خودرو

معرفی خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4) + قیمت و طراحی

خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4) ، به تازگی در لیست سامانه خودروهای برقی قرار گرفته است. این خودرو توسط ماموت خودرو وارد ایران خواهد شد و در بخش تاکسیرانی عرضه می شود.

به گزارش پارت نیوز؛ خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4)، در سال 2020 معرفی شد. طراحی این خودرو باعث شد تا طرفداران زیادی در ایران پیدا کند. در ادامه به معرفی مشخصات فنی این خودرو می پردازیم.

مشخصات فنی خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4)

فولکس واگن ID.4 Crozz به یک موتور برقی با قدرت ۱۶۸ اسب بخار (۱۲۵ کیلووات) و گشتاور ۳۱۰ نیوتن.متر مجهز شده است. این موتور از طریق یک گیربکس تک سرعته نیروی خود را به سوی چرخ‌های عقب ارسال می‌کند.

باتری لیتیوم یون به ظرفیت ۵۵.۷ کیلووات، تأمین کننده انرژی موتور برقی فولکس واگن ID4 کراز است. باید بدانید که این شرکت باتری خود را در بازار چین گارانتی ۸ ساله یا یک میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتر را در نظر گرفته است. علاوه بر باتری، قسمت های دیگر فولکس واگن ID.4 نیز ۴ ساله یا ۱۳۰ هزار کیلومتر گارانتی دارد.

همچنین شتاب صفر تا صد فولکس واگن ID.4 خودرو وارداتی ۸.۵ تا ۹ ثانیه برآورد شده است. حداکثر سرعت این خودرو به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

همچنین فرایند شارژ باتری فولکس واگن ID4 CROZZ توسط دستگاه‌های شارژ سریع تنها نیم ساعت طول می‌کشد. اما اگر بخواهید همین کار را با برق خانگی و شارژر معمولی انجام دهید، احتمالاً باید حدود ۱۰ تا ۱۱ ساعت منتظر بمانید.

وزن خودرو ۱۹۴۵ کیلو گرم است. همچنین این خودرو با باتری فول شارژ توانایی پیمایش ۴۴۲ کیلومتر را دارد. البته رقم پیمایش خودروهای برقی همچون مصرف سوخت رسمی خودروهای بنزینی در عمل چندان قابل دسترس نیست.

همچنین باید در نظر بگیرید که مواردی مانند: افزایش میزان بار، افزایش تعداد سرنشینان و مسیر های دشوار یا پرترافیک میزان مصرف انرژی خودرو برقی بالا می رود و به همان اندازه محدوده حرکتی آن ها به همان اندازه پایین می آید.

ضمناً سیستم تعلیق مستقل ۵ اتصاله در عقب فولکس واگن ID.4 کراز نوید یک سواری مطمئن و هندلینگ پایدار در پیچ‌ها را می‌دهد.

و موتور یک موتور برقی
ظرفیت باتری ۵۵.۷ کیلووات ساعت
قدرت ۱۶۸ اسب بخار (۱۲۵ کیلووات)
گشتاور ۳۱۰ نیوتن.متر
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل عقب
شتاب ۹ ثانیه
سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
بُرد خودرو ۴۴۲ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
نوع بدنه کراس اوور کامپکت
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت

طول ۴۵۹۲ میلی‌متر
عرض ۱۸۵۲ میلی‌متر
ارتفاع ۱۶۲۹ میلی‌متر
فاصله محورها ۲۷۶۵ میلی‌متر
وزن خالص ۱۹۴۵ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق ۵۴۳ لیتر
قطر رینگ ۱۹ اینچ

طراحی زیبا و جذاب بیرونی خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4)

طراحی ظاهری خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4)

خودرو فولکس واگن volkswagen) ID.4)، طراحی زیبا و جذابی دارد. طراحی این خودرو نامتعارف و پیچیده است که باعث شده ساده و بی روح نباشد.

خطوط منحنی در بخش هایی مثل، طرح قاب پنجره ها، خط نشانه ای، المان های چهره کاملاً استادانه طراحی شده است. همچنین عناصر اصلی نظیر چراغ‌ها در بخش عقب، به خلق یک بدنه زیبا، متناسب و گیرا برای VW ID4 CROZZ منجر شده است.

