فیلم و سریال

معرفی فصل دوم سریال وایکینگز Vikings: Valhalla + داستان، معرفی بازیگران و نقد

سریال وایکینگز یکی از سریال‌هایی که این روزها طرفداران بسیاری در سرتاسرجهان با خود همراه کرده است. در این مطلب به معرفی فصل دوم سریال وایکینگز والهالا و بازیگران آن خواهیم پرداخت.  

به گزارش پارت نیوز؛ فصل دوم سریال وایکینگز Vikings: Valhalla ، ‌سریالی اکشن، تاریخی، ماجراجویی، درام،عاشقانه و جنگی است و محصول کشورهای ایرلند، آمریکا و کانادا می‌باشد. بر ای آشنایی بیشتر با این سریال مهیج و پرطرفدار تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

معرفی فصل دوم سریال وایکینگز

سریال وایکینگز،Vikings: Valhalla دنیای فرنچایزی را باز کرد که موفقیت زیادی در شبکه «هیستوری» پیدا کرده بود. با توجه به این‌که «کاتاگات» به عنوان مرکز جهانی تجارت بر اتفاقات و شخصیت‌های سریال تاثیر پررنگی داشت، فصل اول این سریال ساخته‌شده توسط شبکه نتفلیکس تقریبا به آنچه که می‌خواست رسید. داستان سریال در حدود هزار سال پیش و در اوایل قرن یازدهم می‌گذرد.

ما با لیف اریکسو (با بازی سم کورلت)، خواهر تندخو و سرسختش فریدیس اریکسدوتر (با بازی فریدا گوستاوسون) و شاهزاده جاه‌طلب اهل نوردیک یعنی هارالد سیگوردسون (با بازی لئو سوتر) آشنا شدیم. در فصل دوم سریال Vikings: Valhalla داستان این قهرمانان را مدتی بعد از سقوط غم‌انگیز «کاتاگات» دنبال می‌کنیم؛ اتفاقی که رویاهای آن‌ها را خاکستر کرد و سرنوشتشان را تغییر داد.

حالا که آن‌ها تبدیل به چند بی‌خانمان و فراری در منطقه اسکاندیناوی شده‌اند، مجبور به آزمایش توانایی‌ها، رویاها و شجاعتشان در دنیایی فراتر از بندر کاتاگات می‌شوند. آن‌ها مبارزه‌های بسیار زیادی را در پیش دارند.

خلاصه داستان فصل دوم سریال وایکینگز والهالا

داستان فصل دوم سریال وایکینگز

پیش از خواندن ادامه مطلب به این موضوع توجه داشته باشید که خطر اسپول وجود دارد.

داستان فصل دوم از جایی شروع می‌شود که فصل اول سریال پس ‌از سقوط کاتاگات متوقف شد. نیروهای فورک‌بیرد (با بازی سورن پیلمارک) وارد شهر شدند و اولاف (با بازی یوهانس هاوکور یوهانسن) را اسیر کردند. فریدیس و هارالد مخفی‌شده‌اند و لیف هنوز با مشکلات عاطفی و خشم غیرقابل کنترل ناشی از مرگ لیو درگیر است. ملکه اما (با بازی لائورا برلین) در انگلستان حکومت می‌کند و کانوت (با بازی بردلی فریگارد) در حال جنگ با وندها است.

لیف به دنبال خواهرش و هارالد می‌گردد. نیروهای اولاف برای کشتن این سه نفر جایزه تعیین می‌کنند. به همین دلیل، این سه نفر مجبور به فرار از دانمارک به همراه گروهی از واکینگ‌های بت‌پرست می‌شوند که آن‌ها هم توسط نیروهای مسیحی از روستاهایشان اخراج شده‌اند. این سه شخصیت دوست‌داشتنی برای آخرین بار در کنار هم می‌جنگند و بعد از آن، مسیرهایشان به‌طور غیرمنتظره‌ای از هم جدا می‌شود.

در فصل دوم سریال وایکینگز والهالا این سه نفر هرکدام مسیرهای جداگانه‌ای را پیش می‌گیرند. آخرین دختر مشهور «اوپسالا» به یومزبورگ سفر می‌کند؛ به قلعه افسانه‌ای وایکینگ‌ها که به دست محافظان آیین‌ها و روش‌های مذهبی قدیمی تاسیس شده است. هارالد و لیف به سمت شرق و شهر نووگورود حرکت کردند. امید آن‌ها این بود که پادشاه یاروسلاو از ادعای برادرزاده‌اش برای تاج‌وتخت نروژ علیه اولاف حمایت کند.

