فیلم و سریال

معرفی فیلم سه کام حبس + خلاصه داستان، بازیگران و جوایز

فیلم سه کام حبس با ژانر اجتماعی و درام در سال 1398 ساخته شد و در 30 فروردین 1402 به اکران عمومی گذاشته شد.

به گزارش پارت نیوز؛ فیلم سه کام حبس به عنوان اولین فیلم در سینمای رسانه‌های جشنواره فجر به نمایش درخواهد آمد. هفتمین فیلم سینمایی سامان سالور به تهیه‌کنندگی ساسان سالور و با بازی بازیگرانی چون محسن تنابنده ، پریناز ایزدیار ، متین ستوده، سمیرا حسن پور،  امین میری، یدالله شادمانی ، مریم بوبانی ، محمود نظرعلیان و دیگر بازیگران به عنوان یکی از فیلم های راه یافته به بخش سودای سیمرغ جشنواره سی و هشتم معرفی شد. در ادامه به معرفی این فیلم و بازیگران آن خواهیم پرداخت.

خلاصه داستان فیلم سه کام حبس

موضوع فیلم  سینمایی سه کام حبس درباره زوجی به نام نسیم و مجتبی است که به تازگی صاحب فرزندی شده‌اند. این خانواده سه نفره در جنوب تهران به ظاهر زندگی‌ای ساده و پر از خوشبختی دارند. مجتبی ظروف پلاستیکی می‌فروشد و نسیم نیز با عروسک‌سازی و درست کردن ترشی‌های خانگی امرارمعاش می‌کند. روزی برای مجتبی مشکلی به وجود می‌آید و تصادف می‌کند.

پس از آن حال که نسیم نان‌آور خانه شده و باید همسرش را نجات دهد، می‌فهمد او مدتی است کار خود را از دست داده و مواد مخدر خرید و فروش می‌کند. مثل اینکه مجتبی مقدار زیادی پول بدهکار است و حال نسیم باید در نبود او کار ناتمام همسرش را تمام کند.

کارگردان فیلم سه کام حبس

کارگردان فیلم سه کام حبس

سامان سالور متولد 23 مرداد 1355 از کارگردانان جوان ایرانی است. وی در شهرستان بروجرد متولد شده است و 46 ساله است. این کارگردان فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرد. وی علاوه بر کارگردانی، فیلم‌نامه‌نویسی نیز انجام می‌دهد. سامان سالور مدرک کارگردانی دانشگاه سوره را دارد.

اولین فیلم بلند او با عنوان ساکنین سرزمین سکوت توانست موفق به دریافت جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم صوفیه شود. آقای سالور در مستندسازی نیز مهارت دارد و مستند آرامش با دیازپام 10 (زندگی‌نامه محسن نامجو) در کارنامه او می‌درخشد. این کارگردان جوایز بسیاری از آن خود کرد و بارها کاندید جوایز مختلف نیز شد. فیلم سینمایی سه کام حبس جدیدترین ساخته سامان سالور است.

بازیگران  فیلم سه کام حبس

همان‌طور که گفتیم، این کارگردان از بازیگران کم ریسک استفاده می‌کند. در ادامه به معرفی بازیگران این فیلم خواهیم پرداخت.

محسن تنابنده در نقش مجتبی

محسن تناینده در فیلم سه کام حبس

محسن تنابنده زاده 26 فروردین 1354، بازیگر، فیلم‌نامه نویس و کارگردان ایرانی است. وی متولد تهران بوده و 46 ساله می‌باشد. او از سال 1374 تاکنون به فعالیت در حوزه سینما و تلویزیون می‌پردازد. از نقش‌های ماندگار این بازیگر می‌توان به نقی معمولی در سریال پایتخت، و کریم در سن‌پترزبورگ اشاره کرد.

