فیلم و سریال

معرفی سریال لاکوود و شرکا (2023 Lockwood & Co) + خلاصه داستان، نقد و بیوگرافی بازیگران

سریال لاکوود و شرکا یکی از جدیدترین و مهیج‌ترین سریال‌هایی است که در سال 2023 توسط نتفلیکس منتشر شد. در این مقاله به معرفی کامل سریال Lockwood & Co  خواهیم پرداخت.

به گزارش پارت نیوز؛ کمپانی نتفلیکس در ساخت آثار مهیج و جذاب شناخته شده است. شناخته شده ترین سریال‌های دنیا در سال‌های اخیر از این پلتفرم پخش شده اند. سال 2023 نیز سال خوبی برای نتفلیکس بود و شاهد آثار تماشایی و درخور تماشایی از آن بودیم. همچنین فصل جدید بسیاری از آثار پرطرفدار جهان نیز قرار است در سال جاری توسط این پلتفرم پخش شوند.

سریال لاکوود و شرکا ساخت کشور انگلیس است کارگردان این سریال ویلیام مک‌گریگور (William McGregor)، می‌باشد. این سریال مهیج در واقع براساس سری کتاب‌هایی با همین نام به قلم جاناتان استرود (Jonathan Stroud) ساخته شده که پنج جلد دارد و این سریال دو جلد اول آن را دربر می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با سریال لاکوود و شرکا و بیوگرافی بازیگران آن تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

خلاصه‌ی سریال لاکوود و شرکا (Lockwood & Co 2023)

داستان درباره دختری جوان به نام لوسی کارلاین است که توانایی‌های فراطبیعی دارد و در واقع یک روشن‌بین محسوب می‌شود. او با دیدن کارت ویزیتی از آژانس شکارچی لاکوود و شرکا، کنجکاو می‌شود و نزد این دو پسر که لاکوود و جرج نام دارند می‌رود‌. آن‌ها یک تیم می‌شوند و شروع به مبارزه با ارواحی که در لندن حضور دارند، می‌کنند.

این قدرت روانی خاص لوسی کارلیل جنبه خطرناکی نیز دارد. در حقیقت، اگر ارواح خبیثه به او دست بزنند، باعث می‌شود تا او آن درد و عذاب پیرامون این ارواح را حس کند و باعث رنجش وی شود، رنجشی که حتی ممکن است او را به کشتن نیز بدهد.

آنتونی لاکوود یکی دیگر از کاراکترهای اصلی داستان به شمار می‌رود که به‌عنوان فردی خطرپذیر توصیف شده است. او در بچگی یتیم شده و رهبر این گروه و مؤسس کمپانی لاکوود و شرکا به شمار می‌رود. قدرت خاص او نیز توانایی بینایی ماوراء طبیعی است و او می‌تواند ارواحی که در لندن هستند را مشاهده کند.

جورج کابینز نیز سومین شخصیت اصلی به شمار می‌رود که به‌عنوان فردی بدبین و محقق توصیف‌شده است. او دست راست آنتونی لاکوود به شمار می‌رود اما هنوز با لوسی کنار نیامده است. این توصیفات مربوط به کتاب‌ها است و باید منتظر ماند و دید که سریال چگونه این کاراکترها را به نمایش در خواهد آورد.

تاریخ انتشار سریال لاکوود و شرکا

خلاصه سریال لاکوود و شرکا

ژانر سریال لاکوود و شرکا ۲۰۲۳ رازآلود، مهیج، فراطبیعی و کارآگاهی است. این سریال در تاریخ 27 ژانویه 2023 (7 بهمن 1401) منتشر شد.

سریال لاکوود و شرکا چند قسمت است؟

اگر سوال شما این باشد که سریال لاکوود و شرکا چند قسمت است؟ باید بگوییم که این اثر 8 قسمت دارد و هر قسمت آن به طور میانگین 37 تا 49 دقیقه می‌باشد.

بازیگران سریال Lockwood & Co 2023

تقریبا تمام بازیگران این سریال تازه کار هستند و تجربه زیادی برای بازیگری ندارد. البته می توان گفت این موضوع به جذابیت سریال می‌افزاید. در ادامه با بیوگرافی هنرپیشه‌های سریال لاکوود و شرکا همراه شما هستیم.

روبی استوکس در نقش لوسی کارلاین

روبی استوکس در نقش لوسی کارلاین سریال لاکوود

این بازیگر 22 سال سن دارد و در لندن متولد شده است. روبی می استوکس (Ruby May Stokes) بازیگر اهل انگلیس متولد 4 سپتامبر 2000 (14 شهریور 1379) است. این بازیگر حرفه خود را از سن کم و سال 2010 شروع کرد تا اینکه توانست در سال 2016 با فیلم Una کار خود را رسما آغاز کند. سپس در سال 2019 در فیلم  راکس (Rocks) ایفای نقش داشت. اما دیده  شدن استوکس از سریال معروف بریجرتون (Bridgerton) شروع شد. او در حال حاضر با سریال Lockwood & Co به شهرت رسیده و نقش لوسی استوکس او در بین مخاطبان پرطرفدار شد.

