فناوری

معرفی موتورلا اج 50 اولترا؛ پرچمدار جدید موتورلا با قابلیت های فوق العاده 

 اج 50 اولترا، شاهکار جدید موتورلا می باشد که با طراحی زیبا، مشخصات فنی، قدرتمند و قابلیت های نوآورانه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. 

به گزارش پات نیوز؛ شما با اج 50 اولترا نمایشگری با کیفیت و عملکرد سریع تجربه کاربری فوق العاده اتی را برای کاربران خود ارائه می کند. در ادامه مشخصات فنی و طراحی این گوشی را بررسی می کنیم.

مشخصات فنی اج 50 اولترا

اج 50 اولترا با چیپست اسنپدراگون 8 نسل 3 خود را تحت تاثیر قرار می دهد، یک پردازنده قدرتمند 4 نانومتری که اگرچه کاملاً با اسنپدراگون 8 نسل 3 سطح بالا مطابقت ندارد، عملکردی نزدیک به اسنپدراگون 8 نسل 2 ارائه می دهد. جالب اینجاست که کاربران می توانند همان را پیدا کنند.

این تراشه دارای پیکربندی CPU 1+4+3، ترکیبی از هسته Cortex-X4 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، چهار هسته Cortex-A720 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و سه هسته بازدهی 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A520، در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 735 است. این تلفن همراه با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه سریع UFS 4.0، وظایف سخت را به راحتی انجام می دهد.

مشخصات فنی تراشه

مشخصات/تراشه

Snapdragon 8 Gen 3

Snapdragon 8s Gen 3

Snapdragon 8 Gen 2

پردازنده‌ی مرکزی

۱ هسته‌ی ۳٫۳ گیگاهرتزی Cortex-X4

۳ هسته‌ی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex-A720

۲ هسته‌ی ۳٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A720

۲ هسته‌ی ۲٫۳ گیگاهرتزی Cortex-A520

۱۲ مگابایت کش سیستیم

۱ هسته‌ی ۳٫۰ گیگاهرتزی Cortex-X4

۴ هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A720

۳ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A520

۱ هسته‌ی ۳٫۲ گیگاهرتزی Cortex-X3

۲ هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A715

۲ هسته‌ی ۲٫۸ گیگاهرتزی Cortex-A710

۴ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex-A510

۸ مگابایت کش سیستیم

گرافیک

واحد ۷۷۰ مگاهرتزی Adreno 750

رهگیری پرتو و نورپردازی سراسری

واحد ۱۱۰۰ مگاهرتزی Adreno 735

رهگیری پرتو

واحد ۶۸۰ مگاهرتزی Adreno 740

رهگیری پرتو

کنترلر حافظه

۴ کانال ۱۶بیتی

رم ۴۸۰۰ مگاهرتزی LPDDR5X

پهنای باند ۷۶٫۸ گیگابایت‌برثانیه

۴ کانال ۱۶بیتی

رم ۴۲۰۰ مگاهرتزی LPDDR5X

پهنای باند ۶۷٫۲ گیگابایت‌برثانیه

۴ کانال ۱۶بیتی

رم ۴۲۰۰ مگاهرتزی LPDDR5X

پهنای باند ۶۷٫۲ گیگابایت‌برثانیه

ضبط و پخش ویدیو

8K30 / 4K120 10-bit H.265

4K60 10-bit H.265

8K30 / 4K120 10-bit H.265

اتصال بی‌سیم

بلوتوث ۵٫۴ و وای‌فای ۷

بلوتوث ۵٫۴ و وای‌فای ۷

بلوتوث ۵٫۳ و وای‌فای ۷

مودم

مودم X75

دانلود ۱۰٬۰۰۰ مگابیت‌برثانیه

آپلود ۳۵۰۰ مگابیت‌برثانیه

مودم X70

دانلود ۵۰۰۰ مگابیت‌برثانیه

آپلود ۳۵۰۰ مگابیت‌برثانیه

مودم X70

دانلود ۱۰٬۰۰۰ مگابیت‌برثانیه

آپلود ۳۵۰۰ مگابیت‌برثانیه

فرآیند ساخت

۴نانومتری TSMC

۴نانومتری TSMC

۴نانومتری TSMC

صفحه نمایش اج 50 اولترا

صفحه نمایش اج 50 اولترا

اج 50 اولترا  دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی P-OLED با وضوح 1220p با محافظ خمیده Gorilla Glass Victus است. این پنل از عمق رنگ 10 بیتی، نرخ رفرش تا 144 هرتز و پخش جریانی HDR10+ پشتیبانی می کند.