اگر سریال جذاب پیامک از دیار باقی را به خاطر داشته باشید، حتما این نکته برای شما جالب خواهد بود که بدانید، آقای تنابنده فیلم‌نامه‌نویس این سریال است. محسن تنابنده تاکنون 2 بار موفق به کسب جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در سال‌های 1388 و 1395 برای نقش آفرینی در فیلم‌های سنگ اول و هفت دقیقه تا پاییز شده. این بازیگر توانست در تمام عرصه‌ها خود را ثابت کند و برنده بخش افق‌های جشنواره ونیز شد. اگر محسن تنابنده را صرفا یک بازیگر طنز خوب می‌دانید، فیلم سه کام حبس را ببینید تا نظرتان عوض شود.

پریناز ایزدیار در نقش نسیم

پریناز ایزدیار در فیلم سه کام حبس

پریناز ایزدیار بازیگر جوان و صداپیشه با استعداد کشورمان متولد 8 شهریور سال 1364 است.  وی متولد بابل مازندران بوده و 37 ساله می‌باشد. حتما ارغوان سریال زمانه را خوب به خاطر دارید، بله این اولین نقش خانم ایزدیار بود که مورد توجه قرار گرفت.

پریناز ایزدیار پروژه‌های زیادی در شبکه نمایش خانگی در حال اجرا دارد. عمدتا این بازیگر نقش‌های یکنواختی ندارد و تلاش می‌کند متفاوت بازی کند. از نقش‌های ماندگار این بازیگر می‌توان به؛ سمیه در ابد و یک روز و شیرین در سریال شهرزاد اشاره کرد.

پریناز ایزدیار از گریم شدن ابایی ندارد و تمرکزش فقط نقش‌های بالاشهری و لوکس نیست. این بازیگر کاریزماتیک و خوش استایل در صنعت مدلینگ نیز اخیرا فعالیت‌هایی را آغاز کرده. بازی پریناز ایزدیار در نقش یک همسر دلسوز در فیلم جدید سامان سالور واقعا دیدنی بود.

سمیرا حسن پور در نقش فریبا

سمیرا حسن پور در فیلم سه کام حبس

سمیرا حسن پور هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر در 16 آذر سال 1363 در تهران به دنیا آمد. حتما گلرخ سریال پایتخت اولین عشق ارسطو را به خاطر دارید، خب سمیرا حسن پور همان بازیگر است. سمیرا حسن پور کارنامه بسیار سنگینی در فیلم ندارد اما این نشان‌دهنده بی استعداد بودن او نیست. بعضی بازیگران ترجیح می‌دهند گزینش‌شده‌تر رفتار کننده که وی یکی از آن‌هاست. جالب است بدانید سمیرا حسن‌پور همسر سامان سالور است و در اکثر فیلم‌های این کارگردان به ایفای نقش پرداخته. او بازیگر نقش فریبا در این فیلم است.

متین ستوده در نقش سرپرستار

متین ستوده در فیلم سه کام حبس

یکی دیگر از بازیگران فیلم سه کام حبس متین ستوده است. متین السادات ستوده با نام هنری متین ستوده بازیگر زن ایرانی متولد 23 اردیبهشت 1364 در خرم‌آباد لرستان است و 36 سال سن دارد. او بازیگری را از سال 1374 و مجموعه تلویزیونی این خانه دور است، شروع کرد.  از آثار شناخته شده او می‌توان به مرضیه در نرگس مست و ترانه در سری لیسانسه‌ها شاره کرد.

