فیلم و سریال

معرفی فیلم مغز استخوان؛ خلاصه داستان، بازیگران و نقد

فیلم مغز استخوان به کارگردانی حمید رضا قربانی در بهار 1401 منتشر شد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این فیلم با ما همراه باشید.

به گزارش پارت نیوز؛ ژانر فیلم مغز استخوان خانوادگی، درام و اجتماعی است. فیلمنامه این اثر نیز به قلم علی زرنگار نوشته‌شده و تهیه کنندگی آن را حسین پورمحمدی بر عهده داشته‌ است. بازیگران فیلم مغز استخوان عبارت‌اند از: پریناز ایزدیار، بابک حمیدیان، نوید پورفرج، جواد عزتی و بهروز شعیبی. مدت زمان این فیلم تقریبا 110 دقیقه است. مغز استخوان پس از اکران در ایران و کشورهای مختلف نقدهای مثبت بسیاری دریافت کرده و برنده و نامزد جوایز بسیاری شده است.

تاریخ اکران‌ فیلم مغز استخوان

فیلم سینمایی مغز استخوان ابتدا در 12 بهمن 1398 در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد که در آنجا برنده و نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین در دو بخش‌ مختلف شد. همچنین این فیلم در تاریخ 29 سپتامبر 2021 (9 مهر 1400) در جشنواره فیلم ونکوور اکران شد و در نهایت در تاریخ 7 اردیبهشت 1401 به اکران عمومی درآمد. پخش بین المللی این فیلم توسط شرکت ایریماژ انجام شده است. فیلم سینمایی مغز استخوان در جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ و جشنواره فیلم‌های ایرانی بارسلونا به نمایش گذاشته شده و مورد توجه قرار گرفته است.

خلاصه فیلم مغز استخوان

خلاصه فیلم مغز استخوان

این فیلم سینمایی اجتماعی درباره بهار، مادری است که پسرش پیام به بیماری سرطان مبتلا شده و پزشکان تمام راه‌های ممکن برای بهبودی پیام را رفته‌اند اما هیچ راهی برای درمان او غیر از استفاده از بانک خون بند ناف پیدا نکرده‌اند. اما بهار از همسرش جدا شده و با همسر دوم خود به نام حسین، زندگی می‌کند. از طرف دیگر پدر پیام به جرم قتل و تجاوز تا یک ماه دیگر اعدام خواهد شد. بهار مجبور می‌شود برای به دنیا آوردن فرزند جدید خود، علی‌رغم میل قلبی خود و همسرش، از هم جدا شوند تا بار دیگر با پدر پیام ازدواج کند اما … .

بازیگران فیلم مغز استخوان

فیلم سینمایی مغز استخوان دومین فیلم بلند حمیدرضا زرنگار است. علاوه بر پریناز ایزدیار، بابک حمیدیان، نوید پورفرج، جواد عزتی و بهروز شعیبی، علیرضا میرسالاری نیز در این سریال به ایفای نقش پیام پرداخته است. همچنین مرتضی قیدی فیلمبردار، مهدی لطیفی دستیار کارگردان، وحید مقدسی صدابردار و مهدی چراغی مدیر تولید این فیلم هستند. علی زرنگار درباره سانسور و پایان فیلم گفته است که متاسفانه پایان فیلم مغز استخوان ممیزی شده و ناچار به تغییر پایان این فیلم بوده‌اند. قابل ذکر است که تماشای این فیلم محدودیت سنی دارد و برای افراد زیر 13 سال مناسب نمی‌باشد.

پریناز ایزدیار در نقش بهار/ مادر پیام

پریناز ایزدیار در فیلم مغز استخوان

پریناز ایزدیار بازیگر و صداپیشه ایرانی متولد 8 شهریور 1364 است. او فعالیت هنری خود را از سال 1385 آغاز کرده است. او برای ایفای نقش در سریال عاشقانه و اجتماعی زمانه اثر حسن فتحی و محصول سال 1391، به شهرت رسید. ایزدیار بازیگری در سینما را با بازی در فیلم یک مرد، یک شهر محصول سال 1386 آغاز کرد. او همچنین در نقش سمیه در فیلم مشهور ابد و یک روز محصول سال 1394 بازی کرده است.

دیگر آثار پریناز ایزدیار عبارتند از: فیلم درام مغز استخوان محصول سال 1398، فیلم درام و اجتماعی سه کام حبس محصول سال 1398، فیلم پلیسی اجتماعی متری شیش و نیم محصول سال 1397، فیلم مقیمان ناکجا محصول سال 1396، فیلم تابستان داغ محصول سال 1395، فیلم یک روز به خصوص محصول سال 1394، فیلم کمدی ورود آقایان ممنوع محصول سال 1390، سریال تاریخی جیران محصول سال 1400، سریال درام، جنایی و عاشقانه شهرزاد محصول سال 1394تا 1396، سریال ماورایی پنج کیلومتر تا بهشت محصول سال 1390 و فیلم درام و عاشقانه ملاقات خصوصی محصول سال 1400.