این نمایشگر که توسط شیشه گوریلا گلس Victus کمی خمیده محافظت می‌شود، دارای ویژگی‌های دوست‌دار چشم مانند کاهش نور DC و نرخ بالای PWM 720 هرتز است. صفحه نمایش از گواهی HDR10+ و Widevine L1 برای پخش FullHD پشتیبانی می کند.

دوربین اج 50 اولترا

دوربین اج 50 اولترا

همه دوربین ها کاملاً چشمگیر هستند، یک سنسور بزرگ 50 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی با لنز OIS وجود دارد، سپس یک تله فوتو 64 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ برای زوم اپتیکال 3 برابر و پشتیبانی از بزرگنمایی بدون تلفات تا 6 برابر وجود دارد. سومین و آخرین دوربین در پشت، 50 مگاپیکسل AF فوق عریض با پشتیبانی از عکاسی ماکرو است، در حالی که یک دوربین AF 50 مگاپیکسلی دیگر در جلو برای سلفی های شگفت انگیز وجود دارد.

در قلب آن یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ 1/1.3 اینچی با لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار سریع قرار دارد. این دوربین در نور روز یک ستاره واقعی است و عکس هایی با رنگ های زنده، جزئیات عالی و کنتراست تند می گیرد که واقعاً تصاویر را پاپ می کند. چه در حال عکاسی از مناظر یا پرتره باشید، نتایج به طور مداوم چشمگیر هستند.

شارژر اج 50 اولترا

پشتیبانی از اتصال Ultra Wideband، Wi-Fi 7 وجود دارد و همه تحت تاثیر شارژ سریع سیمی 125 واتی و 50 واتی شارژ بی سیم سریع برای سلول 4500 میلی آمپر ساعتی قرار خواهند گرفت و حتی شارژ بی سیم 10 واتی معکوس وجود دارد.

طراحی موتورولا اج 50 اولترا

طراحی اج 50 اولترا

طراحی جدیدترین موتورولا اج 50 اولترا شبیه به موتورولا اج 50 پرو است، اما یک پیچ و تاب دارد. نسخه Ultra با بدنه ای از رنگ چوب نوردیک عرضه می شود که جذابیت زیبایی را به گوشی اضافه می کند. این گوشی بدنه براق و سبک وزنی را حفظ کرده است.

قاب دوربین‌های عقب به بدنه تزریق می‌شود و ظاهری تمیز و چوبی می‌دهد. قسمت جلویی صفحه نمایش خمیده را در خود جای داده است و به سمت بالا، می توانید سوراخ پانچ را با دوربین سلفی در آن پیدا کنید.

یک حسگر اثر انگشت داخلی روی نمایشگر وجود دارد که در پاسخگویی بسیار سریع است. پورت ها و دکمه ها در موقعیت های معمول خود باقی می مانند، درست مانند آنچه در Edge 50 Pro دیدیم. این گوشی همچنین دارای گواهی IP68 است.

سیستم عامل اج 50 اولترا

موتورولا اج 50 اولترا با اندروید 14 همراه با رابط کاربری سفارشی Hello UI موتورولا ارائه می شود. این ترکیب نرم افزاری نوید تجربه ای تمیز و کاربرپسند با برخی از لمس های منحصر به فرد از برند را می دهد. این شرکت متعهد به 3 به روز رسانی سیستم عامل اصلی و 4 سال وصله امنیتی سه ماهه است.

باتری موتورولا اج 50

موتورولا اج 50 اولترا به یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که به طرز جالبی ظرفیتی مشابه برادرش، موتورولا اج 50 پرو دارد و به راحتی یک روز کامل دوام می آورد. این گوشی دارای شارژ سریع سیمی 125 واتی، شارژ سریع بی سیم 50 واتی و حتی شارژ بی سیم معکوس 10 واتی است. کلید «تقویت شارژ» بسیار خوبی وجود دارد که وقتی فعال باشد، سرعت شارژ را حتی بیشتر می‌کند.

حرف آخر

در این مقاله شما با مشخصات فنی و طراحی موتورولا اج 50 آشنا شدید. از شما کاربران خواهشمندیم اگر نظری در ارتباط با این مقاله دارید، با ما و دوستان به اشتراک بگذارید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x