فیلم و سریال

معرفی سریال کمپانی (The Company)+ ساعت پخش، نقد و بازیگران

چهره‌های واقعی دوران جنگ سرد با داستانی تخیلی بر اساس گروهی از ماموران سیا و هم‌رده‌های خودشان در سازمان‌های KGB، MI6 و موساد همکاری می‌کنند.

به گزارش پارت نیوز؛ سریال کمپانی در ژانر هیجانی و جاسوسی ساخت سال ۲۰۰۷ آمریکا می‌باشد. این مینی سریال را مايکل سالامون کارگردانی کرده است. از جمله ستارگان این سریال می‌توان کریس اودانل، مایکل کیتون و آلفرد مولینا را نام برد. در ادامه برای آشنایی با مینی سریال کمپانی از شما دعوت می‌کنیم تا با سایت پارت نیوز همراه باشید

خلاصه داستان سریال کمپانی

Chris O'Donnell کریس اودانل

داستان سریال از سال ۱۹۵۵ آغاز می‌شود. اما پس از آن گریزی به سال‌های پیشین در سال ۱۹۵۰ می‌زند؛ در نهایت داستان در سال۱۹۹۱ به پایان می‌رسد. سریال کمپانی 4 دهه را روایت می‌کند و بر اساس یک رمان نوشته شده است. داستان اين رمان که براساس آن سريال «کمپاني» ساخته شده است به رسوايي‌ها و اتفاقات عجيب در دوران جنگ سرد مي‌پردازد.

جاسوسان دوجانبه که در دوران جنگ سرد نقشي تعيين کننده را به دوش می‌کشیدند و البته به عنوان نقطه ضعف‌هاي بزرگ سازمان‌هاي اطلاعاتي آمریکا مطرح شدند. همچنین اين داستان همواره سوژه مناسبي براي خلق آثار ادبي و سينمايي بود. جاسوسي و هيجاني‌انگیز بودن سريال کمپاني از مجموعه فيلم‌هاي جاسوسي است که ساختار داستاني مهيجي دارد.

کمپاني سريالی است که در 3 قسمت آماده شده و در کل از فعاليت‌هاي سازمان سيا در دوران جنگ سرد است. اين سريال براساس رمان پرفروشي به همين نام نوشته «رابرت ليتل» ساخته شده است. داستان سريال از سال 1955 آغاز مي‌شود و پس از آن به سال 1950 فلاش بک مي‌زند و سپس در سال 1991 به پايان مي‌رسد و يک بازه زماني 41 ساله را دربرمي‌گيرد.

بعد از پايان جنگ جهاني دوم آثار زيادي درباره جنگ جهاني جنگ‌های پس از آن که جنگ سرد اطلاق می‌شدند ساخته شد. جنگ سرد اصطلاحي است که به نبرد ميان سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريکا و روسيه بعد از جنگ جهاني دوم اطلاق شد.

زمان پخش سریال کمپانی

سریال کمپانی از پنجشنبه ۱۱ آبان 1402 هر شب ساعت 23:00 از شبکه تماشا پخش می‌شود. اگر در این ساعت موفق به دیدن این سریال نشدید می‌توانید بازپخش آن را در ساعات ۵، ۱۱ و ۱۷ از همین شبکه تماشا کنید.

بازیگران سریال کمپانی

michael keaton مایکل کیتون

بازیگران سریال کمپانی شامل کریس اودانل، آلفرد مولینا، آلفرد مولینا، مایکل کیتون، جیمز آنگلتون، روری کاکرین، الساندرو نیولا، تام هلندر، سایمون کالو، الیهو، آنا سیلک، دن پترونیویچ، فرناندا دوروگی، جودا کاتز، بیلی پاروت، کریگ الدریج، مت لیندکوئیست، پیتر فانکسیکای، کاترین مک نالی، فیلیپ مک کنزی، ریچارد بلکبرن هستند.

معرفی سریال کمپانی

alfred molina آلفرد مولینا

دليل اين‌که به اين رقابت سنگين ابرقدرت‌ها لقب جنگ سرد نامیده شده، آن است که برخلاف جنگ‌هاي ديگر در اين نبرد کمترين استفاده از اسلحه و تجهيزات و ادوات جنگ‌هاي کلاسيک شد. داستان سريال «کمپاني» نيز در زماني مي‌گذرد که خطوط طرفين نبرد کاملا مشخص شده است. براساس يک رمان سريال «کمپاني» براساس رماني به همين نام نوشته «رابرت ليتل» ساخته شده است.

اين سريال مانند بسياري از نمونه‌هاي موفق يک درام دهم آمیخته با چالش‌هاي رواني نيست، بلکه داستاني جاسوسي و مهيج است که از ژانرهاي حادثه‌اي سررشته مي‌گيرد. نقطه متمايز اين سريال شخصيت‌ها هستند. شخصيت‌ها در اين سريال بيش از آن‌که تمايل به قهرمان بودن داشته باشند تمام تلاششان را به‌کار مي‌گيرند که واقعي باشند و اين نيز عاملي براي جذابيت سریال کمپانی به‌شمار می‌رود. رويدادهاي واقعي رويدادها و اتفاقاتي که در رمان و سپس فيلمنامه سريال «کمپاني» رخ مي‌دهد براساس رويدادهاي واقعي به نگارش درآمده‌اند اما دچار تغييرات نمايشي شده و از واقعيت فاصله گرفته‌اند.

نقد سریال آمریکایی کمپانی

بازیگران سریال کمپانی

سریال کمپانی يکي از جذاب‌ترين ژانرهاي سينمايي و نمايشي ژانرجاسوسي است. تاريخچه سينما و ادبيات در ژانرجاسوسي به دوران جنگ جهاني دوم و سپس جنگ سرد بازمي‌گردد و از همين رو آثار سينمايي جاسوسي از همان زمان سينماي صامت به عنوان ژانري پرمخاطب و جذاب دستمايه فيلمسازان قرار گرفتند. اولين بار فيلمسازان انگليسي مجموعه فيلم‌هاي خبري درباره جاسوسان آلماني ساختند و پس از آن، اين گونه سينمايي شکل گرفت.

تعليق و معما ژانر جاسوسي تلفيقي از هيجان، تعليق و طرح معماهاي کوچک و بزرگ است. اما عنصر اصلي و نيروي محرک داستان‌هاي جاسوسي، هيجان و حوادث هيجان‌انگيز است. حوادث ريز و درشتي که در قالب اتفاقات هيجان‌انگيز گونه جنايي در آثار نمود پيدا مي‌کنند. هرچند دنياي جاسوسي به‌واسطه حوادث و اتفاقات درونش مانند جنايت، سرقت، تعقيب و گريز و مسائلي از اين دست يک ژانرحادثه‌اي و جذاب است. جيمزباند و مردي که زياد مي‌دانست آلفرد هيچکاک را استاد تعليق و هيجان در سينما مي‌دانند. او به دليل تسلطش بر خلق آثار هيجان‌انگيز همواره يکي از بهترين سازندگان آثار جاسوسي بوده است.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x