او در سال 1388 با سریال عملیات 125 باری دیگر در تلویزیون ظاهر شد و با نقش نگین در سه دونگ سه دونگ کاملا به عنوان یک بازیگر جا افتاد‌. در سال 1394 نیز او با ایفای نقش در فیلم خانه دیگری به سینما پا گذاشت. از جمله آثار معروف دیگر این بازیگر باید به لیسانسه‌ها  و ترمینال غرب اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه‌های سه کام حبس عبارتند از:

مریم بوبانی

یدالله شادمانی

امین میری

محمود نظرعلیان

فاطمه نیشابوری

محمد اشکان فر

عوامل فیلم سه کام حبس

تهیه کننده: ساسان سالور

نویسنده: سامان سالور

موسیقی: ستار اورکی

فیلم‌بردار: مسعود سلامی علیرضا مهران

نقد فیلم سه کام حبس

بازیگران فیلم سه کام حبس

سه کام حبس اگرچه در ژانر موردعلاقه سامان سالور یعنی اجتماعی ساخته شده اما با سایر فیلم‌های او تفاوت کمی نیز دارد. این اثر اگرچه به سراغ بازیگران مطرح می‌رود اما ضعف‌هایی نیز دارد.

در ابتدا با زوج بازیگر حرفه‌ای که شامل محسن تنابنده و پریناز ایزدیار می‌شود، روبه‌رو می‌شویم. محسن تنابنده نقش‌آفرینی موفقی دارد! او اگرچه این بار قرار نیست بار روایت داستان را به تنهایی به دوش بکشد اما باز هم در جایگاه خود با موفقیت عمل کرده و متفاوت‌تر از همیشه ظاهر می‌شود.

از طرف دیگر با پریناز ایزدیار که بار روایت داستان را به دوش می‌کشد، روبه‌رو هستیم. خانم ایزدیار برای ایفای نقش نسیم نامزد جشنواره فیلم فجر نیز شد و اگرچه نقش‌آفرینی او شبیه به آثار پیشینش است اما دیدن او در فیلم سه کام حبس برای مخاطب حوصله‌ سر بر نخواهد بود. همچنین بازیگران مکمل نیز در ایفای نقش‌های خود موفق هستند.

اما مشکل فیلم شاید فیلمنامه نه چندان قوی آن باشد. جان کلام سامان سالور و موضوعی که به سراغ آن رفته اگرچه خوب است اما روایت آن چندان چنگی به دل نمی‌زند و گاه برخی مسائل در آن غیرمنطقی به نظر می‌رسند. این نقد فیلم سه کام حبس که برای شما بیان کردیم.

جوایز و نمرات فیلم سه کام حبس

در این بخش می‌توانید تمام جوایزی که این فیلم دریافت کرده و نمرات آن را مشاهده کنید.

نمرات

نمره در (IMDb): 5.9

نمره کاربران گوگل: 80 درصد پسندیدند

افتخارات سی و هشتمین جشنواره فجر

بهترین بازیگر نقش اول زن: پریناز ایزدیار (نامزدشده) و بازیگر نقش مکمل زن: سمیرا حسن‌پور (نامزدشده)

در زمینه فیلم‌برداری: مسعود سلامی (نامزدشده)

در چهره‌پردازی: ایمان امیدواری (نامزدشده)

جایزه

برنده جایزه‌ بهترین بازیگر مرد‌‌ برای‌‌‌‌ محسن تنابنده‌ در‌ جشنواره‌ فیلم‌‌ سلیمانیه

در بخش بین‌المللی

پنجاه و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی گواه هند (این رویداد از جشنواره‌های رده الف جهانی محسوب می‌شود)

فستیوال فیلم‌های ایرانی استرالیا

سی امین دوره جشنواره فیلم هارتلند آمریکا

چهارمین دوره جشنواره فیلم پیشگام در شهر چون کواینگ چین

جشنواره فیلم‌های ایرانی فرانسه

سخن پایانی

هنرپیشه های فیلم سه کام حبس

در این مقاله به معرفی فیلم سه کام حبس محسن تنابنده پرداختیم. این فیلم اگرچه در سال 1398 تولید شد اما 4 سال طول کشید تا به مرحله اکران برسد. از اینکه تا انتهای مطلب با ما همراه بودید سپاسگزاریم. شما می‌توانید نظرتان را درمورد ایرن فیلم در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x