بابک حمیدیان در نقش حسین/ همسر بهار

بابک حمیدیان در سریال مغز استخوان

بابک حمیدیان بازیگر سینما و تئاتر ایرانی متولد 19 شهریور 1359 در تهران است. او نقش همسر بهار در فیلم مغز استخوان را بازی می‌کند. حمیدیان فعالیت هنری خود را از سال 1382 آغاز کرده است. او دارای مدرک رشته نمایش با گرایش طراحی صحنه است. بابک حمیدیان با ایفای نقش در فیلم قدمگاه محصول سال 1382 وارد عرصه سینما شد و با بازی در فیلم بی‌پولی محصول سال 1386، سریال به کجا چنین شتابان محصول سال 1388 و هیس دخترها فریاد نمی‌زنند محصول سال 1391 شناخته شد.

نوید پورفرج در نقش امیر

نوید پورفرج در فیلم مغز استخوان

نوید پورفرج بازیگر سینما و تئاتر ایرانی متولد 2 اردیبهشت 1367 در کرمانشاه است و یکی از بازیگران فیلم مغز استخوان می‌باشد. او فعالیت هنری خود را از سال 1391 آغاز کرده است. نوید پورفرج ابتدا در کلاس‌های بازیگری امین تارخ شرکت کرد سپس دوره‌های دیگری تحت نظر هومن سیدی گذراند و از همین طریق در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده محصول سال 1396 به ایفای نقش پرداخت و برای بازی خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

او در فیلم درام و اجتماعی مغز استخوان محصول سال 1398 و نقش عباسی در مجموعه پلیسی دیوار محصول سال 1391 بازی کرده است و برای بازی در هردو این آثار برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنواره فجر شد.

جواد عزتی در نقش مجید/ پدر پیام و همسر سابق بهار

جواد عزتی در فیلم مغز استخوان

محمد جواد عزتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی متولد 20 دی 1360 در تهران است. او فعالیت خود را از سال 1381 آغاز کرده است. او یکی از پولسازترین بازیگران و هنرمندان ایرانی است. آقای عزتی بیشتر به خاطر ایفای نقش در سریال دردسرهای عظیم محصول سال 1393 به شهرت رسید و پس از آن به خاطر بازی در سریال چاردیواری محصول سال 1389 و فیلم کمدی هزارپا محصول سال 1397 به شهرت و محبوبیت خود افزوده است. او تا کنون سه بار نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین در جشنواره فیلم فجر شده است.

بهروز شعیبی در نقش وکیل

بهروز شعیبی در مغز استخوان

بهروز شعیبی کارگردان و بازیگر ایرانی متولد 25 شهریور 1358 در شهر مشهد است. او فعالیت هنری خود را از سال 1374 آغاز کرده است. او برای کارگردانی فیلم دهلیز موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر شده است. او بیشتر به خاطر کارگردانی و ایفای نقش در فیلم سیانور محصول سال 1394 و فیلم بدون قرار قبلی محصول سال 1400 شناخته شده است.

نقد فیلم مغز استخوان

فیلم سینمایی مغز استخوان پس از اکران در کشورهای مختلف و منتشر شدن در پلتفرم فیلیمو و نماوا با نظرات مثبت و منفی منتقدان و کاربران ایرانی مواجه شد. نمرات این فیلم به شرح زیر است:

در پلتفرم فیلیمو 77 درصد از نظرات بینندگان مثبت ارزیابی شده است. در پلتفرم نماوا نیز 74 درصد از مخاطبان فیلم مغز استخوان نظر مثبتی درباره آن داشتند. همچنین کاربران گوگل رضایت 84 درصدی از این اثر داشتند. در نقد فیلم سینمایی مغز استخوان آمده است که کارگردان این فیلم دستیار اصغر فرهادی بوده و تاثیرات همکاری با آقای فرهادی در فیلم دیده می‌شود اما با این حال این اثر درام و اجتماعی، فیلم مستقلی بوده و تماشای آن توصیه می‌شود.

خط داستانی این فیلم هیجان انگیزو پیچییده است. درگیر شدن احساسات مخاطب با شخصیت‌های فیلم از نقاط قوت و تاثیر گذار این فیلم به شمار می‌آید. داستان فیلم تصمیمات متاثر از حس مادری و توجیه آن‌ها بر همین اساس را به چالشی جدی با قانون و شرع تبدیل کرده و آن را به خوبی به مخاطب نمایش می‌دهد.

می توان گفت این فیلم با ظرافت و دقتی خاص موقعیت‌ها و بن‌بست‌های انسانی و خروجی‌های مختلف فیلمنامه را به همراه تلاش برای عمیق نشان دادن شخصیت کاراکترها، به تصویر کشیده است و افکار و احساسات بیننده را به چالش کشیده است.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی فیلم اجتماعی و خانوادگی مغز استخوان پرداختیم. از اینکه تا پایان مطلب با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم. نظر شما درباره این اثر چیست؟ این فیلم را تماشا کرده اید؟ منتظر خواندن نظرات شما در قسمت دیدگاه‌ها هستیم.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x