوسف پیامبر پرداختیم. آیا این سریال را تماشا کرده اید؟ شما می توانید نظرتان را در این خصوص در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/م.ع

4.4/5 - (10 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون از سازنده سریال یوسف پیامبر

دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x