روانشناسی

معرفی 15 عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند

از آنجایی که انسان موجودی اجتماعی است و دوست دارد همیشه دیده شود، ما بهترین عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند را معرفی می کنیم.

به گزارش پارت نیوز؛ اگر به دنبال عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند، هستید در ادامه همراه ما باشید تا ترفندهای محبوب بودن را یاد بگیرید. با این روش شما در دل همه جا می گیرد و اطرافیان به طور دائم دل تنگ شما می شوند.

معرفی عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند

ما با توجه به رفتارهای شناختی انسان و گفته های روانشناسان عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند می کند را جمع آوری کرده ایم. شما به راحتی می توانید این رفتارها را در خود تقویت کنید تا به یک فرد دوست داشتنی تبدیل شوید.

1. خودتان را دوست داشته باشید

اگر خود را در نهایت دوست داشتنی نمی بینید، باعث می شود مردم فکر کنند که شما دوست داشتنی نیستید. مهمتر از همه این است که خودتان را دوست داشتنی ببینید، زیرا شما دوست داشتنی هستید.

  • انتظار اینکه مردم شما را دوست داشتنی بیابند، اگر خود را دوست داشتنی ندانید، فشار زیادی بر دیگران وارد می کند. همچنین کنترل را از دست شما خارج می کند و به دست افراد دیگری می سپارد که ممکن است برای این کار خوب باشند یا نباشند.
  • از آنجایی که شما تعیین می کنید که چگونه خودتان را ببینید، اگر با اعتماد به دوست داشتنی بودن خود رفتار کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که دیگران آن را ببینند و به آن واکنش نشان دهند، حتی اگر آنها فقط ناخودآگاه این کار را انجام دهند.

2. عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند، احساسات خود را سرکوب نکنید

هر چه بیشتر به خود بگویید که به خاطر داشتن این احساسات اشتباه می کنید، بیشتر سعی می کنید احساسات خود را سرکوب کنید یا آنها را تغییر دهید، در این صورت به خود احساس طرد شدن و رها شدن خواهید داد. این روشی مهربانانه برای رفتار با خود نیست.

عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند؛ به احساس خود توجه کنید. اگر در مورد چیزی احساس ناراحتی می کنید، از خود بپرسید که چرا چنین احساسی دارید؟ چه چیزی باعث شد؟ آیا به چیزی بزرگتر از یک حادثه خاص مربوط می شود؟

احساسات به شما هشدار می دهند که ممکن است چیزی اشتباه باشد. به عنوان مثال، اگر در مورد چیزی احساس ناراحتی می کنید، به روشی مشابه درد فیزیکی عمل می کند. این به شما می گوید که چیزی اشتباه است (یک موقعیت برای شما ناسالم است، یک فرد برای شما سالم نیست.

3. به خودتان صفت منفی را نسبت ندهید

عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند

همه ما یک منتقد درونی داریم که به طور کامل نمی توانیم آن را از بین ببریم اما تا در ذهن ما شکل گرفت باید یادآوری کنیم که این تنها فکر ما می باشد و واقعیت نیست.  به این فرآیندهای فکری توجه کنید. وقتی متوجه شدید که درباره خودتان فکر منفی دارید، تصدیق کنید که فکر منفی دارید و آن را با یک فکر مثبت یا خنثی جایگزین کنید.

4.عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند؛ به جای جستجوی اعتبار، خود را تأیید کنید

تحت فشار قرار دادن دیگران برای اعتبار بخشیدن به شما و ایجاد احساس خوبی در مورد خودتان، شما را در موقعیتی کاملاً ضعیف قرار می دهد. به جای اینکه به دنبال افراد دیگری باشید تا شما را تأیید کنند، تمرین کنید تا خود را تأیید کنید.

از خود بپرسید که در حال حاضر به چه نوع اعتبارسنجی نیاز دارید. از خود بپرسید که چه چیزی باعث می شود احساس بهتری داشته باشید، احساس تعادل و سلامتی بیشتری داشته باشید و سپس این اعتبار را به خودتان بدهید.

5. به خودتان سخت نگیرید

کنار آمدن با دنیا به طور کلی سخت می باشد. سعی نکنید که برای هرچیزی بیش تر از توان خود استفاده کنید و پا فشاری بر روی چیزی که نمی شود را کنار بگذارید. اگر مشکلی پیش آمد سعی کنید به راحتی و با خنده از آن عبور کنید.

6. عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند؛ به خودتان اجازه دهید ناقص باشید

عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند: نشان دادن نقص های خود. در هیچ مقطعی از زندگی قرار نیست کامل باشید. اشکالی ندارد! هیچ کس دیگری هم نیست. اگر به این فکر می کنید که برای دوست داشتنی شدن باید کامل باشید، همین الان این تفکر را کنار بگذارید.

شما سزاوار عشق هستید، مهم نیست که چقدر ناقص هستید، مهم نیست که موهایتان با کوچکترین رطوبتی تمایل به وز شدن دارند، خنده‌های مسخره‌ای دارید یا تیک دارید. هیچ کدام از این چیزها شما را کوچکترین دوست داشتنی نمی کند.

