گردشگریعکسویدیو

معرفی جنگل ناهارخوران گرگان + آدرس، راه های دسترسی، امکانات

جنگل ناهارخوران یکی از جاذبه های طبیعی استان گلستان است. این جنگل نزدیک شهر گرگان واقع شده است.

به گزارش پارت نیوز؛ یکی از جاذبه های شهر گرگان منطقه جنگلی ناهارخوران است. جنگل ناهارخوران در نزدیکی گرگان و در هشت کیلومتری آن قرار دارد و یکی از تفرجگاه‌های محبوب این شهر است. ناهارخوران یکی از جنگل های هیرکانی شمال کشور است که قدمتی 40 میلیون ساله دارد.

جنگل ناهارخوران مکانی بی نظیر برای لذت بردن از هوای مطبوع و دلپذیر و قدم زدن در میان درختان بلند آن است. پیاده روی، کوه نوردی و صعود به ارتفاعات ناهارخوران از جمله فعالیت هایی است که می توان در این جنگل انجام داد. علاوه بر این، امکاناتی مانند شهربازی، رستوران و کافه نیز در این جنگل باشکوه ایجاد شده است.

جنگل ناهارخوران یا پارک جنگلی ناهارخوران یکی از جاذبه های استان گلستان و یکی از مناطق تفریحی گرگان است.این جنگل که یکی از جنگل های هیرکانی شمال کشور محسوب می شود، در گذشته به عنوان منطقه تفریحی و دیدنی نیز شناخته می شد. با آب و هوای مطبوع و خنک، رستوران ها به خصوص در فصل تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

جنگل ناهارخوران در ارتفاع 400 تا 450 متری و 300 هکتار وسعت دارد. سازمان مراتع و جنگل بانی کشور در سال 1338 بخشی از این جنگل را برای تبدیل به تفرجگاه در اختیار شهرداری گرگان قرار داد و در حال حاضر 168 هکتار از آن به عنوان پارک جنگلی با مدیریت شهرداری اداره می شود.

رودخانه زیارت در جنگل ناهارخوران جریان دارد که تنها رودخانه ناهارخوران است. این رودخانه 40 کیلومتر طول دارد و یکی از منابع اصلی تامین آب شهر گرگان محسوب می شود. علاوه بر این، چشمه های متعددی نیز در این جنگل جاری است که معروف ترین آن سفید چسمه نام دارد و در ارتفاعات اطراف ناهارخوران دیده می شود.

پیاده روی در بلوار ناهارخوران، جنگل نوردی و کوهنوردی از جمله فعالیت هایی است که می توانید در جنگل ناهارخوران انجام دهید. ارتفاعات ناهارخوران با دره ها، آبشارها و پشته های فراوان، محیطی مناسب برای طبیعت گردان و کوهنوردان است.ارتفاعات غربی و جنوب غربی میدان ناهارخوران مسیر اصلی صعود به سیفی چسمه و ارتفاعات بالاتر است. از طریق راه پله سنگی قدیمی در اتاق غذاخوری می توانید به این ارتفاعات برسید.

دلیل نام گذاری جنگل ناهارخوران به این نام

می گویند در گذشته زائرانی که برای زیارت به مکه یا مشهد می رفتند. در راه بازگشت از کوه های جنوب گرگان از زیارت دیدن کردند. سپس ناهار را در این منطقه با اقوام و آشنایان که به دیدار آنها آمده بودند صرف کردند و به همین دلیل منطقه به این نام معروف است.

پوشش گیاهی و جانوری جنگل ناهارخوران

استفاده نادرست از منابع طبیعی، جنگل زدایی و توسعه بی رویه و بی رویه شهر گرگان خسارات زیادی به جنگل ناهرهران وارد کرده است. به گونه ای که در دهه های اخیر مناطق مسکونی و اداری و امکانات شهری به آن اضافه شده است. این موضوع روی پوشش گیاهی و جانوری این جنگل نیز تاثیر گذاشته است.

عکس حیوانات جنگل ناهارخوران

در حال حاضر در برخی نقاط جنگل حیواناتی مانند گراز، شغال، خفاش، موش، راسو، سنجاب، عقاب، شاهین، شاهین، دارکوب، جغد، دارکوب، دارکوب، دارکوب، گنجشک، کلاغ، سار و مارمولک جنگلی وجود دارد. ناهار. به او نشان می دهد.پوشش گیاهی جنگل ناهرهوران انبوه است و جنگلی معتدل و خزری به حساب می‌آید که متعلق به جغرافیای گیاهی هیرکانی است. پوشش غیر بومی نیز در این جنگل دیده می شود. درختان بلوط، انجیلی، گل همیشه بهار، افراپلت، نمدار، گیلاس وحشی، آزاد، بوته‌های هرمندی و تمشک، کله‌چا، ازگیل و بزرگ گیاهان طبیعی و بومی و کاج، سرو، ماگنولیا، شمشاد، برگ نو، بید مجنون، پاپیتال و مینا. پوشش گیاهی غیر بومی غذاخوری ها را تشکیل می دهد.

نهارخوران کجاست؟

عکس یک درخت هیرکانی پوسیده

جنگل ناهارخوران در استان گلستان واقع شده و یکی از جاذبه های گرگان محسوب می شود که در قسمت جنوبی این شهرستان قرار دارد. امروزه به دلیل افزایش جمعیت و وسعت شهر گرگان، این جنگل بخشی از شهر گرگان شده است و فاصله بین آنها خیابانی اصلی و پرتردد است.

