فیلم و سریال

معرفی سریال سیاه چاله + بیوگرافی بازیگران، زمان پخش و عکس

سریال سیاه چاله به کارگردانی حسین نمازی و نویسندگی محمدعلی حسینی ساخته شده است و از جدیدترین سریال های سال 1402 به حساب می آید.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال سیاه چاله یکی از جدیدترین سریال‌های نمایش خانگی است که به تازگی پخش آن شروع شده و توجه مخاطبان را به خود جلب کرده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی سریال و بیوگرافی بازیگران این سریال خواهیم پرداخت.

زمان پخش سریال سیاه چاله

داستان سریال سیاه چاله

داستان درباره خانواده‌ای است که زندگی‌ای عادی دارند اما با فهمیدن یک حقیقت روزگارشان دگرگون می‌شود. جمشید در سن 60 سالگی بیکار و اجاره‌نشین شده است و به همراه خانواده خود به خانه پدری که بسیار قدیمی است نقل مکان می‌کنند.

آن ها متوجه می‌شوند که دقیقا در زیرزمین خانه‌شان لوله نفت اصلی وجود دارد و این اتفاق را یک فرصت طلایی می‌بینند تا نفت را بفروشند. درآمدزایی آن‌ها شروع می‌شود اما ماه پشت ابر نمی‌ماند و پای پلیس امنیت ملی به این خانه باز می‌شود. این خلاصه سریال سیاه چاله است که برای شما تعریف کردیم.

زمان پخش سریال سیاه چاله

ژانر این سریال کمدی و اجتماعی است. این اثر نخستین بار از تاریخ 1 اردیبهشت 1402 از بستر فیلم نت شروع به پخش شد. این اثر جمعه‌ها ساعت 12 ظهر منتشر می‌شود.

بازیگران سریال سیاه چاله

نوبت به معرفی بازیگران این سریال می‌رسد. همانطور که پیش‌ازاین اشاره کردیم، بازیگران طنز جدید و قدیمی ماهری در سیاه چاله حضور دارند که یکی از دلایل محبوبیت سریال نیز همین موضوع است. با معرفی بازیگران این اثر با شما هستیم.

بازیگران سریال سیاه چاله

حسن پورشیرازی در نقش جمشید

حسن پورشیرازی بازیگر و کارگردان ایرانی در 8 تیر 1336 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1363 و فیلم سینمایی صف شروع کرد. او در فیلم بازی بزرگان اثر کامبوزیا پرتوی نیز به‌عنوان برنامه‌ریز و دستیار کارگردان حضور داشت. حضور به‌عنوان بازیگر مکمل در فیلم‌هایی همچون بوی پیراهن یوسف، سگ کشی و مسافر ری از دیگر نقاط کارنامه کاری آقای پورشیرازی است.

نقش یدالله او در فیلم معروف مهمان مامان باعث شد که این بازیگر بیش‌ازپیش شناخته شود. او در سریال‌های پرطرفداری همچون سفر سبز، ریحانه و نرگس نقش‌های کلیدی داشت و در مجموع بازیگری بسیار دوست داشتنی و معروف است. حسن پورشیراز به جز سریال سیاه چاله، در مجموعه نمایش خانگی دیو و ماه پیشونی نیز حضور داشت.

هنرپیشه های سریال سیاه چاله

مهران احمدی؛ بازیگر نقش رستم در سریال سیاه چاله

مهران احمدی بازیگر و ‌کارگردان ایرانی در 9 اسفند 1352 چشم به جهان گشود. او پس از تحصیل در رشته تئاتر با سریال جستجو وارد حرفه بازیگری شد. او سپس در فیلم و سریال‌های مختلفی بازی کرد اما این کاراکتر بهبود فریبا در پایتخت 2 و شکیب سریال آوای باران بود که مهران احمدی را به‌صورت گسترده به مخاطب معرفی کرد.

