فیلم و سریال

معرفی سریال قانون به گفته لیدیا پوئت (The Law According to Lidia Poët) + خلاصه داستان، معرفی بازیگران

سریال قانون به گفته لیدیا پوئت یکی از سریال‌های ایتالیایی زبان است که شخصیت اصلی آن یک زن شجاع، مستقل و یک‌دنده است. با معرفی سریال The Law According to Lidia Poët با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ یکی از محصولات جدید نتفلیکس سریال قانون به گفته لیدیا پوئت است که در 15 فوریه 2023 (26 بهمن 1401) منتشر شد. این سریال در ژانر معمایی، تاریخی، حقوقی و کمدی ساخته شده است. جالب است بدانید که این سریال با الهام از زندگی لیدیا پوئت، اولین وکیل زن ایتالیایی، ساخته‌شده است.

در این مقاله سعی داریم به بررسی سریال قانون به گفته لیدیا پوئت The Law According to Lidia Poët 2023 بپردازیم و بیشتر با این سریال ایتالیایی جذاب و سرگرم‌کننده آشنا شویم.

خلاصه سریال قانون به گفته لیدیا پوئت

داستان این سریال در قرن 19 میلادی رخ‌داده است و درباره اولین وکیل زن ایتالیایی به نام لیدیا پوئت می‌باشد. لیدیا از کودکی به وکالت علاقه پیدا کرد و سعی کرد راه پدر و برادرش را ادامه بدهد و مانند آن‌ها وکیل بشود. اما چون یک زن است، پروانه وکالتش توسط دادگاه باطل می‌شود. او به این راحتی‌ها دست از جنگیدن برنمی‌دارد و راه‌های جدیدی برای بررسی پرونده‌های حقوقی و کمک به موکلینش پیدا می‌کند.

سریال قانون به گفته لیدیا پوئت چند قسمت است؟

خلاصه داستان سریال قانون به گفته لیدیا پوئت

فصل اول سریال 6 قسمت است و مدت زمان هر قسمت از آن حدود 52 دقیقه می‌باشد.

بیوگرافی بازیگران سریال قانون به گفته لیدیا پوئت

در این سریال بازیگران بااستعدادی به ایفای نقش پرداخته‌اند که بر تماشایی بودن این سریال می‌افزاید. در این بخش به بیوگرافی بازیگران سریال The Law According to Lidia Poët  خواهیم پرداخت.

ماتیلدا د آنجلیس در نقش لیدیا پوئت

ماتیلدا د آنجلیس در نقش لیدیا پوئت

ماتیلدا د آنجلیس (Matilda De Angelis)‌ بازیگر ایتالیایی متولد 11 سپتامبر 1995 برابر با 20 شهریور 1374 است. او فعالیت‌هایی نیز در عرصه موسیقی داشته و چندین تک آهنگ از او منتشر شده. ماتیلدا همچنین در آثاری چون فیلم سریع مثل باد محصول 2016، فیلم یک خانواده محصول 2017، فیلم داستان شگفت‌انگیز جزیره رز محصول 2020، سریال هر چیزی ممکن است محصول 2015 الی 2018، سریال لئوناردو محصول 2021 و سریال مرا مأمور صدا بزن-ایتالیا محصول 2023 بازی کرد است.

پی‌یر لوییجی پاسینو در نقش انریکو پوئت؛ برادر لیدیا

پی‌یر لوییجی پاسینو در نقش انریکو پوئت؛ برادر لیدیا

پی‌یر لوییجی پاسینو (Pier Luigi Pasino) بازیگر و نویسنده ایتالیایی متولد 14 آوریل 1981 برابر با 25 فروردین 1360 است. او علاوه بر سریال The Law According to Lidia Poët در آثاری چون Lovely Boy محصول 2021 و E noi come stronzi rimanemmo a guardare محصول 2021 نیز نقش‌آفرینی کرده است.

سارا لاتزارو در نقش ترزا باربریس؛ همسر انریکو

سارا لاتزارو در نقش ترزا باربریس؛ همسر انریکو

سارا لاتزارو (Sara Lazzaro) بازیگر ایتالیایی متولد 15 سپتامبر 1984 برابر با 24 شهریور 1363 است. او تا کنون در آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی نقش‌آفرینی کرده که از میان آن‌ها می‌توانیم به فیلم ده زمستان محصول 2009، فیلم Andarevia محصول 2013، فیلم Vittima degli eventi محصول 2014، فیلم 18 هدیه محصول 2020، فیلم Welcome Venice محصول 2021 و سریال Volevo fare la rockstar محصول 2019 تا کنون، مینی سریال جنگ به پایان رسیده محصول 2020 و سریال Sono Lillo محصول 2023 اشاره کنیم.