همچنین، هنگامی که انتظارات کمال را برای خود ایجاد می کنید، تمایل دارید که این انتظارات را در مورد افراد دیگر و در روابط اعمال کنید. سخت است عاشق کسی باشید که دائماً به شما این احساس را می دهد که به اندازه کافی خوب نیستید.

7. از زندگی لذت ببرید و شاد باشید

عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند

مردم تمایل دارند به سمت کسانی کشیده شوند که شادتر هستند و بیشتر از زندگی خود لذت می برند. به جای اینکه سعی کنید خود یا زندگیتان را “بی نقص” کنید، شروع به لذت بردن از چیزهایی کنید که قبلاً در آن وجود دارد.

عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند؛ سعی کنید راه هایی برای لذت بردن از شغل خود پیدا کنید. اگر این شغلی نیست که به طور خاص از آن لذت می برید، پس تمام تلاش خود را بکنید تا چیزهای سرگرم کننده را در روز کاری خود بسازید تا در مورد آن احساس ناراحتی نکنید. برای خود یک ناهار خوشمزه درست کنید که می توانید منتظر آن باشید، در زمان استراحت خود زیر نور آفتاب قدم بزنید.

8. عادت رفتاری که شما را دوست داشتنی تر میکند؛ به دیگران وابسته نباشید

یک رابطه تضمین شده است و این اشکالی ندارد، زیرا برای شاد بودن نیازی به رابطه ندارید. دوست داشتنی بودن به این معناست که به تنهایی خوب باشید، خودتان را دوست داشته باشید تا برای انجام این کار به دیگران وابسته نباشید.

9.عقل کل نباشید

از هر فرصت و مکالمه‌ای برای اینکه دیگران شما را عقل کل فرض کنند استفاده نکنید. سعی کنید به صحبت‌ های بقیه گوش دهید و سوال‌ های مناسب بپرسید. دیگران باید بتوانند از طریق حرف زدن با شما احساس خوبی درباره‌ی خودشان پیدا کنند. پس از مدتی مردم برای مشورت گرفتن و صحبت کردن به سمت‌تان خواهند آمد.

10. عادتی که شما را دوست داشتنی می کند؛ کینه ای نباشید

زمانی که با کسی دچاز بحث و جدل شدید، بعد از دعوا کینه ها را دور بریزید و به دنبال قیافه گرفتن برای همیشه نباشید. مخصوصا اگر دعوای شما بر سر موضوع بی اهمیتی باشد. شما باید یاد بگیرید که دل بزرگی داشته باشید که این موضوع شما را دوستداشتنی تر می کند.

البته قرار نیست ساده‌لوح و ضعیف باشید و همه‌ی بدی‌های دیگران را ببخشید. همیشه به دیگران گوشزد کنید که از خط قرمزتان عبور کرده‌اند، اما تا ابد این موضوع را به رخ‌شان نکشید.

11. موفقیت دیگران را تحسین کنید

عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند

زمانی که اطرافیان شما به موفقیت می رسند، آن ها را تشویق و تحسین کنید تا متوجه نیت خوب شما شوند. اگر بخواهید به دیگران حسادت نید، دیگر فردی دوستداشتنی محسوب نخواهید شد.

12. عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند؛ صبور باشید

عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند؛  به اطرافیان‌تان فرصت دهید تا رشد کنند و به آنها فضای اشتباه کردن بدهید. می‌دانید که همه چیز در زندگی دارای یک منحنی یادگیری است و شما باید به آدم‌های اطرافتان فرصت این رشد و یادگیری درونی را بدهید. این شما را قابل اعتمادتر و به تبع آن دوست‌داشتنی‌تر می‌کند و دیگران برای درخواست کمک و مشورت بیشتر به شما مراجعه خواهند کرد.

13. روی نقاط قوت اطرافیانتان تمرکز کنید

شما برای اینکه بتوانید با دیگران راحت تر کنار بیایید، باید بتوانید روی نقاط قوت آنها تمرکز کنید. شما با در نظر گرفتن نقاط قوت آنها و تقویت کردنشان نکات منفی که دارند را ضعیف تر می کنید.

14. از قضاوت زودهنگام پرهیز کنید

هیچ چیز آزاردهنده‌تر از فردی نیست که اطلاعات درستی راجع به اتفاقات پیش آمده ندارد و با بی‌عدالتی تمام دیگران را قضاوت می‌کند. شما باید برای نتیجه‌گیری در مورد یک موضوع، تمام جزییات را بدانید و پیشامدها را دقیقا بسنجید تا بتوانید قضاوت عادلانه و غیرجانبدارانه‌ای داشته باشید. این رفتار احترام و تحسین دیگران را برمی‌انگیزد.

15. عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند؛ راز دار باشید

عادتی که شما را دوست داشتنی و جذاب می کند؛ همه ما کسی که رازدار باشد را دوست داریم و حس امنیت از اسنان های رازدار می گیریم. بنابراین رازدار بودن رادر خود تقویت کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x