فاصله گرگان تا ناهارخوران

فاصله شهر گرگان تا این جنگل زیبا هشت کیلومتر است که چیزی در حدود 17 دقیقه پیاده روی دارد.

لوکیشن ناهارخوران گرگان

هشت کیلومتری جنوب شهر گرگان

مسیر دسترسی به جنگل ناهارخوران

برای رفتن به جنگل ناهارخوران باید به شهر گرگان بروید. با ورود به شهرک تابلوهای مخصوص غذاخوری ها را می بینید و به راحتی می توانید راه دسترسی به این جنگل را پیدا کنید.اگر قصد دارید با وسایل حمل و نقل عمومی به ناهارخوران بروید، می توانید به میدان قصر بروید و از آنجا با اتوبوس و تاکسی هایی که به ناهارخوران می روند به این جنگل سرسبز بروید.

جاهای دیدنی جنگل ناهارخوران

این جنگل علاوه بر داشتن درختان هیرکانی زیبا چشمه ها و رودخانه نیز دارد. جدای از جاذبه های طبیعی جنگل امکانات زیر نیز در این جنگل موجود است.

عکس اسب های وحشی در جنگل ناهارخوران

  • جنگل ناهارخوران امکانات مختلفی برای گردشگران و مسافران دارد که به شرح زیر است:
  • آبشار مصنوعی: آبشار مصنوعی ناهارخوران 15 متر ارتفاع و ابعاد 12*13 دارد.
  • شهربازی ناهارخوران: جنگل ناهارخوران دارای یک شهربازی است که در منطقه بهشت ​​واقع شده است.
  • تپه باباطاهر: در ناهارخوران تپه ای به نام باباطاهر وجود دارد که از بالای آن منظره بی نظیری از شهر گرگان به چشم می خورد.
  • تپه نورالشهدا: یادمان شهدای ناهارخوران 16 متر ارتفاع دارد. طراحی این بنای یادبود با الهام از محراب ها و قالی های ترکمنی و از بتن ساخته شده است.
  • ایستگاه اتوبوس چتری: این ایستگاه مانند یک چتر طراحی شده است و فضای بسیار خوبی برای عکاسی دارد.
  • سایت ورزشی: این سایت با داشتن وسایل ورزشی محل مناسبی برای ورزش افراد در طبیعت است.رستوران‌ها و کافه‌ها: در بلوار ناهارخوران رستوران‌ها، کافه‌ها و فست‌فودهای زیادی وجود دارد که می‌توانید شکم‌گردی بی‌نظیری داشته باشید. یکی از غذاهای بی نظیر این منطقه جگر است که به بازدیدکنندگان توصیه می کنیم حتما امتحانش را فراموش نکنند.

امکانات اقامتی جنگل ناهارخوران

عکس جنگل ناهار خوران در یک روز بارانی

برای اقامت در جنگل ناهارخوران می توانید کمپ بزنید و با چادر زدن در دل این جنگل سرسبز سفری خارق العاده را تجربه کنید. اقامت در هتل ناهارخوران یکی دیگر از گزینه های مناسب برای اقامت شبانه در این منطقه جنگلی است. همچنین در صورت تمایل می توانید از اتاق ها و آپارتمان های اجاره ای منطقه زیارت برای اقامت استفاده کنید که توسط مردم محلی به گردشگران ارائه می شود.

دیدنی های اطراف جنگل ناهارخوران

در اطراف جنگل ناهارخوران شما می توانید از شهر گرگان را که شهری تاریخی است بازدید کنید. همچنین جنگل النگدره و روستای زیارت در اطراف آه هستند.

جنگل النگدره در پاییز

عکس جنگل ناهارخوران در پاییز

پس از گشت و گذار در جنگل و تفریح ​​در ناهارخوران، بازدید از پارک جنگلی النگدره که در جاده ناهارخوران قرار دارد را به شما پیشنهاد می کنیم. روستای زیارت نیز از دیگر جاذبه های نزدیک جنگل ناهرهران است که به دلیل داشتن مناظر شگفت انگیز مقصد بسیاری از مسافران است.این روستا در هفت کیلومتری ناهرهوران قرار دارد. آبشار دوقلو، آبشار دره تل انبار، آبشار حال دره، چشمه آبگرم و امامزاده از جاذبه های این روستا هستند.

سوالات عمومی

جنگل ناهارخوران کجاست؟

جنگل ناهارخوران در هشت کیلومتری شهر گرگان در استان گلستان قرار دارد.

جنگل ناهارخورانچه امکاناتی دارد؟

جنگل ناهارخوران دارای امکاناتی مانند شهربازی، رستوران و هتل است.

آیا اقامت در جنگل ناهارخوران امکان پذیر است؟

کمپینگ جنگلی، اقامت در هتل ناهارخوران یا اقامت در خانه ها و آپارتمان های اجاره ای از جمله گزینه های اقامتی در جنگل ناهارخوران است.

چرا نام این جنگل ناهارخوران است؟

می گویند در گذشته زائران برای زیارت به مکه یا مشهد می رفتند. در راه بازگشت از کوه های جنوب گرگان از زیارت دیدن کردند. سپس ناهار را در این منطقه با اقوام و آشنایان که به دیدار آنها آمده بودند صرف کردند و به همین دلیل منطقه به این نام معروف است.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x