گردشگری

بریم برای بازار گردی، معرفی قدیمی ترین بازارهای تهران

قدیمی ترین بازارهای تهران، همچنان دوست داشتنی و پرطرفدار هستند. اکثر این بازارها با قدرت به کار خود ادامه می دهند، که ما قصد داریم این بازارهای قدیمی را معرفی کنیم.

به گزارش پارت نیوز؛ قدیمی ترین بازارهای تهران، از جمله بازارهای پر رونقی هستند که منبع اصلی برای بیشتر اجناس می باشند.

تهران برای سال های طولانی پایتخت ایران می باشد. بنابراین مکان های قدیمی زیادی در این شهر وجود دارد؛ از جمله مواردی که می توان به آن اشاره کرد، وجود قدیمی ترین بازارهای تهران است که شما از این بازار حس و حال خاصی دریافت می کنید.

بازارهایی که ما به شما معرفی می کنیم، همچنان پر رونق هستند و شما می توانید، با خیال راحت در این بازار خرید کنید.

معرفی قدیمی ترین بازارهای تهران

قدیمی ترین بازارهای تهران از زیبایی و اصالت خاصی برخوردار هستند که هر کدام در یک نقطه از تهران قرار دارند و منبع اصلی برای پخش لباس این می باشند.

قدیمی ترین بازارهای تهران؛ بازار تجریش

قدیمی ترین بازارهای تهران؛ بازار تجریش

با اصالت ترین بازار تهران، بازار سنتی تجریش می باشد که تا کنون پر رونق است و شما هر چیزی را می توانید در این بازار پیدا کنید. بازار تجریش؛ جز مقصد های گردشگری برای گردشگران خارجی است.

این بازار که در شمال تهران و در منطقه ی تجریش واقع شده است، در انتها به امامزاده صالح ختم شده و مکانی مناسب برای خرید میوه های بسیار با کیفیت و نوبرانه، لوازم منزل، صنایع دستی، سوغاتی های عالی از اقصی نقاط ایران و میوه های عجیب و غریبی که شاید در هیچ جای کشورمان نتوانید ببینید و هر چیز دیگری که لازم داشته باشید، خواهد بود.

قدیمی ترین بازارهای تهران؛ بازار تجریش

در انتهای بازار تجریش، قسمتی مخصوص برای فروش میوه های نوبرانه هر فصل وجود دارد، که این فضا از بوی این میوه ها پر می شود و دوست ندارید از این مکان خارج شوید. میوه هایی که در این بازار به فروش می رسد شامل؛  آووکادو، میوه اژدها، کرن بری، میوه کاکتوس و… است.

 این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های تهران است که همچنان محبوب بوده و خریداران زیادی به آن رفت و آمد می‌کنند.

قدیمی ترین بازارهای تهران؛ بازار بزرگ تهران

قدیمی ترین بازارهای تهران؛ بازار بزرگ تهران

از قدیمی ترین بازارهای تهران، می توان به بازار بزرگ اشاره کرد که بی نظیرترین بازار تهران است. اگر به تهران سفر کردید یا در این شهر زندگی می کنید، حتما به این بازار بروید. امکان ندارد شما به بازار بزرگ تهران بروید و چیزی را که می خواهید در این بازار پیدا نکنید.

در بازار بزرگ تهران، انواع بازارچه های مختلف وجود دارد که شما می توانید، علاوه بر لباس، طلا، کیف و کفش، لوازم خانگی، چرم و مواد غذایی را خریداری کنید.

تنوع در این بازار بسیار بالا است، اگر شما یک روز کامل را هم در این بازارچه گشت بزنید، باز هم کم است. همچنین قیمت در این بازار بسیار متنوع است که شما با هر قیمت یکه بخواهید می توانید، جنس مورد نظر خود را پیدا کنید.

قدیمی ترین بازارهای تهران؛ بازار بزرگ تهران

موقعیت مکانی بسیار عالی و دسترسی به خیابان های معروفی مانند مولوی، سیروس، خیام و خیابان پانزده خرداد باعث شده تا بازار بزرگ به عنوان یکی از اصلی ترین بازارهای تهران و قطب اقتصادی ایران شناخته شود.بازار بزرگ برای خرید پوشاک و زیور آلات پیشنهاد می‌شود.