فرم بدنه این خودرو کاملاً خوش تراش است. این طرح معمولاً در ایران طرفداران زیادی دارد. همچنین وجود یک هواکش بزرگ در سپر جلو، علاوه بر زیبا و اسپرت جلوه دادن چهره فولکس واگن ID.4 کراز، برای خنک‌سازی موتور برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بخش عقب نیز تلفیق چراغ‌های پیوسته سراسری با فرم جذاب سپر و دیگر المان‌های اصلی این بخش، جذابیت خاصی را به وجود آورده و درمجموع یک ماشین زیبا را برای مشتریان به نمایش گذاشته است.

صفحه نمایش خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4)

یک صفحه نمایش سر به بالا واقعیت افزوده (AR) اختیاری (HUD) اطلاعات خودرو مانند سرعت آن را بر روی شیشه جلو راننده با، به عنوان مثال، تیرهای چرخش سیستم ناوبری نیز به عنوان آنها مرتبط نمایش داده می شود.

با این حال، راننده این اطلاعات را به عنوان یک تصویر سه بعدی در فاصله ظاهری حدود سه تا ده متر در مقابل خودرو می بیند. این بدان معنی است که صفحه نمایش به نظر می رسد در دنیای واقعی خارج از ماشین ادغام شده است. هنگامی که کنترل کروز انطباقی یا کمک سفر فعال است، هر وسیله نقلیه در مقابل ID.4 است, از یک سرعت خاص, برجسته شده توسط AR HUD با یک علامت روشن.

طراحی و فضای داخلی خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4)

طراحی داخلی خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4)

کابین سبک و پر هوا است، تا حدی به لطف داشبورد مینیمالیستی و شیشه جلو گسترده آن. نوارهای نورپردازی محیطی رنگ های عجیب و غریب به برجسته کردن دستبندها در درب ها و قسمت بالایی پنل داشبورد کمک می کنند.

قسمت جلو داشبورد به سمت داخل در پله ها پایین می آید، در حالی که تزئینی نیمه های بالا و پایین را از هم جدا می کند. سقف پانورامیک حس فضای را برجسته می کند.

تمام کنترل ها، از جمله کنترل های روی فرمان، با استفاده از دکمه های حساس به لمس کار می کنند. فقط پنجره های الکتریکی، آینه های درب و چراغ های هشدار خطر با استفاده از سوئیچ های لمسی معمولی کار می کنند.

انتخابگر اهرم انگشت شست در پشت فرمان خود سادگی است؛ به سمت عقربه ساعت بچرخانید تا به جلو حرکت کنید، ضد عقربه ساعت به عقب. یکی از مزایای خوشه ی سنج کوچک نصب شده در ستون این است که وقتی فرمان را تنظیم می کنید، دید خوشه را در حالی که با هم حرکت می کنند مسدود نمی کند.

تجهیزات خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4)

سیستم کمکی ترمز EBD + ABS چراغ‌های LED جلوLight ID
کنترل پایداری ESP کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای
سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HHC سیستم پیشگیری از تصادف در جلو
کروز کنترل تطبیقی ACC سیستم دستیار حرکت بین خطوط
اتوهلد و ترمز پارک برقی سنسور پارک جلو و عقب به همراه ترمز اضطراری در هنگام برخورد

مزایا خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4)

شناسه فولکس واگن ۲۰۲۴۴ با یک محموله بزرگ، پویایی رانندگی صدا و بسیاری از ویژگی های استاندارد، اما محدوده نسبتا کوتاه و قدرت آن را کمتر از برخی از رقبای خود جذاب می کند.

  • قیمت شروع جذاب
  • بسیاری از اتاق محموله
  • سوار شدن و دست زدن متعادل
  • بسیاری از ویژگی های استاندارد

قیمت خودرو برقی فولکس واگن volkswagen) ID.4)

قیمت علی‌الحساب اعلام شده،  ۱۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ می باشد. قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x