در حقیقت این دو نقش پتانسیل بازیگری این هنرپیشه را در نقش‌های کمدی و نزدیک به کمدی به مخاطب نشان دادند. اما این فقط تنها استعداد آقای احمدی نیست او با سریال چرخ فلک نشان داد که در سخت‌ترین نقش‌های جدی هم می‌تواند موفق عمل کند. مهران احمدی در سریال سیاه چاله نقش اصلی دارد.

عباس جمشیدی فر

عباس جمشیدی فر متولد 17 شهریور 1359 در تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون اسـت. وی فارغ التحصیل کارشناسی رشته تئاتر می‌باشد و بیشتر شهرتش به خاطر بازی در بچه مهندس اسـت. از 15 سالگی بـه بازیگری علاقه‌مند شد تا این کـه بـه آموزشگاه استاد سمندریان رفت و در نهایت با تئاتر درسال 1377 وقتی 17 ساله بود بـه‌صورت جدی شروع کرد.

بیوگرافی عباس جمشیدی

ژاله صامتی در سریال سیاه چاله

ژاله صامتی بازیگر ایرانی متولد 14 فروردین سال 1351 است که مدرک تحصیلی خود را از دانشکده هنرهای زیبا در رشته تئاتر گرفت. او از سال 1372 با فیلم دت یعنی دختر به سینمای ایران معرفی شد و پس از آن در فیلم دشت ارغوانی نقش اول را گرفت. خانم صامتی در سینما بسیار حرفه‌ای عمل ‌کرده است و استعداد بالایی در ژانر کمدی دارد.

یکی از ایفای نقش‌های معروف او در سریال زیرخاکی بود که بسیار دیده و مورد استقبال قرار گرفته شد. اما این بازیگر آثار جدی را نیز به صورت کاملا حرفه‌ای بازی می‌کند. برای نمونه شب اول هجده سالگی از نقش‌آفرینی‌های درخشان خانم صامتی است که در ذهن مخاطب ماندگار می‌ماند. او در سیاه چاله ایفاگر نقش مهری، همسر جمشید است.

ژاله صامتی در سریال سیاه چاله

غلامرضا نیکخواه

غلامرضا نیکخواه متولد ۱ فروردین ۱۳۲۷ بازیگر سینما و تلویزیون اهل بوشهر اسـت. او دانش‌آموختهٔ رشته علوم سیاسی اسـت و کار بازیگری را با ایفای نقشی در تئاتر درسال ۱۳۴۵ و در زادگاهش بوشهر آغاز نمود و سپس درسال ۱۳۶۷ با یک نقشِ کوتاه در شبکه ۲، بازیگری در تلویزیون را نیز تجربه کرد. وی با بازی در سریال‌های طنز بـه شهرت رسید.

الناز حبیبی در سریال سیاه چاله

الناز حبیبی بازیگر جوان و موفق سینما و تلویزیون در 21 مرداد 1367 در شهر تهران دریک خانواده با 5 خواهر و یک برادر بزرگ‌تر متولد شده و او آخرین فرزند خانواده اسـت. در حال حاضر تمام اعضای خانواده الناز حبیبی بـه کشور سوئد مهاجرت کرده‌اند و در بیرون از کشور حضور دارند. حبیبی فارغ التحصیل فوق‌دیپلم رشته تدوین اسـت و رشته کارشناسی او کارگردانی اسـت.

بیوگرافی الناز حبیبی- سریال سیاه چاله

شهره سلطانی در نقش پروین

شهره سلطانی یکی از چندین بازیگر سریال سیاه‌چاله می‌باشد. وی متولد 14 بهمن 1348 است و لیسانس موسیقی دارد. او از سال 1366 تئاتر را آغاز کرد و اولین نقش خود را در سال 1372 با فیلم عبور از تله ایفا کرد. خانم سلطانی سرپرست گروه موسیقی بانوان دات نیز هست و در نواختن پیانو و سنتور تبحر دارد. این بازیگر در نقش‌های مکمل زیادی حضورداشته و در برخی فیلم‌ها نیز نقش اول بوده است اما کاراکتر جذاب و فراموش‌نشدنی او سهیلا در سریال ترش و شیرین است که در ذهن مخاطب باقی می‌ماند.