ادواردو اسکارپتا در نقش جاکوپو باربریس؛ برادر ترزا

ادواردو اسکارپتا در نقش جاکوپو باربریس؛ برادر ترزا

در سریال قانون به گفته لیدیا پوئت ادواردو اسکارپتا (Eduardo Scarpetta) بازیگر ایتالیایی نیز به ایفای نقش پرداخته است. وی متولد 14 آوریل 1993 برابر با 25 فروردین 1372 است. او در یک خانواده هنری به دنیا آمد و از سن 9 سالگی به همراه پدرش روی صحنه تئاتر رفت. مادر ادواردو نیز بازیگر است. در سال 2018 ادواردو اولین تجربه سینمایی خود را با فیلم Capri-Revolution و اولین تجربه تلویزیونی‌اش را با سریال L’amica genial کسب کرد. برخی از آثار ادواردو اسکارپتا، هنرپیشه سریال The Law According to Lidia Poët عبارتند از فیلم Qui rido io محصول 2021 و سریال تلویزیونی Le fate ignoranti محصول 2022.

سایر بازیگران اصلی سریال قانون به گفته لیدیا پوئت عبارتند از:

سینیاد تورنهیل (Sinéad Thornhill) در نقش ماریانا پوئت؛ دختر انریکو و ترزا و برادرزاده لیدیا

داریو آیتا (Dario Aita) در نقش آندره‌آ کاراچولو

نمرات و نقد سریال قانون به گفته لیدیا پوئت

نقد سریال قانون به گفته لیدیا پوئت

این سریال در مدت زمان کوتاهی پس از انتشارش توجه بینندگان ایتالیایی‌زبان و غیرایتالیایی‌زبان را به خود جلب کرد. این سریال امتیاز 7.4 را از کاربران سایت IMDb دریافت کرد و 97 درصد کاربران گوگل نیز آن را پسندیدند. با نگاهی به سایت راتن تومیتوز نیز متوجه می‌شویم که این سریال امتیاز 100 درصد را از 5 منتقد دریافت کرده است.

اما نقاط قوت این سریال چیست و چرا باید بین دنیایی از سریال‌های جدید، این اثر از شبکه نتفلیکس را تماشا کنیم؟ اول از همه باید بگوییم که نقش‌آفرینی ماتیلدا د آنجلیس تأثیر زیادی در جذابیت این سریال دارد. او به خوبی می‌تواند توجه بیننده را به خود جلب کند و با استعداد بی‌نظیرش او را به داستان و سرنوشت لیدیا علاقه‌مند کند. شاید اگر د آنجلیس را فاکتور بگیریم، این سریال چیز خاصی برای ارائه نداشته باشد و صرفا یک سریال حقوقی-معمایی معمولی باشد. اما حضور ماتیلدا د آنجلیس و شخصیت بولد و جسور لیدیا همه چیز را تغییر داده است.

البته نمی‌توانیم سینماتوگرافی، موسیقی و همچنین تلاش‌های این مجموعه برای بازآفرینی اتمسفر دهه 1800 را نیز نادیده بگیریم. تنها با نگاهی به لباس‌های شخصیت‌ها، برای دیدن این سریال ترغیب می‌شویم. علاوه بر ماتیلدا د آنجلیس، نقش‌آفرینی پاسینو و اسکارپتا به عنوان بازیگران اصلی مرد نیز ستودنی است

همه این‌ها را که در نظر بگیریم، می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که این مجموعه ایتالیایی‌زبان از شبکه نتفلیکس ارزش تماشا دارد. تعداد قسمت‌های سریال قانون به گفته لیدیا پوئت نیز بسیار کم است و حتی اگر از آن خوشتان نیاید نیز چیزی را از دست نداده‌اید. اما به هر حال پیشنهاد می‌کنیم این شانس را به لیدیا و دوستانش بدهید تا شما را به فضای قرن 19 میلادی ببرند و داستان‌های هیجان‌انگیز زندگی‌شان را برایتان تعریف کنند.

سخن پایانی

سپاس بابت همراهی شما تا انتهای این مطلب، در این مقاله به معرفی سریال قانون به گفته لیدیا پوئت The Law According to Lidia Poët پرداختیم و درباره داستان و بازیگران آن صحبت کردیم. نظر شما درباره این سریال چیست؟‌ آیا به تماشای فیلم و سریال‌های ایتالیایی علاقه‌مندید؟ می‌توانید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x