فیلم و سریال

معرفی فیلم سینمایی تصور با بازی لیلا حاتمی

در این مطلب به معرفی فیلم سینمایی تصور خواهیم پرداخت. این فیلم که نام اولیه اش «هرمان» بود به جشنواره کن راه پیدا کرده است.

به گزارش پارت نیوز؛ فیلم سینمایی تصور به عنوان یکی از فیلم‌های بلند بخش رقابتی هفته منتقدین جشنواره کن 2022 انتخاب شد. فیلم تصور اولین تجربه کارگردانی علی بهراد بوده و فیلمنامه این فیلم را نیز خود او نوشته است.

فیلم تصور لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان، داستان یک شب در تهران را می‌گوید و از آن به عنوان فیلمی عاشقانه، جاده‌ای، معاصر و پر از رمز و راز یاد شده است. امسال در بخش رقابت اصلی جشنواره کن، دو فیلم ایرانی دیگر نیز حضور دارند: فیلم برادران لیلا و فیلم عنکبوت مقدس.

کارگردان فیلم تصور

این فیلم اولین ساخته علی بهراد در مقام کارگردان است. فیلمبرداری این فیلم از اسفند 1399 آغاز شد. فیلم تصور در جشنواره کن به عنوان یکی از 7 فیلم بلند در بخش رقابتی هفته منتقدین به روی پرده خواهد رفت.

این بخش از جشنواره به اولین و دومین فیلم‌های کارگردانان از سراسر دنیا اختصاص دارد. اولین فیلم هر کارگردان در این بخش، به صورت خودکار نامزد جایزه دوربین طلایی نیز خواهد شد.

داستان فیلم سینمایی تصور

داستان فیلم سینمایی تصور

هنوز اطلاعات زیادی در مورد داستان فیلم منتشر نشده است. از این فیلم با عنوان فیلمی جاده‌ای، عاشقانه، فانتزی و پر از رمز و راز یاد می‌شود. داستان درباره یک راننده تاکسی خیالپرداز است. او عاشق زنی می‌شود که نمی‌تواند داشته باشد و مجموعه‌ای از برخوردهای پر رمز و راز به وجود می‌آید.

بازیگران فیلم سینمایی تصور

تاکنون اطلاعات زیادی از بازیگران، عوامل و کارگردان فیلم تصور منتشر نشده است. می‌دانیم که علی بهراد به عنوان کارگردان و نویسنده، و جواد نوروزبیگی به عنوان تهیه‌کننده در این فیلم حضور دارند. لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان نیز دو بازیگر اصلی فیلم تصور هستند. در ادامه به معرفی بازیگران اصلی این فیلم و عوامل سازنده آن خواهیم پرداخت.

لیلا حاتمی در فیلم تصور

لیلا حاتمی در فیلم تصور

لیلا حاتمی از بازیگران برجسته ایرانی، متولد 9 مهر 1351 در تهران است. او فرزند علی حاتمی و زری خوشکام، به ترتیب از فیلمسازان و بازیگران ایرانی، است. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فرانسه از دانشگاه لوزان سوئیس است. لیلا در سال 1375 به علت بیماری پدرش به ایران بازگشت و در سال 1377 با علی مصفا، بازیگر ایرانی، ازدواج کرد. این زوج اکنون دو فرزند دارند.

لیلا حاتمی بازیگری را از 12 سالگی با فیلم کمال الملک (1362) آغاز کرد. نقش‌آفرینی وی در فیلم لیلا (1375) به شدت تحسین شد و 2 سال بعد برای فیلم شیدا برای اولین بار نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر شد. حاتمی تاکنون 9 بار نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شده و در این میان 2 بار، برای بازی در فیلم بی‌پولی (1387) و فیلم رگ خواب (1395)، این جایزه را از آن خود کرده است. وی یکی از اعضای هیئت داوران بخش اصلی جشنواره کن 2014 بود و در سال 1391 نیز نشان لژیون دونور را از سوی دولت فرانسه دریافت کرد.

بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین افتخارات بسیاری، از جمله خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم برلین، را برای او به ارمغان آورد.

مهرداد صدیقیان در فیلم تصور

مهرداد صدیقیان در فیلم تصور

مهرداد صدیقیان، بازیگر سینما و تلویزیون متولد 30 بهمن 1367 در تهران است و نقش اول مرد در فیلم سینمایی تصور را برعهده دارد. وی بازیگری را از سال 1374 با فیلم عصر جمعه آغاز کرد. سال بعد در فیلم اتوبوس شب حضور یافت و برای این نقش‌آفرینی افتخاراتی چون نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر و نامزدی بهترین بازیگر مرد سینما در جشنواره حافظ را به دست آورد. فیلم ماجرای نیمروز (1395) نیز برای اولین بار و را نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر کرد.

از جدیدترین کارهای او در سینما می‌توانیم فیلم لامینور و فیلم تا ابد، هر دو محصول سال 1398 را نام ببریم. آخرین حضور وی در تلویزیون نیز به سریال مدینه در سال 1393 برمی‌گردد. صدیقیان با سریال شاهگوش (1393) و سریال رقص روی شیشه (1397) نیز حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرده است.

دیگر عوامل فیلم سینمایی تصور عبارتند از:

علیرضا افکاری: موسیقی
علیرضا برازنده: مدیر فیلمبرداری
علی بهراد: طراح صحنه
عظیم فراین: طراح گریم
عماد خدابخش: تدوین
سونیا حسینیان: طراح لباس
سعید زند: مدیر صدابرداری
لادن رحمتی: منشی صحنه

سخن پایانی

لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان در فیلم تصور

در این مقاله به بررسی فیلم  سینمایی تصور پرداختیم. نظر شما در مورد این فیلم سینمایی چیست؟ چه انتظاراتی از این فیلم و بازیگران دارید؟ در بخش دیدگاه ها نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x