بیوگرافی شهره سلطانی

بهرنگ علوی در سریال سیاه چاله

در اولین روز از فروردین ماه سال 1359 در تهران متولد شد. این هنرمند کشورمان تنها فرزند خانواده اسـت و مادرش از مدیران شرکت مخابرات و پدرش بازنشسته آموزش‌وپرورش اسـت. علوی دانش آموخته رشته نقشه‌کشی اسـت و حضور در دنیای هنر را با کلاس‌های بازیگری آغاز کرد. از اولین فارغ‌التحصیلان مؤسسه فرهنگی هنری کارنامه اسـت.

بیوگرافی بهرنگ علوی

نقد و بررسی سریال سیاه چاله

سریالی شبیه به شادروان

در این شباهت‌هایی بود که میان این قسمت و فیلم «شادروان»، دیگر ساخته حسین نمازی، به چشم می‌خورد. فیلم «شادروان» با بازی بازیگرانی چون سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، رویا تیموریان و بهرنگ علوی، دومین فیلم بلند سینمایی نمازی بود که نوروز 1401 به‌طور عمومی اکران و به یکی از آثار نسبتا موفق سال گذشته تبدیل شد.

اما نکته نگران‌کننده به جنس تیپ‌سازی کار برمی‌گردد. درست است که، با توجه به ماهیت اثر، نزدیک شدن کاراکترها به تیپ‌های عمومی و ساده قابل انتظار است اما حتی تا اواخر قسمت اول هم هنوز کنشی از شخصیت‌ها ندیده‌ایم که ذره‌ای رنگ و بُعد به آن‌ها ببخشید به‌طوری که می‌توانیم اکثر شخصیت‌های کلیدی را با عناوین ساده‌ای همچون «مرد ساده‌دل»، «جوان بی‌عار»، «داماد پول‌پرست» و «زن دلداده بی‌فکر» معرفی کنیم.

عملکرد کارگردانی

سریال سیاه چاله یک سریال نسبتا شلوغ است. بنابراین کارگردانی حساب‌شده‌ای را می‌طلبد. نمازی در مدیریت سکانس‌های پرجمعیت (از جمله بخش‌هایی از مراسم عروسی اواخر قسمت دوم) موفق نشان می‌دهد. اما در عین حال به این نکته هم توجه دارد که نباید تمام سریال را به نمایش جمعیت پرتعداد اختصاص دهد.

در عوض در مواردی با استفاده از توالی نماهای شلوغ و خلوت، به بارور شدن حس طنز کمک می‌کند. شاید بهترین نمونه‌اش جایی باشد که مراسم عروسی به هم ریخته اما جمشید (حسن پورشیرازی) و رستم (مهران احمدی) در حین استراحت میان حفاری زمین و در حالی که گوشی به گوش دارند و صدایی نمی‌شنوند، فارغ از هیاهوی پشت سر در حال استراحت و نوشیدن چای هستند. آنچه جنبه کمیک این صحنه از سریال سیاه چاله را افزایش می‌دهد، قطع مداوم لحظات به هم ریختن عروسی و استراحت جمشید و رستم است.

جمع بندی و نکات پایانی

در ادامه نقد و بررسی سریال سیاه چاله به بازیگری و نکات پایانی می‌پردازیم. با توجه به حضور بازیگران باتجربه در «سیاه‌چاله» (که اکثر آن‌ها پیش‌ازاین تجربیات موفقی در حوزه طنز داشته‌اند)، عجیب نیست که عملکرد تقریبا تمام آن‌ها از سطح قابل‌قبولی برخوردار است. در این میان بیشتر بار طنز کار به تقابل رستم (مهران احمدی) با دیگر شخصیت‌ها اختصاص یافته و بنابراین حضور احمدی عموما بیش از دیگر بازیگران به چشم می‌آید. برخی از بازیگران دیگر هم در لحظاتی توانسته‌اند خودی نشان بدهند. به‌عنوان مثال می‌توان به چند لحظه رقص اجباری مجید نوروزی اشاره کرد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x