فیلم و سریال

معرفی سریال مظنون (Person of Interest) + بازیگران، خلاصه داستان و نقد

سریال مظنون در ژانر جنایی و درام ساخته شده است. این سریال 103 قسمتی محصول شبکه CBS می‌باشد.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال مظنون (Person of Interest) سریالی درام و جنایی است که در بین سال‌های 2011 تا  از شبکه CBS 2016 منتشر شد و توانست نظرات مثبت منتقدین و مردم را جلب کند. برای آشنایی بیشتر با این سریال تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

خلاصه داستان سریال مظنون

داستان این سریال یک هکر نخبه و میلیاردر به نام “هارولد فینچ” است که پس از حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر هوش مصنوعی را برای دولت آمریکا ساخته که با زیرنظر گرفتن تمامی حرکات مردم می‌تواند قبل از وقوع یک حادثه تروریستی یا قتل آن را پیش بینی کند و در سریال با نام ماشین شناخته می‌شود.

بازیگران سریال مظنون

ماشین علاوه بر هشدارهای مرتبط به حوادث تروریستی یک سری شماره و هشدار نیز به عنوان شماره‌های نامرتبط را نیز شناسایی می‌کند که در واقع خطر یا اتفاقات بعدی را پیش‌بینی می‌کند که به عموم مردم مربوط است و مرتبط به امور ملی و دولت نمی‌شود. بنابراین دولت هیچ دخالتی در آن‌ها نمی‌کند و نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت است. دغدغه اصلی هارولد همین شماره‌های نامرتبط است و وجدان و انسان دوستی به او اجازه نمی‌دهد نسبت به این شماره‌ها بی‌تفاوت باشد به همین دلیل به سراغ جان ریس می‌رود و . . . .  .

زمان پخش سریال مظنون (Person of Interest)

این سریال قرار است از روز دوشنبه  (۱۳ مرداد ماه) هرشب ساعت ۲۳:۰۰ بر روی آنتن شبکه تماشا رود. این سریال در ساعات ۰۵:۰۰، ۱۱:۰۰، و ۱۷:۰۰ روز بعد نیز تکرار خواهد شد.

بازیگران سریال مظنون

در ادامه به معرفی بازیگران این سریال هیجان انگیز خواهیم پرداخت.

مایکل امرسون در نقش هارولد فینچ

بازیگران سریال مظنون

هارولد فینچ با بازی Michael Emerson که او را به عنوان شخصیت بن در سریال lost به یاد داریم. هارولد فینچ مغز متفکر داستان و سازنده‌ی ماشین است و عامل اصلی تمامی اتفاقاتی است که در سریال مظنون می‌افتد.

مایکل امرسون (Michael Emerson) بازیگر آمریکایی متولد 1954 در آیوا است. او در سریال‌های «گمشده» و «شخص مورد نظر» و در فیلم‌هایی مثل «اره» بازی کرده است.

جیم کاویزل در نقش جان ریس

بازیگران سریال مظنون

جان ریس با بازی Jim Caviezel نقش یک نیروی نظامی تعلیم دیده و توانا و به نوعی هیتمنی قهار است که توسط هارولد جهت رسیدگی به شماره‌های نامرتبط استخدام می‌شود.

جیم کاویزل (Jim Caviezel) با نام کامل (James Patrick Caviezel) متولد 26 سپتامبر 1968 بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی می‌باشد. او با بازی در «The Passion of the Christ» در سال 2004، «Frequency» در سال 2000 و «The Thin Red Line» در سال 1998 شناخته شده است.

کوین چاپمن در نقش لیونل فاسکو

بازیگران سریال مظنون

لیونل فاسکو با بازی Kevin Chapman نقش یک پلیس فاسد است که بر حسب اتفاقاتی که در سریال مشاهده خواهید کرد به نوعی اسیر و گرفتار جان ریس می‌شود و ریس از او جهت رسیدگی به شماره‌های نامرتبط اعلام شده توسط ماشین استفاده می‌کند .

کوین چاپمن (Kevin Chapman) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 29 جولای 1962 است. از جمله کارهای او می‌توان به «City on a Hill» در سال 2019، «Person of Interest» در سال 2011 و «The Equalizer 2» در سال 2018 اشاره کرد.

سارا شاهی در نقش ثمین شاو

بازیگران سریال مظنون

ثمین شاو با بازی Sarah Shahi بازیگر ایرانی تبار سریال مظنون است که در ادامه به داستان اضافه می‌شود. او نیز مانند جان دارای توانایی بالای نظامی است و بخش زیادی از بار اکشن سریال روی دوش او و جان می‌باشد.