کمرون چپمن در نقش آنتونی لاکوود

کمرون چپمن در نقش آنتونی لاکوود در سریال لاکوود

یکی از بازیگران 20 ساله و اهل لندن سریال Lockwood & Co 2023 کمرون چپمن است. کمرون چپمن (Cameron Chapman) بازیگر جوان و بااستعداد اهل انگلیس در تاریخ 15 دسامبر 2002 (24 آذر 1381) به دنیا آمد‌. او بازیگری را در واقع با سریال لاکوود و شرکا شروع کرده و توانسته به‌عنوان یک نقش اصلی کاملا تثبیت شود. این بازیگر به جز بازیگری به بازی‌های ویدیویی، سفر و عکاسی نیز علاقه دارد‌.

علی حاجی حشمتی در نقش جورج کریم

علی حاجی حشمتی در نقش جورج کریم در سریال لاکوود و شرکا

علی حاجی حشمتی (Ali Hadji-Heshmati) بازیگری انگلیسی است که در 15 ژوئن 1999 (25 خرداد 1378) به دنیا آمده و 23 ساله می باشد. او اصالتی عربی دارد و تاکنون در سریال آموزش بد (Bad Education) محصول 2012 و سریال اکس رایدر (Alex Rider) محصول 2020 ایفای نقش داشته است. این بازیگر در سریال لاکوود و شرکا یکی از نقش‌های اصلی محسوب می‌شود.

سایر بازیگران سریال Lockwood & Co عبارتند از:

مایکل کلارک (Michael Clarke) در نقش اسکال (جمجمه)

ایوانو جرمیا (Ivanno Jeremiah) در نقش بازرس بارنس

لوک تریداوی (Luke Treadaway) در نقش گلدن بلید (خنجر طلایی)

مروان کریستی (Morven Christie) در نقش پنه‌لوپه فیتس

نقد سریال لاکوود و شرکا

نقد سریال لاکوود و شرکا

به بخش نقد سریال لاکوود و شرکا ۲۰۲۳ رسیدیم. همان‌طور که گفتیم این سریال با استقبال خوبی روبه‌رو شد به طوری که به احتمال زیاد فصل دوم آن نیز تمدید شود. منتقدان نیز نظر مثبتی راجع به این اثر داشتند.

از میان 7 منتقدی که به سریال رای دادند، 6 نفر نظری مثبت و فقط یک نفر نظری متوسط داشت. در ادامه چند دیدگاه را باهم مرور می‌کنیم.

جنا شرر (Jenna Scherer) / AV Club

نمره: 83/100

در مجموع، لاکوود ترکیبی جذاب از داستان‌های پلیسی رنگارنگ نوآر، ترسناک، و درام نوجوانانه با میزان مناسبی از طنز است.

لیلا لطیف (Leila Latif) / The Guardian

نمره: 80/100

اسرار زیادی وجود دارد، مبارزه با شمشیر و ترس، پرش، و همچنین برخی از چرخش‌های شگفت انگیز از ایوانو جرمیا در نقش بازرس بیهوده بارنز و لوک تریداوی در نقش گولدن بلید نیز می‌بینیم که تعادل کاملی در سریال ایجاد می‌کند.

مایک هیل (Mike Hale) / The New York Times

نمره: 80/100

سریال در شیوه خودش بسیار رضایت بخش است. بازیگر جوان بریجرتون حال در نقش لوسی ایفای نقش دارد. حضور یک قهرمان زن و دو قهرمان مرد، مثلثی جالب ایجاد می‌کند.

لوئیس گریفین (Louise Griffin) / Radio Times

نمره: 60/100

متاسفانه، به سادگی می‌توان دید پیچ‌وخم‌های سریال لاکوود و شرکا ما را به کجا خواهند برد و آنچه که می‌تواند پیچیدگی داستانی بزرگی برای تنظیم قسمت آخر باشد را می‌توان خیلی زود فهمید. اما این توانایی کورنیش برای زنده کردن (یا مرگ) وحشتناک ترین بخش‌های رمان‌های استرود است که سریال را از دیگر آثار فانتزی نتفلیکس متمایز می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را از داستان و بیوگرافی بازیگران سریال Lockwood & Co 2023 با خبر کنیم. شما نیز می‌توانید با تماشای این سریال نظرتان را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x