این بازار مجموعه ای از بازارهای بزرگ، امیر، زید، زرگرها، عباس آباد، پاچنار، کفاش ها، نجارها، خیاط ها، بازار بین الحرمین، نوروز خان، منوچهر خانی و غیره می باشد و رستوران و کبابی های نام آشنایی را در دل خود حفظ کرده است و در نتیجه افرادی که از شهرهای دیگر به این بازار آمده اند، شرایط مناسبی برای استراحت خواهند داشت.

  قدیمی ترین بازارهای تهران؛ بازار شوش تهران

بازار شوش تهران

بازار شوش نیز از جمله قدیمی ترین بازارهای تهران است. شهرت بازار شوش به لوازم آشپزخانه و کریستال است. این بازار مخصوص خرید جهیزیه می باشد.

با توجه به قدمت بالای این بازار، به مرور پاساژهای جدیدی در آن ساخته شدند و باعث شد تا امروز تنوع بالایی در لوازم خانگی را در این مجموعه شاهد باشیم.
آدرس: تهران، میدان شوش، خیابان صابونیان، بازار بورس چینی

بازار دوم نازی آباد از قدیمی ترین بازارهای تهران

بازار دوم نازی آباد

بازار دوم نازی آباد بورس انواع لباس است. در این بازار برای تمام سنین لباس وجود دارد.  تنوع و رونق این بازار تقریبا هم راستا با بازار بزرگ می باشد و انتخابی مناسب برای خرید در جنوب تهران محسوب میشود.
آدرس بازار دوم نازی آباد: تهران، نازی آباد، بازار دوم

معرفی بازار عودلاجان؛ از قدیمی ترین بازارهای تهران

بازار عودلاجان

بازار عودلاجان، با وجود قدمت زیادی که دارد تا الان به خوبی توانسته، ظاهر خود را حفظ کند. محله عودلاجان، بسیار محله قدیمی در تهران است که دارای سه محله به نام های امامزاده یحیی ، پامنار و ناصر خسرو است.

بازار عودلاجان در اواخر دوران صفویه ساخته شد و رونق خود را از همان زمان تا کنون حفظ کرده است‌. چهارسوق ها و معماری بسیار زیبای بازار عودلاجان رنگ و بوی تاریخ تهران قدیم را می دهد.

در بازار عودلاجان، انواع صنایع دستی، چای، قهوه، شیرینی ها و شکلات می باشد. شما بهترین این مواد را در این بازار پیدا می کنید.

چهارسوق بزرگ

چهارسوق بزرگ

چهارسوق بزرگ بازار مستقلی در بازار بزرگ تهران نیست اما تقاطعی بسیار ارزشمند و مهم است. چهارسوق بزرگ ، بازارهای چهارسوق بازار مسجد جامع، بازار مسگرها و کوچه هفت تن را به یکدیگر متصل می کند.

در بازار چهارسوق بزرگ، گنبد زیبایی وجود دارد که شما علاوه ب خرید با تماشای این بازار گردشگری هم انجام داده اید.

گنبد زیبای چهارسوق بزرگ از دیدنی های بازار بزرگ تهران است. اگر به بازار بزرگ رفتید، دیدن چهارسوق بزرگ را از دست ندهید. چهارسوق دیگری نیز در بازار بزرگ تهران وجود دارد که به آن چهارسوق کوچک گفته می شود.

چهار سوق کوچک نیز از تقاطع های مهم بازار بزرگ است. چهارسوق بزرگ به همراه چهارسوق کوچک از زیباترین و قدیمی ترین قسمت های بازار بزرگ تهران هستند که دیدن و گشت و گذار در آن ها خالی از لطف نیست.

بازار امامزاده حسن

بازار امامزاده حسن

از جمله بازارهای قدیمی تهران، بازار امام زاده حسن است. این بازار پس از انقلاب تغییر شکل داد. امام زاده حسن مکانی برای خرید پوشاک و لباس است و پاساژ ایرانیان در چند سال اخیر در این بازار ساخته شده است.

از معروف ترین پاساژهای امام زاده حسن می توان به عقیق اشاره کرد که معمولا لباس های مجلسی و اسپرت زیبایی را در خود جای داده است.

آدرس: امامزاده حسن در خیابان امین‌الملک میان پل امامزاده معصوم و سه راه آذری، در منطقهٔ ۱۷ شهر تهران واقع شده‌است.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x