فناوری

معرفی iOS 18، ویژگی های مهم و تغییرات سیستم عامل

 iOS 18، پر قدرت وارد بازار شد. در این مقاله به معرفی کامل این نسخه از آیفون می پردازیم.

به گزارش پارت نیوز؛ iOS 18، طراحی قدرتمند و جدیدی در برنامه عکس ها به ارمغان آورده است. همچنین به روزرسانی های قدرتمند برای ارتباط برقرار کردن و هوش اپل، سیستم هوش شخصی را معرفی می کند.

معرفی iOS 18

iOS 18، یک نسخه بزرگ است که دارای گزینه های سفارشی سازی بیشتر، بزرگترین طراحی مجدد برنامه عکس را دارا است، همچنین دارای قابلیت راه های جدید برای کاربران خود در حوزه مدیریت صندوق ورودی خود در پست، پیام ها از طریق ماهواره می باشد.

کاربران قادر خواهند بود برنامه ها و ابزارک ها را در هر فضای باز روی صفحه اصلی ترتیب دهند، دکمه های پایین صفحه قفل را سفارشی کنند و به سرعت به کنترل های بیشتری در مرکز کنترل دسترسی داشته باشند.

کتابخانه های عکس به طور خودکار در یک نمایش جدید در عکس ها سازماندهی می شوند و مجموعه های جدید مفید مورد علاقه را به راحتی در دسترس نگه می دارند.

صفحه اصلی پیشرفته، قابلیت تنظیم مرکز کنترل

صفحه اصلی پیشرفته

وقتی کاربران آیفون دستگاه های خود را باز می کنند، معمولا با یک کاغذ دیواری و یک تن برنامه روبرو می شوند. با iOS 18، کاربران قادر خواهند بود صفحه اصلی خود را به روش های مختلف، از جمله توسط:

قرار دادن آیکون ها و ابزارک های برنامه در هر نقطه از شبکه صفحه اصلی.
روشن کردن آیفون در حالت تاریک، که اکنون آیکون های برنامه را تغییر می دهد.

در این نسخه قابلیت ویژه ای از جمله، امکان تغییر رنگ آیکون ها مطابق با تصویر زمینه فراهم شده است. این ویژگی باعث شده تا کاربران راحت تر از همیشه، شخصی‌سازی هوم‌اسکرین را انجام بدهند.

مرکز کنترل نیز قابل تنظیم تر است زیرا کاربران آیفون قادر خواهند بود کنترل های مورد علاقه خود را گروه بندی کنند، از جمله آنهایی که توسط برنامه های شخص ثالث ایجاد شده اند. چراغ قوه و میانبرهای دوربین روی صفحه قفل نیز قابل تغییر خواهند بود.

امکانات برنامه پیامک در iOS 18

امکانات برنامه پیامک در iOS 18

ویژگی خوب iOS 18 برای پیام این است که در این برنامه شما می توانید به جای استفاده از ایموجی محدود، از هر ایموجی که داخل صفحه کیبورد شما قرار دارد استفاده کنید. امکان استفاده از فرمت‌های مختلف نوشتاری ازجمله بولد، ایتالیک و زیرخط کشیدن هم هنگام فرستادن پیام در Messages فراهم خواهد شد.

Rich Communication Services (RCS) یکی دیگر از نسخه های جدید پیام هایی است که از طریق iOS 18 به دست می آید و این بهبود امکان پیام های متنی را بین کاربران آیفون و اندروید فراهم می کند.

یکی دیگر از ویژگی های موجود در پیام ها با لطف Apple Intelligence توانایی کاربران برای ایجاد “تصاویر اصلی کامل” از مردم در طرح و اشکال متحرک است. اپل از تولد یک مخاطب به عنوان مثال استفاده کرد و یک طرح سفارشی ایجاد و از طریق برنامه پیام ارسال شد.

حریم شخصی iOS 18

حریم شخصی iOS 18

حالا نوبت به حریم شخصی رسیده است، در این بخش کاربران اجازه دارند، هر اپلیکیشن مورد نظر خود را پشت دیوار احراز هویت آیفون قرار دهند یا آن‌ها را به‌طور کامل پنهان کنند تا فقط زمانی‌که آیفون از هویت کاربر اطمینان کامل کسب کرد، آیکون اپلیکیشن‌ها را نمایش دهد.