در نتیجه جدایی سه شخصیت اصلی داستان، خط‌های داستانی اصلی این فصل از هم فاصله می‌گیرند؛ اما هرکدام از آن‌ها برای پیش‌بردن دنیایی که در حال تماشای آن هستیم، کار می‌کنند. داستان مجموعه اصلی Vikings بیشتر حول کاتاگات می‌چرخید و هر از گاهی به جاهای دیگر هم می‌رفت؛ اما در این سریال، جهانی که به تصویر کشیده می‌شود، گسترش می‌یابد و حتی قاره‌های دیگر را در برمی‌گیرد.

داستان سریال از سرزمین‌های برفی روس تا قبایل «پچنگ» در آسیای مرکزی و حتی تا دروازه‌های قسطنطنیه پیش می‌رود. زمانی که از وایکینگ‌ها صحبت می‌شود، همه ما فکر می‌کنیم که ماجراجویی آن‌ها فقط به اروپا و انگلستان محدود می‌شود؛ اما آن‌ها به بسیاری از قسمت‌های جهان مثل شمال آفریقا و حتی ایران سفر کرده‌اند.

بازیگران فصل دوم سریال وایکینگز

معرفی بازیگران سریال وایکینگز والهالا

چندین بازیگر فصل دوم سریال Vikings: Valhalla هستند که از فصل اول این مجموعه بازگشته‌اند. این بازیگران عبارت‌اند از سم کورلت (Sam Corlett) در نقش لیف (Leif)، لئو سوتر (Leo Suter) در نقش هارالد (Harald)، فریدا گوستاوسون (Frida Gustavsson) در نقش فریدیس (Freydis)، لورا برلین (Laura Berlin) در نقش اما از نرماندی (Emma of Normandy)، دیوید اوکس (David Oakes) در نقش گادوین (Godwin) و یوهانس هاوکور یوهانسون (Johannes Haukur Johannesson) در اولاف (Olaf).

سورن پیلمارک (Søren Pilmark) در نقش فورک‌برد (Forkbeard) و بردلی فریگارد (Bradley Freegard) در نقش کانوت (Canute) همگی با توجه به تاثیر زیادی که در فصل اول داشتند، مطمئنا باز خواهند گشت. همچنین پولیانا مک‌اینتاش (Pollyanna McIntosh)، بازیگر نقش ایلفگیفو (Ælfgifu) نیز بازگشت خود را از طریق حساب کاربری اینستاگرام خود تائید کرده است.

در بین بازیگران فصل دوم سریال وایکینگز فلوریان مونته‌آنو (Florian Munteanu)، بازیگر نقش ریزر فیست (Razor Fist) در فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings بازی کرده بود، حضور دارد که نقش مانیاکس (Maniakes)، ژنرال بیزانسی را ایفا می‌کند. همچنین جیمز بردلی (James Bradley) نقش هارکر (Harekr)، حاکم جومسبورگ (Jomsborg) را بازی می‌کند.

علاوه بر این هایات کمیل (Hayat Kamille) نیز نقش مریم (Mariam) را فصل دوم سریال وایکینگز ایفا می‌کند، منجمی که در نوگورود (Novgorod) گیر افتاده است. مارسین دورونچیسکی (Marcin Doronciski) نیز نقش اولاف و پادشاه یاروسلاو حکیم (Yaroslav the Wise) را بازی می‌کند، درحالی که سوفیا لبدوا (Sofya Lebedeva) نیز در نقش یک دختر اشراف‌زاده روسی با نام النا (Elena) قرار می‌گیرد.

فریدا گوستافسون در نقش فردیس

فریدا گوستافسون در نقش فردیس در فل دوم سریال وایکینگز

در فصل دوم سریال وایکینگز نقش فردیس همچنان در سریال به ایفای نقش می‌پردازد. فریدا زاده‌ی سوم ژوئن 1993 (13 خرداد 1372) در استکهلم سوئد است. او ابتدا وارد عرصه‌ی مدلینگ سوئد شد و پس از آن به ژاپن رفت تا به طور جدی‌تر این حرفه را ادامه دهد.

عکس فریدا گوستافسون بر روی نشریات معتبری چون Vogue و Prada منتشر شده و او تاکنون با برندهای بسیاری از جمله لوئی ویتان، رالف لورن و کالوین کلاین به عنوان مدل همکاری کرده است. مجموعه The Witcher (2019) از مشهورترین سریال‌هایی که این بازیگر سوئدی در آن به ایفای نقش  (نقش مادر گرالت) پرداخته است.

سم کورلت در نقش لیف اریکسون

سم کورلت در نقش لیف اریکسون در سریال وایکینگز

از دیگر بازیگران فصل دوم سریال وایکینگز. (Sam Corlett) سم کورولت، بازیگری استرالیایی است. سم در پایان سال 2018 لیسانس هنرهای نمایشی، بازیگری را در WAAPA (آکادمی هنرهای نمایشی استرالیای غربی) دریافت کرد و تحصیلات سم فرصت‌های بسیار خوبی را برای او فراهم کرد تا در تولیدات مختلف حضور یابد.