آهو جهان سوز «سارا» شاهی به انگلیسی Sarah Shahi، متولد 10 ژانویه 1980، اولس، تگزاس، مُدل و بازیگر آمریکایی است. پدر او عباس جهان سوز شاهی، یک ایرانی از نوادگان فتحعلی‌شان قاجار و مادرش اسپانیایی می‌باشد.

او با بازی در سریال‌های «آلیاس» (Alias)، «واژه ال» (The L Word)، «نسبتاً قانونی» (Fairly Legal) ، «مظنون» (Person of Interest) و «بلک آدام» (Black Adam) به شهرت رسیده است.

تراجی پی.هنسون در نقش جاس کارتر

بازیگران زن سریال مظنون

جاس کارتر با بازی Taraji P. Henson نقش یک کاراگاه درستکار را ایفا می‌کند. او اولین شخصی است که به اقدامات مخفیانه جان ریس و هارولد مشکوک شده و به دنبال کشف حقایق و دستگیری جان ریس می‌باشد.

هنسون بازیگر، تهیه کننده و صداپیشه آمریکایی متولد ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۰ در واشینگتون است که از سال ۱۹۹۲ فعالیت خود را آغاز نمود. وی سابقه بازی و صداپیشگی در فیلم و سریال‌هایی همچون مظنون، ارقام پنهان، پسر کاراته باز، مورد عجیب بنجامین باتن، الف اینترنت را خراب می‌کند، بهترین دشمنان و کافی و کریم را در کارنامه هنری خود دارد.

ایمی اکر در نقش روت

روت در سریال مظنون

روت با بازی Amy Acker هکری روان پریش و باهوش است که در چندین مقطع با هارولد و جان ریس درگیر شده و با توجه به پی بردن به وجود ماشین به دنبال این است که آن را آزاد کند و از شر قوانین و کدهای اخلاقی که هارولد برای ماشین تعریف کرده رهایش کند.

ایمی اکر (Amy Acker) بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 5 دسامبر 1976 است. او با بازی در «Angel» در سال 1999، «Alias» در سال 2001 و «The Cabin in the Woods» در سال 2012 شناخته شده است.

نقد سریال مظنون

نقد سریال مظنون

این مجموعه موضوعات پیچیده‌ای مانند نظارت دولتی، اخلاق هوش مصنوعی و ماهیت خیر و شر را بررسی می‌کند. همچنین تمرکز زیادی روی توسعه شخصیت دارد، به طوری که هر یک از شخصیت‌های اصلی در طول سریال رشد و تحول قابل توجهی را تجربه می‌کنند.

سریال مظنون Person of Interest به دلیل تکنیک‌های داستان‌سرایی نوآورانه‌اش، از جمله استفاده از روایت‌های غیرخطی، دیدگاه‌های متعدد و فلاش‌بک‌ها مورد ستایش قرار گرفت. همچنین عناصری از داستان‌های علمی تخیلی را در خود گنجانده است، با ماشین‌هایی که در مرکز طرح قرار دارند به عنوان یک استعاره قدرتمند برای نفوذ فزاینده فناوری در زندگی ما عمل می‌کنند.

با وجود موفقیت انتقادی، سریال مظنون Person of Interest پس از فصل پنجم توسط CBS لغو شد. با این حال، از آن زمان به بعد طرفداران اختصاصی پیدا کرد و به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی علمی تخیلی دهه 2010 در نظر گرفته می‌شود.

یکی از جنبه‌های قابل توجه سریال مظنون Person of Interest استفاده از شخصیت‌های قوی زن است. هم جاس کارتر و هم سامین شاو از مجریان قانون حرفه‌ای ماهری هستند که نقش‌های کلیدی در مبارزه با جرم و جنایت در سریال ایفا می‌کنند. شخصیت امی آکر روت نیز به شخصیتی پیچیده و جذاب تبدیل می‌شود و رابطه او با هارولد فینچ لایه دیگری از پیچیدگی را به داستان اضافه می‌کند.

این سریال همچنین به مسائل سیاسی و اجتماعی مانند فساد، نظارت دولتی و حریم خصوصی در عصر دیجیتال می‌پردازد. با پیشرفت سریال، مشخص می‌شود که ماشین و سامری سریال‌های خاص خود را دارند که منجر به درگیری بین سازندگان آن‌ها و کسانی می‌شود که می‌خواهند از آن‌ها برای اهداف خود استفاده کنند.

انتهای مطلب

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x