کاربران همچنین قادر خواهند بود دسترسی اپلیکیشن‌های جانبی به اطلاعات تماس برخی از مخاطبین را مسدود کنند.

 طراحی iOS 18 برای عکس ها

امکانات فیلتر وارد برنامه می شود و تصاویر را نیز م یتوان به راحتی فیلتر کرد. همچنین کاربران می توانند عکس ها را بر اساس تاریخ سال یا ماه جست و جو کنند.

همچنین امکان دسته‌بندی براساس چهره، پین کردن کلکسیون‌های خاص در بخش بالای گالری برای دسترسی سریع‌تر از دیگر ویژگی های iOS 18 می باشد.

ارتباط ماهواره ای iOS 18

اپل در تلاش برای گسترش ارتباط ماهواره ای می باشد تا کاربرانی که از آیفون 14 و آیفون 15 استفاده می کنند، بتوانند بدون نیاز به وای‌فای یا آنتن موبایل، از طریق ماهواره پیام ارسال کنند. این یکی دیگر از ویژگی های خوب iOS 18 می باشد.

اپلیکیشن ایمیل در iOS 18

اپلیکیشن ایمیل در iOS 18

اپلیکیشن ایمیل، تغییرات جزئی داشته است. در این اپلیکیشن، به سبک جیمیل می‌تواند ایمیل‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف قرار دهد.

علاوه بر این ویژگی مهم «Game Mode» جدید هم فعالیت‌های پس‌زمینه را به‌حداقل می‌رساند تا هنگام بازی با دسته و هدفون متصل به آیفون، بهترین عملکرد و کمترین تاخیر را تجربه کنید.

برنامه گالری در iOS 18

اپل در برنامه گالری، بزرگ ترین آپدیت خود را ارائه کرده است. اپ گالری با بازطراحی کامل، ناوبری آسان‌تری خواهد داشت و علاوه‌بر قابلیت‌هایی نوآورانه برای سازماندهی تصاویر، روش‌هایی تازه برای پیدا کردن تصاویر موردعلاقه‌یتان از دوستان و خانواده گرفته تا سفرها و حیوانات خانگی، ارائه می‌دهد.

برنامه رمز عبور

برنامه رمز عبور در iOS 18، بهبود حریم خصوصی برنامه رمز عبور ذخیره و دسترسی کاربران به رمز عبور، کلید عبور، رمز عبور Wi-Fi و کدهای تأیید را برای کاربران آسان تر می کند. این برنامه همچنین به کاربران می گوید که آیا رمز عبور آنها ضعیف است یا چندین بار استفاده شده است.

سیری پیشرفته

 سیری در iOS 18

توانمدی سیری در این iOS 18، باعث شده است تا بتواند به درخواست های کاربران پاسخ بدهد. درخواست های شما می تواند شامل:

  • از سیری بخواهید عکس مورد نظر را به شما نمایش دهد.
  • تصویر دلخواهتان را ویرایش می کند. یا برخی آیتم ها را از یک اپ به اپلیکیشن دیگری می برد.
  • سیری می تواند عکس کارت ملی شما را از بین هزاران عکس پیدا کند و به شما نمایش بدهد.
  •  سیری حتی می‌تواند ایموجی مدنظر شما را بسازد؛ قابلیتی که اپل به آن «genmoji» می‌گوید.

اپلیکیشن Voice Memos

اپلیکیشن Voice Memos ios18

iOS 18، در این اپلیکیشن امکان تبدیل متن به صدا وجود دارد. علاوه بر آن اپلیکیشن Phone قادر است تا تماس‌ها را ضبط و به‌طور خودکار آن‌ها را به متن تبدیل کند. اپل می‌گوید فرد پشت خط از ضبط‌شدن تماس مطلع خواهد شد.

قابلیت‌های هوش مصنوعی

قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در مرحله‌ی بتا پاییز امسال به iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia می‌آیند، اما ادغام چت‌جی‌پی‌تی با پلتفرم‌های اپل «اواخر ۲۰۲۴» صورت خواهد گرفت. این قابلیت به‌صورت رایگان و بدون‌نیاز به ساخت حساب کاربری ChatGPT دردسترس خواهد بود، اما مشترکان پلن‌های پریمیوم ChatGPT به ویژگی‌های پولی این سرویس دسترسی خواهند داشت.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا
صفحه اصلی
جدیدترین
محبوب‌ترین
جستجو
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x