پس از ترک WAAPA، سام برای بازی در اقتباس سینمایی پرفروش‌ترین فیلم هیجان‌انگیز جین هارپر «The Dry» انتخاب شد. سم در حال حاضر روی پروژه‌ای با برادران وارنر و نتفلیکس کار می‌کند.

جان کاوانا (John Kavanagh) در نقش پیشگو

John Kavanagh جان کاوانه در فصل دوم سریال وایکینگز

یکی از نقش‌های تاثیر گذار در فصل دوم سریال وایکینگز پیشگو است. کاوانا کار خود را با کمدی ایرلندی پدی (1970) آغاز کرد که در آن نقش کوچک ویلی ایگان را برعهده داشت. در همان سال او نقش کوچک دیگری را در فیلم جنگ جهانی دوم به نام The McKenzie Break (1970) بازی کرد.

فیلم تئاتر بعدی یکی از معروف‌ترین فیلم‌های کارنامه او بوده، البته جان کاوانا در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی شناخته شده در کنار بازیگران مختلف ظاهر شده است.

پولیانا مک‌اینتاش در نقش ملکه دانمارک

پولیانا مک‌اینتاش در نقش ملکه دانمارک سریال وایکینز

در ادامه بیوگرافی بازیگران فصل دوم سریال وایکینگز والهالا می‌رسیم به پولیانا مک‌اینتاش، او زاده‌ی ۱۵ مارس سال ۱۹۷۹ بوده و اصالتا اسکاتلند است. پولیانا مک‌اینتاش نوجوانی خود را در پرتغال و کلمبیا سپری کرده است. جایی که برای اولین بار در جشنواره ادینبورگ روی صحنه اجرا کرد. او سپس در 16 سالگی به لندن رفت.

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که پولیانا در آن نقش داشته‌ است می‌توان برک و هیر، آزمون و بریم شکار، و سریال مردگان متحرک، فضای مرکزی، سکس و مرگ ۱۰۱ و خانه کاغذی را نام برد.

یوهانس هاوکور یوهانسون در نقش اولاف هارالدسون مقدس

یوهانس هاوکور یوهانسون در نقش اولاف هارالدسون مقدس سریال وایکینگز

هاوکور یوهانسون فارغ التحصیل لیسانس هنرهای زیبا از آکادمی هنرهای ایسلند است و به ایسلندی، فاروئی، دانمارکی و انگلیسی صحبت می‌کند. او از سال 2011 با رزا بیورک سوئینسدوتر، اقتصاددان ازدواج کرده است. آن‌ها دارای سه فرزند هستند. اولین بازی بین المللی او در فیلم «نوح» ساخته دارن آرنوفسکی در نقش قابیل (اولین قاتل جهان) بود.

فصل دوم سریال وایکینگز چند قسمت است؟

این سریال در 8 قسمت ساخته شده است.

فصل سوم سریال وایکینگز ساخته می‌شود؟

پس از اتمام فصل دوم سریال وایکینگز، تولیدکنندگان این سریال خبر ساخت فصل سوم آن را منتشر کردند.

نقد  فصل دوم سریال وایکینگز؛Vikings: Valhalla

آیا فصل دوم این سریال محبوب و پرمخاطب بی‌نقص است؟ البته که نه. این سریال گاهی اوقات با همان سرعت بیش‌ از حد پیش می‌رود و در برخی ارجاعات تاریخی لنگ می‌زند. بسیاری از داستان‌های فرعی آن هم به نتیجه نمی‌رسند که این موضوع مخاطبان را دلسرد و ناامید می‌کند. نسبت به فصل گذشته زمان کم‌تری از سریال در انگلستان می‌گذرد و مخاطب به‌اندازه کافی با داستان آن سمت درگیر نمی‌شود و جذابیتش را از دست می‌دهد.

تلاشی برای قتل «ملکه اما»، او را به تقابل با گادوین می‌کشاند که بیشتر از آن‌که هیجان‌انگیز باشد، قابل پیش‌بینی است. اما در کل، این سریال هشت‌قسمتی با نبردهای هیجان‌انگیز، آیین‌های خاص، نقشه‌های زیاد و شخصیت‌های جذاب زن که بار سریال را به‌اندازه مردان به دوش می‌کشند، بیننده را حسابی سرگرم می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی فصل دوم سریال وایکینگز و بازیگران آن پرداختیم. اگر شما نیز فصل اول یا دوم این سریال را مشاهده کرده­اید می‌توانید در بخش دیدگاه ها نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x